מאמרים מאת אמיתי לי

RSS ערוץ RSS של אמיתי לי

articles.co.il

שם: לי אמיתי

אודות הכותב:
כוחה של אהבה
אז מה הסוד הגדול מאחורי הזוגיות או אי הזוגיות של רבות מאיתנו?
למה לחלק יש? ולחלק אין? לחלק קשה ולחלק קל עד כדי נטול מאמץ?
מה טמון שם במעמקי הנסיבות והסודות למציאת הזוגיות בעולם?
לאחר מחקרים וספרות ענפים, תורות ,שיטות וטכניקות שקראתי כדי להעמיק בנושא , במשך שנים מספר, בחרתי לכתוב היום על הלך הרוח המוביל לזוגיות. מהו? למה הוא? איך הוא? ואיך מיישמים אותו? הרי מה שווה התיאוריה ללא הפרקטיקה?
אם נבחן נשים רבות שלהן זוגיות אחת אחרי השנייה, פרידות קלות והתחברויות חוזרות ונשנות עם בני זוג חדשים, נשים שקל להן עד כדי נטול מאמץ להיות נאהבות שוב, בני הזוג הקודמים תמיד רוצים בהן, הן חשות מלאות תשוקה ואהבה אל מול אלו המתאוות לזוגיות שנים רבות, אלו שקשה להן עד כדי קשה מנושא, שהחוויה הזוגית היא הקשה ביותר עבורך, היא זו המולידה כאב תסכול וזעם עצומים. תחושת אכזבה וכשלון פעם אחר פעם.
מה יושב בין שתי קבוצות אלו? מהיכן הדבר מגיע? ומה עושים? לאיזו קבוצה את משתייכת? האם תמיד היית שייכת לה?
בדרך כלל נשים שנולדו לבית חם ואוהב, יציב רגשית הן אלו שתשתייכנה לקבוצה זו שבתחום הזוגי קורה כל בקלות רבה. בקלות הבלתי נסבלת של להיות בזוגיות אינסופית ,כאשר הן רק מחליפות שחקן משנה בעלילה. הן הנסיכות התמידיות. נראה שהן קלילות בחייהן, ומשיגות תמיד מה שהן רוצות.
לקבוצה השנייה תשתייכנה אלו שנולדו/גדלו בבית הלוקה בחסר בתחום הרגשי/ התומך/אוהב/חם.. כמובן שיש יוצאות דופן, בכל קבוצה ויתכן כי חלק מהנשים גדלו בתנאים כאמור ואינן שייכות לאחת מהקבוצות הללו משום שחוויותיהן לגבי אופן גידולן שונה ממה שארע בפועל. ומה שיוצר את המציאות של אותה אחת הוא כיצד היא תופשת את המציאות ולא איך המציאות התרחשה באופן אובייקטיבי. הרי אין חיה כזו אובייקטיבי. מכיוון שלכל אדם יש את המפה שלו, את אמונותיו, חוויותיך וזיכרונותיו היוצרים את נסיבות חיו, פעולותיו ותוצאותיו.
 ולכל אחד מפה אחרת הנגזר מהחושים שדרכם הוא "מפלטר" את המציאות שלו, ודוגם טיפה מים המציאות הקיימת, אותה איש לא רואה באופן זהה כמו האחר.
 והשאלה האם אי פעם משיהוא ראה את כלל המציאות כפי שהיא? והאם יש דבר כזה מציאות? או שמא כל פרט רואה חלק המשקף את התצוגה הפנימית במוחו, דרכה הוא חווה ורואה את העולם.
