הקפה והפעילות הגופנית
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

הקפה והפעילות הגופנית 

מאת   20/08/2011 |  נצפה 2262 פעמים

הקפה נתפס ע"י הרוב כחלק בלתי נפרס מהתזונה היום יומית. מעטים מאתנו עוצרים לחשוב האם זה בריא או לא. אלו שכן, תוהים  לעיתים למי להאמין ובמה, ומוצאים את עצמם מתלבטים בסוגיה: "האם הקפה בריא? אם כן, כמה? אם לא, אז למה?"

מחקרים רבים בוצעו על הקפה והשפעותיו. המרכיב העיקרי בקפה, המשפיע כל כך על תהליכים רבים בגוף הנו ה"קפאין". הקפאין, נמצא גם בעלי התה ובפולי הקקאו וכן מרבים להוסיפו למשקאות קלים ולתרופות ללא מרשם.

פעולתו של הקפאין בגופנו הנה בלימת נוירוטרנסמיטר הנקרה "אדנוזין". בין שאר תפקידי האדנוזין במוח הנו להעביר שדר של רגיעה. מכאן, שאם נחסום אותו המוח יכנס למצב של חוסר רגיעה וישחרר כמויות גדולות של אדרנלין. ההפרשה המוגברת של האדרנלין תביא
להגברת הדופק, הרחבת האישונים, העלאת לחץ הדם, הפרשה מוגברת של פחמימות למערכת הדם ועוד...

תהליכים אלו גורמים לכמה תוצאות רצויות ובתנאים מסויימים כמה מהן לא כל כך:

כפי שראינו, לקפה מעלות רבות. חשוב לצרוך את הקפה בתבונה ואף לנצל את יתרונותיו לצד התחשבות בחסרונותיו וסכנותיו לגופנו. אנו מקווים כי עשינו קצת סדר בכל הערפל סביב הקפה.

לשאלות נוספות וייעוץ אישי בנושא, ניתן לפנות לכותב המאמר.

לרר זהר - מנהל מרכז שילובים לכושר גופני ולבריאות תואר ראשון לחינוך גופני במכון וינגייט, מאמן במכוני כושר, מדריך ספינינג ומאמן שחייה. התמחותת בתכניות אימון ובריאות ובתחומי השיקום למיניהם והתמחות בפציעות ספורט. ריכז את מגמת החנ"ג לבגרות בתיכון ליאו באק חיפה, מרצה אורח בהשתלמויות במכון "וינגייט", שרותי בריאות כללית, בתי ספר, משרד הביטחון ועוד...

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה