מנהיגות, ניהול, שיווק ותקשורת בשיווק רשתי - חלק ראשון
<   +  גודל טקסט  - 
articles.co.il

מנהיגות, ניהול, שיווק ותקשורת בשיווק רשתי - חלק ראשון 

מאת   27/03/2011 |  נצפה 2914 פעמים

מנהיגות, ניהול, שיווק ותקשורת בשיווק רשתי – חלק ראשון

איך זה ייתכן שיש משהו שמאפשר לכל כך הרבה אנשים למצות את כל היכולות הניהוליות, השיווקיות, התקשורתיות, האסטרטגיות, החברתיות והמנהיגותיות שלהם ואף אחד לא מבין את זה ??

המאמר הזה פונה אליכם, המשווקים המנוסים בתעשיית השיווק הרשתי, וגם אליכם – האנשים שמתעניינים בהכנסה נוספת, בעבודה מהבית או בהקמת עסק של שיווק רשתי וביצירת תזרים של הכנסה פאסיבית המאפשרת בטחון כלכלי אמיתי.

בזמן האחרון אני מוצאת את עצמי מידי פעם עוצרת ועושה השוואות. לא ביני לבין אחרים, אלא בין מי שהייתי לפני שהתחלתי את העסק של השיווק הרשתי שלי לבין מי שאני היום.

הדברים במאמר זה כתובים מהזווית האישית. כל התובנות שאפרסם כאן ובמאמר ההמשך הן כמובן שלי בלבד, אבל מתוך נסיון עשיר ומפגש עם אלפי אנשים ומשווקים בתעשיית השיווק הרשתי. אני יודעת שחלקם הגדול חווים חוויות דומות.

ניהול ומנהיגות בשיווק רשתי

עד גיל 39 עבדתי כשכירה בתפקידי ניהול בכירים. ניהלתי מערכות מורכבות שחלקן פעלו 24 שעות ביממה, צוותי עובדים ומערך מורכב של לקוחות וספקים. כשנשאלתי להגדרת המקצוע שלי נהגתי לענות: מנהלת. לא היה לי ספק שבכל מקום שיזרקו אותי אני אדע מיד לנתח את הסיטואציה, להפריד את העיקר מהתפל ולהצעיד את הארגון קדימה ביעילות.

עד שהגעתי לשיווק הרשתי. בתחילת דרכי מצאתי עצמי מגייסת את כל הכישורים הניהוליים שלי כדי להגיע להישגים, ואכן התוצאות הטובות לא אחרו לבוא.

ואז זה הפסיק לעבוד. כל הידע שהבאתי איתי, כל הניסיון והכישורים הניהוליים משנים רבות בתחומי עשייה מגוונים – כל אלו לא פעלו יותר. מצאתי עצמי מבולבלת ומתוסכלת. לא מבינה למה זה לא עובד? מה אני עושה לא בסדר? איך אני לא מצליחה להגיע לאותן תוצאות אליהן הגעתי כשכירה, גם בעסק שלי בשיווק רשתי, עסק שבו השקעתי את כל כולי?

שיווק רשתי הוא כמו "צבא של מתנדבים"

לקח לי מספר שנים להתחיל להפנים את ההבדלים המשמעותיים בין ניהול כשכירה לבין ניהול עסק של שיווק רשתי. זה קרה בכנס שבו השתתפתי ביוסטון, טקסס. אחד המנטורים הגדולים בתעשיית השיווק הרשתי עלה לבמה, ואמר משפט שגרם לי סוף סוף להבין.

הוא אמר: לנהל עסק של שיווק רשתי זה כמו לנהל צבא של מתנדבים. הם עושים מה שהם רוצים, אתה לא יכול לפקד עליהם. אתה יכול רק להנהיג אותם על ידי מתן דוגמה אישית.

נפעמת כולי חזרתי לחדרי במלון, עם תובנות חדשות ששינו לי את החיים, עם אהבה מחודשת ומחוזקת לתעשייה הנפלאה של השיווק הרשתי, ועם הבחירה המשמעותית הראשונה שעשיתי מאז הצטרפתי. בחרתי להיות מנהיגה. הבנתי עד כמה חשוב הניהול, אבל עד כמה נדירה היא המנהיגות, ועד כמה היא חשובה במיוחד בשיווק רשתי.

תובנות מסוג זה לא יכולות לקרות בשום מקום אחר מלבד בשיווק רשתי. זה העסק היחיד שמאפשר לך להיות עצמאי, לקחת שליטה על החיים שלך ולגרום גם לאנשים אחרים לרצות לשפר את חייהם על ידי דוגמה אישית, תמיכה, הנחלת ידע ובעיקר – המון אכפתיות ואהבה.

מנהיגות בשיווק רשתי היא לא מובנת מאליה. צריך לזכות בה. צריך להוכיח שאתה (או במקרה שלי – את) ראוי לאמון שנותנים בך אלפי אנשים שבעצם לא חייבים לך כלום. וברגע שאתה זוכה באמונם זוהי המתנה הנפלאה ביותר שאתה יכול לקבל.

בחלק הבא של המאמר אתייחס לקשר בין השיווק, התקשורת והיכולות החברתיות בשיווק הרשתי.

לחצו כאן לקריאת חלקו השני של המאמר


איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקיםבתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת.חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.


 www.aloe-forever.co.il



 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מאמרים במדיה:
פייסבוק - טוויטר - יוטיוב - גוגל-פלוס

 פרסם את המאמר   הדפס את המאמר   שלח לחבר   קישור ישיר למאמר   פניה לכותב המאמר   דווח מאמר בעייתי 

עבור לגירסה המלאה

הרשם | התחבר  | גרסא מלאה