מה שחשוב היא ההתנסות הסובייקטיבית של הפרטים, ורק דרכם הם חווים את המציאות, מפרשים אותה, מעבדים אותה וחווים בהתאם אליה את הרגשות התואמים לפרשנות. מכאן יגיעו פעולות ותוצאות. והשוני כאמור הוא התוצאה של קיום זוגיות או אי קיום הזוגיות בחיים, והאם בקלות או בקושי. האם בדרך טבעית או עם עזרה רבה וכאב.
מכיוון שתת המודע שלנו אחראי על רוב תפקודינו, והוא זה שאוגר בתוכו את הזיכרונות והחוויות, מתחילת יומנו ועד אינסוף עלינו לשים את המיקוד שלנו בו. ולהבין מה קורה שם. מה נמצא ומשרת אותנו או לא משרת אותנו.
ולכן כל טיפול דרך תת המודע, מדיטציה, דמיון מודרך, כל תרפיה שמובילה להשקטת המודע וכניסה אל נבכי תת המודע שלנו תהיה יעילה מאד לבחינת מה אגור שם, העלאתו ושכתובו/ השלמתו/תיקון או ריפוי.
מכיוון שהרגשות שלנו נובעים מהפרשנות וזו נוסעת ממערכת האמונות שלנו-שוב אנו מגיעים אל תת המודע ואל העיסוק בו שחלק מרכזי ומהותי לפתירת הלופ האינסופי של אותה אישה המתקשה לייצר זוגיות בחייה, הרי היא פעילה שוב ושוב את אותן אסטרטגיות פעולה שיותרו את אי הזוגיות בחייה...יש לשבש את האסטרטגיות הללו ולבנות חדשות, וזאת ניתן לייצר על ידי טכניקות שונות כדוגמת הNLP וכמובן עוד רבות.
חשוב להעלות את הכאב הקיים והאגור בתוכנו, לכמה רגעים כדי לשחררו, "לעבור דרך הכאב", כדי ליישב את החוויה הקשה ולרפאה, אם נתעלם ממנה היא תמשיך להופיע דרך תופעות אחרות כי השורש עדיין מפעם באותה ישות/ אישה/ אדם. ולכן לא נתעלם מכל תחושה/ חלום/ ידיעה/ מחשבה/ רגש / צער או כאב קיים, כי אלו ייתנו לנו פעמים רבות את המפתח לפתרון.
יחד עם הבנתנו כי תת-המודע אחראי כל כך ועלינו "להפציץ אותו" בתכנים וסמלים של המטרה הרצויה, אנו יכולים לשלוט ברגשות שלנו. דרך המודע...דרך החלטה.
ברגע שנחליט למשל, כי בחמש דקות הבאות אוכל להיות מאושרת, מתוך בחירה מודעת, אני יוצרת אסטרטגיה של אישה מאושרת. מהי חווה? איך היא חושבת? מה היא אומרת לעצמה? איך היא הולכת? עומדת? מה היא עושה פעולה אחר פעולה? מה השיח הפנימי שלה? ואת האסטרטגיה הזו אני אוכל להטמיע במוח של אישה אחרת, כאקט של דגימת איכות והתקנתה אצל אחרת. התהליך נקרא מודלינג. "לקחת מודל אחרו להטמיע אצלי"
יש טכניקות רבות עדי לעשות זאת וכדי להפעיל את הרגשות שלנו בצורה מודעת לעבר המטרה הרצויה.
 
יחד עם החלק הנוירולוגי (הלקוח מתחום מדעי המוח) והרגשי יש מחוצה לנו עוד אמצעים אותם ניתן לרתום לטובת המטרה, לאמצעים אלו אקרא "כוחות חיצוניים לנו" מבוססי מדע , אך חשוב מאד ראשית "לנקות" את המערכות. לזהות אמונות ששוכנות ומעיבות, לנקות אותן, להפוך אותן לאמונות חיוביות הופכיות (גם לכך יש חוקים כי אם נהפוך לאמונה הופכית קיצונית יתכן כי המעבר יהיה חד או נתפס על ידי האדם כלא אמין...וייצור ההפך ממה שאנו חפצים בו)  יש דרכים רבות בכדי לזהות ולנקות אמונות מתת המודע, ולייצר אחרות במקומן אם דרך דמיון מודרך או מדיטציה מונחית, אם דרך שאלון חקירה, אם דרך לקיחת אירוע מציק והפיכתו לתמונה רצויה והסקת תמונה משמעותית ממנו והיא זו שתהיה ההצהרה החיובית החדשה שלנו עבורנו או על ידי כתיבת הצהרות חדשות ושינון שלהן בחלונות זמנים בהן תת המודע פתוח כשדה לפני זריעה. (בשני מועדים ביום אך ניתן האופן יום לעשות זאת על ידי כניסה לגלי מוח תטא. למשל על ידי שיטה הנקרית תטא הילינג בין השאר או הרפיה עמוקה יותר מהרגילה. ההרפיה התרפויטית הרגילה נעשית בגלי האלפא- כמובן יש להיזהר מהפנוט שכן בישראל יש חוק האוסר הפנוט!)
חוקי יקום או חוקי הטבע, יש להם שמות רבים אך כולם מדברים על החוויה של להיות מאוחד, הרמוני ואחד עם המקור שלך (אתה, אלוהים, טבע, זרם הוורטקס) לפעול מתוך החוקים דרכם היקום פועל. איך יודעים האם אתה מחובר?הרגשות הם אינדיקטור מצויין. אם אני מרגישה טוב אני מחוברת ואם לא-סטיתי. כי החיבור למקור שלנו יתחזק עבורנו תחושה חיובית (בהנחה שאנו בריאים נפשית) חלק מן החוקים נכתבו בצל הפיזיקה הקוונטית וכולם נלקחו בעקבות או לצד מדעים ומחקרים רבים בתחום. אף נעשה קשר עמוק וישיר בין מדעי המוח לבין חוקי ייקום ויצירת המציאות מתוך השילוב המוזכר. כאשר תת המודע שלנו מכויל לטובת המטרות שלנו, אנו מתנהגים בלא מאמץ "בדרך הנכונה" וה"רציונאלית" (רציונאלי= עקבי למטרה) לטובת מטרתנו, ואז אנו "פולטים" אנרגיה מסיימת שבין כה וכה אנו פולטים אותה. זו היא שנשלחת לעבר ייקום ובזכות כוח המשיכה מביאה אלינו עוד מאותו הדבר. כאשר אנו מכירים את החוקים והשלוב של הדברים אנו מבינים כי אנו בעצמנו אלו שיוצרים עבורנו מציאות שגויה, שסותרת ואף מרחיקה אותנו ממטרותינו , ולכך סיבות רבות וכולן מוצדקות. גם הפחדים שלנו והחששות המניאים אותנו מפעולות פורצות דרך הן תוצאה של מנגנונים חכמים בנו. במקור פעולתם נועדה להגן עלינו ברמה השרדותית, וכאשר מכירים אותם ניתן לעקוף אותם במודע. התחום הטיפולי רוחני מרתק משום שאין באמת הפרדה ואבחנה בין התחומים והכול מתחבר לכל. והשלוב של מדע והרוח גם היא מאוששת על ידי המדע , כך נוצרת תמונה אחת רחבה וגדולה שמייצרת הבנה של תפיסת העולם שלנו ומדוע זו המצליחה בזוגיות ואחרת לא. השאלה המתבקשת היא : איך בכל זאת יש כאלו שזה עובד להן פשוט טבעי? והן לא עושות דבר?
אלו שכל המערכות מכוילות נכון ומתוכנתות בהתאם למטרותיהן הן אפילו לא מודעות שהן עושות את הדבר הנכון, הן חיות חיי רוח מתקדמים ורואות את המציאות ממקום תואם את כל מה שנכתב. זה שהן לא מודעות לכך לא אומר שהן לא עושות עבודה כזו או אחרות. הן מייצרות על פי כל החוקים את המציאות שלהן. והסיבה לכך כי בתקופת ההתפתחות המשמעותית בו נבנית הזהות של האדם בגילאי  הילדות המוקדמת ובתקופות שונות בגילאי התבגרות, "עמוד השדרה" שלהן נבנה מתוך מקור עוצמה אהבה תמיכה והערכה כלפיהן,  ועל כן הן נוהגות מתוך ידיעה ברורה זו- זו המפה שלהן. אישה שגדלה אחרת תצטרך לשנות את המפה שלה לכיוון הזה, ולהטמיע מפה שונה/ אסטרטגיות שונות שייצרו הלך רוח שונה ואז יחול השינוי הרצוי. האנרגיה הולכת אחר המחשבה- ברגע שנשנה כיוון מחשבה לשם ינוע העולם. אין שום טעם לומר לאישה להפסיק לפעול כיצד שהיא פועלת, "שהרי לא ניתן לפתור בעיה באותה רמה בה היא נוצרת"(אלברט איינשטיין). ולכן יש לבחון מהיכן הגיעה פעולתה, מאיזו אמונה? מה הניעה את הלך הרוח הנוכחי ולשנות ברמה הזהות/ ערכים או בכל שלב נוירולוגי שהוא מעל שלב הפעולה. (6 רמות נוירולוגיות של דילטס)
לסיכום, ניתן לשנות וליישם ולייצר הלך רוח תואם זוגיות בכל שלב, ולא נדרשת עבודה ארוכת טווח או מעמיקה, אלא לגעת במקומות הנכונים והמדויקים לשם כך. למזלנו בעשורים האחרונים התגלה כי קיימת גמישות מוחית ובכל גיל.  זה המפתח להבין ולהוקיר ששינוי אפשרי בכל גיל, כך שלא משנה מה שתוכנת במוחנו, מה אגרנו עם הזמן והחוויות, לא משנה לאיזו נסיבות הגענו לעולם האחריות לשינוי היא עלינו והיא אפשרית משמח מעודד ומרנין.
כדי לקבל מיני קורס בחינם www.ahavalevana.co.il
הכותבת: לי אמיתי מורה* מאמנת* מדריכה בריאת מציאות והגשמה NLP* דמיון *הילינג 052-6142614
 

     עוד מאמרים שנכתבו על ידי לי אמיתי