השיווק הרשתי - הגדרות בסיס לתכונותיו ויתרונותיו
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

השיווק הרשתי - הגדרות בסיס לתכונותיו ויתרונותיו 

מאת   06/10/2005 |  נצפה 5755 פעמים
"אתם מחזקים את ארצנו ואת הכלכלה שלנו" אמר נשיא ארצות הברית, "לא רק משום שאתם חותרים להצלחה שלכם, אלא מפני שאתם מציעים הזדמנות גם לאחרים"

מתוך נאומו של ביל קלינטון בפני נציגי "איגוד המכירות הישירות" (DSA) בשנת 1999
(אצל : ריצ'ארד פו , הגל הרביעי, איגוד לשכות המסחר , 2000)


משפט זה מכיל למעשה את כל המאפיינים של השיווק הרשתי.
אם נמיין את המאפיינים הללו, נמצא שהשיווק הרשתי הוא שיטה כלכלית שיוצרת תגמול שאינו תלוי אך ורק במאמצים שלך ובזמן שלך.
בשיטות הכלכליות הסטנדרטיות, אנו מוכרים זמן ועבודה תמורת משכורת. (0800-1700)
משכורת זו לא תמיד מבטאת הלכה למעשה את ההשקעה שלנו, את ההשכלה שלנו ואת מירב היכולות שלנו.
בשיווק הרשתי, הפונקציות זמן, עבודה, תגמול מקבלות פרופורציה שונה.

ומדוע זה כך?

כיוון ששם המשחק בשיווק הרשתי הוא שיכפול. העבודה הנדרשת מעוסק בשיווק רשתי, היא חשיפת אנשים לשיטה השיווקית והדרכתם להעביר אותה הלאה. מתוך כך, העשייה משתכפלת, ואז נבנה ארגון של אנשים שפועלים לטובת בנייתו ושגשוגו העסקי של אותו ארגון עצמו. למעשה, הארגון הזה הוא ארגון של צרכנים ומשווקים בעת ובעונה אחת: כל חבר בארגון משמש הן כצרכן של מוצרי החברה שבה בחר לפעול, והן כ"מעביר הלאה" את השיטה בקרב אנשים שעדיין לא נחשפו אליה.
ואכן, הרעיון המרכזי בשיווק הרשתי הוא "תעביר את זה הלאה". זאת כיוון שהצרכנים משמשים כמפרסמים יחידים של המוצרים והשיטה , ועל כך הם מתוגמלים.
כלומר, עוסק כזה מתוגמל פעמיים : הן כצרכן המעביר הלאה ופעם שנייה על פעילותם של חברי ארגונו שגם הם צורכים ומעבירים הלאה. במילים אחרות, פעם ראשונה על פעילותו שלו ופעם שנייה על פעילותם של חברי ארגונו- זוהי עוצמת השכפול.

זאת הסיבה שביל קלינטון ממשיך ואומר באותו נאום: "אחרי ככלות הכל, הענף שלכם נותן לאנשים סיכוי להפיק את המרב מחייהם, ובעיניי זהו ליבו ועיקרו של "החלום האמריקאי".

גם אם "החלום האמריקאי" הוא לא ממש החלום שלך, הרי שבוודאי יש לך את החלום שלך.
גם אם אתה חולם על חברה צודקת , בה כל אדם זכאי לקבל הזדמנות שווה, השיווק הרשתי נותן לנו אפשרות לחלוק את ההזדמנות שניתנה לנו עם הסביבה שלנו: המשפחה, החברים, המכרים וכל חוג של אנשים שבאים עמך במגע- הרוצים להפיק את המרב מחייהם, ולצאת ממעגל הקסמים של מכירת זמן ועבודה תמורת כסף.

מה מעניק לנו השיווק הרשתי שלא נוכל לקבל במקום אחר?

א. כצרכן - כיום בשיווק הקמעונאי המסורתי , הצרכן מתוגמל בהחזרים כספיים לצורך קניה חוזרת באותו בית מסחר שבו הוא ביצע את רכישותיו. (שיטות ה"כרטיס מועדון בבקשה" למניהן). בשיווק הרשתי , הצרכן מקבל תמורה כספית ישירות לחשבון הבנק שלו.
ב. כאדם שמעוניין להרוויח כסף - אינך עוסק במלאי, בהוצאות עסקיות שוטפות, בתשלום שכר לעובדים , במערכת גביה - אלא רווחיך הם פונקציה של אותו שיכפול הנובע מעבודת החשיפה וההדרכה. כל שאר הלוגיסטיקה העסקית מספקת החברה שבה בחרת לפעול.

לסיכום :

שיווק רב רשתי הוא מהפיכה. וככזו היא מייצרת תמורה חשובה להפליא דווקא בתודעה.
אם אתה מתבונן בשיטה מעיניים של צרכן, הרי שהחמצת את העניין המרכזי.
על מנת לעסוק בשיווק רשתי , יש לראות את הפוטנציאל העסקי, הכלכלי במושגים של התרחבות אינסופית. שזהו חלומו של כל אדם הרוצה לפתוח עסק רווחי .
על המהפכה בתודעה, במאמר הבא.




אביבה קונפינו צוקרמן
מומחית ויועצת לשיווק רשתי
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה