מאמרים מאת פילו ראובן

RSS ערוץ RSS של פילו ראובן

articles.co.il

שם: ראובן פילו

אודות הכותב:
סיורים בירושלים ברוסית
סיורים בירושלים ברוסית במיוחד עבור המשתייכים לכנסיה הרוסית הפרבוסלאבית  דוברי השפה כוללים מספר אתרים ראשיים וביניהם כנסיית השילוש הקדוש במגרש הרוסים, כנסיית גורני בעין כרם וכמובן כנסיית הקבר. בירושלים מקומות רבים הקדושים לכל זרמי הנצרות ובכללם אתרים הקדושים ורלוונטיים במיוחד לזרם הפרבוסלאבי. מהלך הסיור מותאם לרצונותיהם ובקשתם של המטיילים והסיור מועבר על ידי מדריך דובר רוסית שפת אם אשר מכיר היטב את ירושלים, ההיסטוריה המפותלת שלה, התרבות, אתרי הדת הפרושים בה. הוא יעביר למטיילים חוויה בה יטעמו את ירושלים, יבקרו במקומות הרלוונטיים עבורם וישמעו הסברים אודות המקום.
על הכנסייה הרוסית הפרבוסלאבית
הכנסייה הרוסית הפרבוסלאבית היא  זרם שנפרד מתוך הכנסייה האורתודוקסית וכולל את הנוצרים בשטח רוסיה, אוקראינה ובלארוס. הזרם הרוסי הפרבוסלאבי, בניגוד לנצרות במערב אירופה חוגג את חג המולד ב- 7 בינואר במקום ב- 25 לדצמבר. ישנם מנהגים מקומיים שנוספו למנהגים המשותפים לנצרות כולה כמו חג האביב הנחגג עם התארכות הימים ונועד לברך את השמש היוצאת לאחר תקופה ארוכה של חושך המאפיינת את  רוסיה, במיוחד חלקה הצפוני.
אתרים בירושלים בהם נבקר
סיורים בירושלים ברוסית ישלבו ביקור באתריה החשובים של העיר, כאלה המספרים את סיפורה מימי דוד עד היום, יחד עם ביקור באתרים המעניינים את הנצרות כולה כמו הרובע הנוצרי בעיר העתיקה וכנסיית הקבר וחלק חשוב מהסיור יוקדש לאתרים המעניינים את הזרם הפרבוסלאבי. אחד מאותם אתרים הוא מגרש הרוסים. מגרש הרוסים הוא מתחם שצורתו משולש לציון השילוש הקדוש. הוא נבנה ב- 1860 מיוזמתו ובמימונו של הצאר אלכסנדר השני. הוא כולל מספר מבני ציבור ששימשו את הצליינים בעלייתם לירושלים אשר באותה תקופה הלכה וגברה, בעיקר בתקופת הפסחא. במהלך הסיור נבקר במבנים, כולל קתדרלת השילוש הקדוש המרשימה, אכסניית הנשים, אכסניית המשלחת הדתית וחצר סרגיי שנבנתה מאוחר יותר. אתר נוסף שללא ספק יסקרן את דוברי הרוסית הוא הכנסייה הרוסית בעין כרם.  מאחורי כנסיה זו מסתתר סיפור מרתק במיוחד על כומר רוסי, נזירות, נציג שגרירות רוסיה בקושטא וגם נסיכה. את הסיפור המיוחד אודות הכנסייה היפהפיה הנחבאת במדרון ההר בין העצים ניתן יהיה לשמוע במהלך הסיור.
www.more-tourism.co.il

     עוד מאמרים שנכתבו על ידי ראובן פילו