מאמרים מאת אלון גילאור

RSS ערוץ RSS של אלון גילאור

articles.co.il

שם: גילאור אלון

אודות הכותב:
רכישת תא צילום לאירועים - כדאי להיכנס לזה?
בישראל 2013 ישנם המון אנשים שחולמים להיות עצמאים ומי שכבר עצמאי חולם ללכת עד הסוף ולהצליח בגדול. כמובן, שיש הרבה תחומים שאפשר להצליח בהם ולהרוויח המון כסף. 
לפני 4 שנים חיפשתי רעיון מעניין לפתיחת עסק, במהלך אחד החיפושים בגוגל נתקלתי באתר אמירקאי שנותן שירות של תא צילום באירועים. חייכתי לעצמי והמשכתי לחפש עוד חברות דומות ואכן מצאתי תחרות יפה במדינות זרות. ישר הבנתי שיש פה הזדמנות ושהקהל בישראל יאהב את הרעיון.
כעבור שלושה חודשים כבר נפתח העסק ונכנסה העבודה הראשונה, משם והלאה התחילו להכיר את המושג "תא צילום" ופניות התחילו לזרום. 
היום אחרי היכרות מעמיקה עם תחום תאי הצילום בעולם האירועים והקד"מ, אני רוצה לחלוק איתך כמה נתונים שיעזרו לך להבין האם רכישת תא צילום לאירועים זה הדבר הנכון בשבילך.
מה זה תא צילום?
תא צילום זהו שירות אוטומטי לצילום והקלטת ברכות וידאו. את התא מציבים באירוע, באזור רחבת הריקודים והאורחים פשוט נכנסים ויוצאים חופשי חופשי כל הערב. האטרקציה מסקרנת ונותנת מענה למזכרת מצולמת שמשאירה חוויה מגניבה. כמובן שגם לבעלי השמחה היא נותנת מענה להנצחת הזיכרונות המצחיקים של האירוע.                                                                               תאי צילום מגיעים בכל מיני גדלים וצורות, כאשר גם לאיכות החומרה והתוכנה הבדלים גדולים.           חשוב לבדוק היטב מה אתם רוכשים וממי.                                                                     העלות לרכישת תא צילום נעה בין 30-50 אלף ש"ח, כאשר ניתן לרכוש את התא כיחידה אחת שלמה או לבחור בתא מתפרק ומתנייד. 
מה מצב השוק?
נכון להיום ישנם 40-50 חברות של תא צילום לאירועים המספקות שירותים לחתונות, בר\בת מצווה, ברית\ה, מסיבות ואירועי קד"מ. בנוסף, ישנם חברות אטרקציות או הפקה שמחזיקות אף הן תא צילום כחלק מסל המוצרים שהן מספקות. אם נשווה את הנתון לצלמים, די ג'יי או כל ספק אחר בתחום, זה טיפה בים. הרי מדובר במאות אם לא אלפי מתחרים בכל שירות. 
חשוב לציין, שתחום האירועים גדל משנה לשנה והתקציבים הולכים וגדלים. מה שאומר, אם ישנם כ40 אלף חתונות בשנה, הפוטנציאל העסקי הוא אדיר. כמובן שיש עוד עשרות אלפי אירועים אחרים שחוגגים מדי שנה.
מה הפוטנציאל העסקי?
אחד החסרונות של הרבה עסקים זה שאין הכנסה בזמן שיש הוצאות (לפחות בהתחלה). כולם היו רוצים מינימום הוצאות בעסק שלהם ואם כבר ההוצאות גדלות לפחות שנרוויח בהתאם.
הפוטנציאל הגלום ברכישת תא צילום הוא גדול מהסיבה שרוב ההוצאות שיהיו לך הן בהתאם לעבודה שתהיה. כלומר, סגרת אירוע, יהיו לך הוצאות כמו חומר גלם, דלק, מיסים וכמובן כח אדם (כמובן שאם בעל העסק יוצא לעבודה בעצמו, החיסכון הוא עצום). זאת אומרת, שאת רוב המשאבים הכלכליים תוכלו להשקיע בשיווק ובקידום העסק.
בשורה התחתונה  - כמה כסף אפשר להרוויח?
כאן נכנס הנתון המעניין באמת. כמה כסף אני יכול להרוויח מרכישת תא צילום ובניית עסק?           מחיר ממוצע בשוק לשירות תא צילום באירוע הוא 1800 ש"ח, כאשר יש אירועים שגובים עליהם יותר. אם מספר שעות הפעילות עולה על 4 שעות הסכום יעלה בכ-200 ש"ח לשעה.
הנתון השני שמעניין אותנו זה, כמה הוצאות יש לי באירוע? אם בחרת ללמד 2 עובדים את העבודה ולשלוח אותם לאירוע, ההוצאה לאירוע תעמוד על כ800 ש"ח. במידה והחלטת לצאת ולעבוד בעצמך, חסכת עוד 250 ש"ח. חשבון פשוט מראה שניתן להרוויח עד 1,250 ש"ח  בכל אירוע.
למי זה מתאים?
קשה לומר למי מתאים לפתוח עסק של תא צילום לאירועים. זאת מהסיבה שאפשר להיות שכיר ולעסוק בזה כעבודה צדדית. מצד שני אפשר ללכת עד הסוף ולהפוך את זה לעסק מצליח.             לדגומה: שכיר שעובד משמרות או אפילו משרה מלאה (אם אתם באמת חרוצים ונכונים לעבודה קשה), יכול לסגור 3-5 אירועים בחודש ולהרוויח הכנסה צדדית של עד 6 אלף ש"ח. אם החלטת לעשות מזה עסק, אתם יכולים להרוויח עד 20 אלף ש"ח מ15 אירועים בחודש. 
 
 
מאמר זה הינו מבטא את דעתי המקצועית בלבד
לשאלות ותגובות בנושא אשמח שתרשמו לי מייל ואשתדל לחזור בהקדם
gilor@vipix.co.il
 
 
 

     עוד מאמרים שנכתבו על ידי גילאור אלון