כל הדרכים לחיסכון בהוצאות הסלולר של הארגון
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

כל הדרכים לחיסכון בהוצאות הסלולר של הארגון 

מאת   18/09/2007 |  נצפה 2829 פעמים
הוצאות התקשורת הסלולרית הולכות וגדלות מידי שנה במרבית הארגונים העסקיים, והם אף חצו את הסף של 60% מסה"כ הוצאות התקשורת של הארגון, שכוללות תקשורת קווית, תקשורת נתונים, אינטרנט, ותקשורת בינלאומית (למעט אחזקת תשתיות תקשורת ומחשוב ומרכזיות טלפון - נס"ר).

המתנה פסיבית ליישם תוכנית ניידות מספרים והתקווה שמפעילי הסלולר יוזילו משמעותית את הוצאות התקשורת בעקבות החשש מנטישה והחלפת הספק לשירותים סלולריים, לא תישאנה פרי.
הניסיון בשנים האחרונות הוכיח, שהחברות הסלולריות ידעו להתמודד יפה מול הרגולציה והנחיות משרד התקשורת, שאמורות היו להפחית את ההכנסות במיליארדי שקלים (ירידת תעריפי קישוריות, הורדת עלויות שיחות לתא קולי, ביטול תכניות שיווקיות שונות, וכד') , ולמרות הכול להגדיל את ההכנסות בכ- 7%-12% בכל שנה, לסך של למעל 17 מיליארד - בשנה האחרונה (מעל 60% מסה"כ הכנסות של שוק התקשורת).

הגידול בהכנסות המפעילים הסלולריים נבע מהעלאות התעריפים התכופות, וגם מהכנסת מסלולים יצירתיים חדשים כמו: "חיוב דקה ראשונה", תוספת תשלום קבוע בגין "חבילות גלישה" במכשירי דור 3, מעבר לתעריפי FIX כולל דמי קישוריות, ועוד.
בשלב הראשון של ניתוח הוצאות התקשורת של הארגון, יש לפתח ולהגדיר מדיניות שימוש בארגון לתקשורת סלולרית. כדי להבין את מבנה ההוצאות, צריך לבחון את פרופיל השימוש של העובדים ולהתאים חבילות שירותים, הכוללות דגמי המכשירים, שירותים כלולים בחבילה, מסלולים מותאמים לחבילה ומדרגי חיוב שונים לעובדים (פיצול חיובים בין הארגון לעובד).

קיימים 4 יסודות של אופטימיזציה סלולרית , שיכולים לסייע לחברות לחסוך בהוצאות התקשורת הסלולרית:
* אופטימיזציה של מדיניות שימוש.
* אופטימיזציה של חוזים.
* אופטימיזציה של תוכניות תעריפים.
* מערכת לזיהוי ובדיקה של הזדמנויות אופטימיזציה.

כשבוחנים את הוצאות התקשורת של הארגון, יש לשים לב למכלול הוצאות הסלולר ולא רק לדמי מנוי, ביטוח, אחריות ומחירי זמן אוויר. יש לתת תשומת לב גם להוצאות התקשורת הקווית ליעדי הסלולר, עלות רכישת המכשירים, דמי יציאה מההסכם, ציודים נלווים, שינויים ועלותם, העתקות, שירותי נדידה - Roaming מחו"ל ועוד.

אחת מנקודות החוזק במו"מ של הארגון מול הספק הסלולרי היא "הכנסה למנוי" ARPU - Average Revenue Per Usage.
כאשר הכנסה למנוי נמדדת לא רק מהתשלומים הקבועים המשולמים למפעיל הסלולרי ומהשיחות היוצאות, אלא גם מהשיחות הנכנסות.
למרות ירידת תעריפי קישוריות, עדיין ההכנסות של המפעילים הסלולריים משיחות הנכנסות הינן משמעותיות, וניתן בהחלט לקבל זיכוי כספי בגין כל שיחה נכנסת, ובכך להפחית את הוצאות הסלולר של הארגון.

סעיף נוסף משמעותי בהוצאות התקשורת הינו שירותי נדידה - Roaming.
לא אחת קורה, שבנסיעה עסקית קצרה לחו"ל, החיוב שמתקבל יכול לסכם פעילות חצי שנתית של המכשיר בארץ.
בכל מקרה, הפעלת SIM זר באמצעות חברות כמו 012-סמייל, בזק-בינלאומי, נטוויז'ן-ברק, אקספון-018, TELEWAY, קשר-עולמי, ועוד רבים וטובים, תוזיל משמעותית את הוצאות הסלולר מחו"ל. שילוב של SIM זר עם שיחות נכנסות חינם, במרבית המדינות בעולם, כולל שילוב אפליקציית Call-Back "חכמה", תוך יצירת חווית משתמש ושקיפות מלאה בחיוג פשוט כפי שהמנוי רגיל לחייג מהארץ, הינו הפתרון האופטימאלי לגוף עסקי.

בנוסף, קיימים פתרונות יצירתיים חדשים בשוק, שמאפשרים להוזיל את הוצאות התקשורת הסלולרית של הארגון. פתרונות חדשים יצירתיים, שנמצאים בכניסה לשוק, מבוססים על העברת שיחות IP על רשת המידע בסלולר ו או על רשתות אלחוט אחרות כמו WiFi.

כל התהליכים הללו מובילים להצטלבות דרכים ברורה: התחרות בין חברות התקשורת תיעשה מורכבת יותר, כך גם בהסכמים ובשירותים למגזר העסקי. ניידות המספרים כשלעצמה, לא תביא להוזלת הוצאות התקשורת לארגונים, אם לא יבצעו ניתוח מקצועי ומקיף של כל עלויותיהם בארגון, ואם לא ייושמו טכנולוגיות ושיטות מתקדמות לחסכון בהוצאות.


חברת אגינקס בעלת ותק רב בשוק התקשורת של כ ? 20 שנה (הוקמה בשנת 1986) והנה מהמובילות בניהול הוצאות, הספקת שירותים מבוססי מידע וטכנולוגיה, לסיוע לארגונים לקבל החזרים ולהפחית תשלומים, ולהימנע מהוצאות מיותרות.
החברה מביאה חדשנות ותמורה לכל משימה עם צוות עובדים מיומן ומנוסה, יישומי טכנולוגיה מתקדמים (תוכנת תשו"ב ? תקשורת שליטה ובקרה) ומתודולוגיה מוכחת.
החברה מייעצת לחברות רבות כדוגמת משרדי ממשלה, בנקים, קופות חולים, גופי הביטחון, חברות תעשייה והייטק ביחס להוצאות הטלקום, החיסכון בהוצאות התקשורת והתהליכים הקשורים בהן.
לצפייה במאמרים מקצועיים נוספים באתר אגינקס או במדעון בנושא תקשורת לעסקים
המידע שאתה חייב לדעת מאחורי הקלעים
של עולם התקשורת לעסקים- "אגיניוז" !
http://www.aginix.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה