איך ולמה להגמל ממתוקים
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

איך ולמה להגמל ממתוקים 

מאת   07/07/2011 |  נצפה 4404 פעמים

מדוע יש להוציא את הסוכר המזוקק מהתפריט?

1-   רמות סוכר גבוהות בדם מהוות סיכון בריאותי. לסוכר מזוקק אין מסביבו מה שיאזן את קצב התפרקותו וכניסתו לדם- כמו סיבים תזונתיים ויטמינים ומינרלים. רמות הסוכר עולות באופן מיידי. כתוצאה מכך הלבלב עובד קשה להפריש אינסולין (שמחדיר את הסוכר לתאים) ברמות גבוהות ואז מתחוללת ירידה נוספת ברמת סוכר- ואנו חשים צורך בעוד מתוק. זוהי רכבת הרים שיוצרת חיפוש מתמיד למתוק, וסיכון גבוה לרמות סוכרת שונות.  

2-   סוכר מזוקק לא רק לא מוסיף אלא גם לוקח ממאגרים חיוניים של הגוף. כדי לפרק את הפחמימות הגוף זקוק לויטמיני B לדוגמא, שקיימים בפירות ודגנים מלאים. כאשר זוהי פחמימה ריקה מערך תזונתי- הגוף ייקח את מה שהוא חייב לפירוק הפחמימה- ממאגרי הויטמינים הקיימים בגוף, ויטמינים שצריכים לשמש אותנו להרבה פעולות בגוף. כך שאנו בחסך תזונתי בעקבות צריכת סוכר מזוקק.
  3-   הסוכר המזוקק מעלה את רמת החומציות בגוף.- סוכר מזוקק- וגם סוכר טוב שצורכים ממנו כמויות גדולות מאד מהווים מצע לגידול חיידקים, שיוצר תסיסה בגוף, התסיסה מובילה לגזים, נפיחות והכי בעייתי- יוצרת איזון לא טוב בין חומציות לבסיס בגוף, שמכוון להיות תמיד מעט יותר בסיסי במצב האופטימלי שלו. הסוכר מעלה מיידית את רמת חומציות בגוף- ופוגם במערכת החיסון של הגוף.
4- הסוכר המזוקק נאגר כשומן בטני- כן זו הדרך הקלה ביותר ליצור לעצמכם צמיג שומני מיותר באזור הבטן, שכן הסוכר המזוקק מתפרק כל כך מהר בגוף וישר מאוחסן באזור הבטן. ככל שנכניס לגוף סוכר טבעי עם סיבים תזונתיים וערך תזונתי גבוה- הבעיה הזו של אחסון שומן באזור הבטן- תמנע ואף נעודד חילוף חומרים גבוה יותר לשריפת שומנים.  

אלו שהוצגו לעיל הן שמינית מהסיבות להוצאת הסוכר מהתפריט!!! לכן, צעד כצעד ראשון, קראנה בעיון תוויות המזון על כל מוצר ואם יש בו סוכר, התגובה הראויה היא : "לא, תודה!" 
אם כן, מהו המתוק הבריא? באופן מדוד ומתון ביותר אנו צריכים לצרוך סוכר בעיקר מפירות, או תוצרים טבעיים אחרים שיש בהם ערך תזונתי- שלא גוזל מהגוף את המאגרים שלו, לא מעלה רמת חומציות בגוף, מספק פחמימות בריאות ומשביעות. לקבלת דוגמא איך מכינים מיץ ורוד טעים בריא וללא סוכר ליחצו כאן. זכרו שהגוף מקבל את הסוכר שלו מדגנים ובעצם בכל ארוחה- שמתפרקת לאבני בניין שהם בסופו של דבר סוכר. לכן: פירות טריים ויבשים- בתקופה של ירידה במשקל, עד 2 מנות פרי בינוניות ביום, מנת פרי היא גם 3 תמרים או 4 משמשים. הכנתי לדוגמא טבלה ובה ניתן לראות אילו מתוקים כדאי להחליף באילו:

סוכר - להחליף ב: סוכר לתת שעורה, סירופ אורז, רכז פרי טבעי, מולסה שחורה ללא גופרית, סירופ אגבה לנסות ולהכיר כל פעם משהו אחר, אלו תחליפים יקרים אמנם , אך שווים את ערכם הבריאותי.
 ממתיקים מלאכותיים (סוכרזית, אספרטים, סורביטול, מלטיטול וכו')  להחליף בסטיביה- אפשר להשיג בבקבוקון טיפות, בכדוריות, או הצמח עצמו לשתיית תה שימוש דליל טעמו מתוק פי 300 מסוכר רגיל- למצוא את המינון המתאים.
סירופ מייפל מתועש - להחליף בסירופ מייפל טהור סירופ המייפל הנמכר ברשתות המזון אינו כלל סירופ מייפל אלא תערובת כימיקלים. הסתכלו על רשימת הרכיבים.
דבש רגיל נוזלי- לוודא שהדבש לא מחומם , דבר שגורם לדבש לאבד את הערך התזונתי שלו ולהפוך לסוכר פשוט. דבש שנאסף בתהליך ללא חימום בעל ערך תזונתי מעט גבוה יותר.
אם החלטתם ששווה לעשות את התהליך הזה- תוכלו לקבל בחינם הנחיה יותר מפורטת וללמוד עוד הרבה במדריך לגמילה מסוכר- צעד אחר צעד במשך 10 ימים- ליחצו כאן

ליה שניידר לוי, מאמנת כושר ותזונה, מנהלת אשת חיל, להרזיה מתוך עוצמה. מאמנת באופן פרטני ובקבוצות. מאמנת בגישת התזונה הטבעית, מדריכה מוסמכת לפילטיס, מחול אירובי, חדר כושר.  ותק של של 13 שנות הדרכה. מוסמכת Coaching בהתמחות תזונה, ירידה במשקל ואורח חיים בריא.  www.coachlia.co.il  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה