עצות לנפגעי תאונות עבודה
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

עצות לנפגעי תאונות עבודה 

מאת   21/08/2007 |  נצפה 3096 פעמים

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא פגיעה של עובד תוך כדי עבודתו, או פגיעה בתאונת דרכים בדרך למקום עבודתו, במהלך העבודה או בדרך חזרה ממקום העבודה ללא סטייה מהותית לביתו.

נפגע עבודה רשאי להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי ובמקרה של תאונת דרכים גם לחברת הביטוח.

פגיעה בעבודה יכולה להיחשב גם כ"מחלת מקצוע", הנמצאת תחת סיווג של מחלות אופייניות לסוג העבודה, על פי רשימה סגורה של המוסד לביטוח לאומי.

מה לעשות כשנפגעים בעבודה:

1. תיעוד הפרטים

קודם כל, יש לרשום את נסיבות האירוע מיד בסמוך להתרחשות על-מנת להישאר ככל הניתן צמוד לפרטים.
2. מציאת עדים

עדים יוכלו לסייע ולהקל על התהליך, אך אל דאגה - גם אם לא מצאתם עדים, תביעתכם תיבדק.

3. קבלת טיפול רפואי באופן מיידי

גם אם אינכם חשים כאב, או שאתם חשים בכאב קל בלבד, יש לגשת לחדר מיון, או לכל הפחות לרופא.
הסיבה הראשונה לכך היא שלעתים עצמת הכאב לא תואמת את רמת הפגיעה.
סיבה שנייה היא שבבדיקת התביעה שלכם תימדד חומרת הפגיעה גם לפי דחיפות הפניה לבדיקה רפואית.
אל תשכחו לדווח בבדיקה כי נפגעתם בתאונת דרכים או במקום העבודה - כך תמנעו ספק שייבדק על-ידי הביטוח הלאומי שאולי נפגעתם בביתכם בו אינכם מבוטחים בתאונות אישיות.

אין זה אומר שהתיעוד הרפואי מוכיח מעל לכל ספק שאכן נפגעתם בעבודה, אבל מדובר בראיה נוספת שתוכלו להציג.
חשוב מאוד לבקש במיון או מהרופא לפתוח תיק "תאונה בעבודה" ולקבל טופס "תעודה ראשונית לנפגע בעבודה".



4. החתמת המעסיק על טופס ב"ל/250 (ב"ל / 283 לעצמאים)

בטופס זה מדווח המעסיק על הפגיעה.


5. אישורי מחלה
כשאתם ניגשים לטיפול הרפואי, עליכם לגשת עם הטופס המוזכר בסעיף הקודם על-מנת לקבל מהרופא אישורי מחלה לנפגע בעבודה.

6. אישורים נוספים

במקרה של תאונת דרכים עליכם לדווח עליה למשטרה ולציין שהתאונה קשורה לעבודה.
יש לצלם התיק כדי להימנע מפניה נוספת לתחנת המשטרה.

7. תיעוד רפואי
אספו את כל האישורים הרפואיים שתקבלו במהלך התקופה, מרשמים לתרופות, הפניות לרופאים מומחים, דיאגנוזות רפואיות וכיו"ב.
8. תיעוד הוצאות
אספו את כל הקבלות של ההוצאות שנגרמו לכם בשל הפגיעה - כמו הוצאות נסיעות, רכישת תרופות או עזרים מיוחדים, תשלום רבעוני לרופא מומחה וכו'.
חלק מההוצאות יוחזרו בעת הצגת אישור ביטוח לאומי כי אכן התאונה היא תאונת עבודה.

9. התייעצות עם גורם מקצועי (עו"ד,רו"ח או חברה המתמחה במימוש זכויות)
מומלץ להיעזר בגורם מקצועי טרם הגשת טופס התביעה למוסד לביטוח לאומי או שיחה עם חוקר מטעמו, וודאי כאשר יש צורך לערער על החלטות המוסד לביטוח לאומי והוועדות הרפואיות.

10. הגשת תביעה לביטוח לאומי

את התביעה צריך להגיש לא יאוחר מ-12 חודשים מיום הפגיעה. חובה לשמור לכם צילום של כל אישור ומסמך שהעברתם לביטוח הלאומי ולקבל חותמת "נתקבל" מהמודיעין.



הכותב הינו יועץ מס המתמחה במימוש זכויות רפואיות ומשמש כמנכ"ל
"זכותי - מימוש זכויות רפואיות"
http://WWW.ZHUTI.CO.IL
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה