מאמרים מאת ליליאן אבי

RSS ערוץ RSS של ליליאן אבי

articles.co.il

שם: אבי ליליאן

דואר: leilien@gmail.com

כתובת אתר: www.mdy.co.il

חברה: מגן דוד ירוק

תפקיד: רופא וטרינר ומנהל המיכללה

תחומי עיסוק:

ד"ר אבי ליליאן ? רופא וטרינר, איש חינוך, מייסד ומנהל של מכללת מגן דוד ירוק -מכללה ללימודים פארא וטרינריים.
יליד הארץ, 1961. נשוי לחבצלת - מורה לחינוך מיוחד המתמחה באוטיזם. אב לארבעה, מתן פלג שי ויובל.
השכלה: תואר ראשון (BSc)בביולוגיה מאונ' ת"א, בוגר ביה"ס לווטרינריה של האונ' העברית (DVM), בעל הסמכה כרופא רשותי העוסק בבריאות הציבור, ובעל תעודת הוראה במדעי החיים מביה"ס לחינוך של אונ' ת"א.
מנכ"ל ובעלים של חברת מגן ירוק בע"מ העוסקת בשלושה תחומים: מרפאה וטרינרית, מכללה ללימודי מבוגרים, תוכניות לימודים לנוער המועברות בבתי ספר יסודיים ותיכוניים בכל רחבי הארץ.
מוביל היזמה לשלב את מקצוע הווטרינריה לבגרות. עוסק בהכשרה מקצועית למבוגרים בתחומי העיסוק הפארא - וטרינריים. בין היתר יוזם ומפתח את התחום הייחודי של טיפול בבני אדם בעזרת בעלי חיים, המתמקד בעיסוק באוכלוסיות אנשים בעלי צרכים מיוחדים.

מייסד ויו"ר תנועת הירוקים ברמת גן. כיום עומד בראש סיעת רמת גן הירוקה וחבר מועצת העיר ברמת גן.

על העסק: מגן-דוד ירוק היא מכללה ללימודים פארא-וטרינריים (כל מקצועות הלוויין של וטרינריה). המכללה הוקמה לפני שבע שנים וממוקמת ברמת-גן. כיום לומדים בה 200 סטודנטים בשנה ב-4 קורסים: עוזר לרופא ווטרינר, סיוע לטיפול בעזרת בעלי-חיים, אילוף כלבים וספרות כלבים וחתולים.

על המייסדים: ד"ר אבי ליליאן, בן 48, נשוי לחבצלת ואב לארבעה. ליליאן נולד בבאר-שבע וגדל באור-יהודה ובפתח-תקווה. אחרי שירות בחיל רגלים ובחיל הרפואה, התקבל ללימודי ביולוגיה באוניברסיטת תל-אביב.

"אז עדיין לא היה בישראל בית ספר לווטרינריה, וזה היה הדבר הכי קרוב לזה. לאחר מכן נסעתי עם אשתי חבצלת לבארי שבאיטליה ללמוד וטרינריה. היינו שם שנה ואז הם אמרו לי שהם לא מכירים בתואר שלי בביולוגיה".

"חזרתי לארץ ועברתי משבר כי ויתרתי על החלום. אבל אשתי עודדה אותי להירשם לביה"ס לווטרינריה ברחובות, שנפתח בינתיים. נרשמתי ובמקביל ללימודים התקבלתי לעבודה בבי"ח הדסה, בבנק הדם ובמעבדה הכימית. למדתי ביום ועבדתי בלילה, ו'הדסה' מימנו לי את הלימודים. הידע שרכשתי שם עוזר לי עד היום. סיימתי את הלימודים ב-91' ופתחתי מרפאה בבת-ים".

"המרפאה הצליחה מאוד, עד כדי כך שחיפשתי עוזר למרפאה. התקשרה מישהי, אבל לא היה לה ניסיון. אמרתי לה שאני חייב מישהי עם רקע. היא שאלה איפה אפשר ללמוד ואז קלטתי שאי אפשר ללמוד פה להיות עוזר לווטרינר. אז כתבתי תוכנית לימודים וניסיתי לעניין מכללות. רק 'עמל הישגים' הסכימו לנסות. בשנת 94' החל הקורס הראשון של 'עוזר/ת לרופא וטרינר'. בהתחלה היו 20 תלמידים ואחרי שנה היו כבר 100 תלמידים בכל הארץ, בסניפים שרשת עמל ואני פתחנו".

"לפני שבע שנים החלטתי לפתוח עסק עצמאי והפסקתי את החוזה עם עמל. פתחתי עסק בשותפות שווה עם ד"ר אייל טפרברג, שאותו הכרתי דרך העבודה שלי כווטרינר עירוני בתל-אביב. מאז החברה רק הולכת וצומחת. היום יש לנו 200 סטודנטים בשנה ו-4 קורסים שונים: עוזרים לווטרינר, טיפול בעזרת בעלי חיים, קורס מאלפי כלבים וקורס ספרות כלבים וחתולים".

"באחרונה קיבלנו הכרה של משרד העבודה. כרבע מהלימודים אצלנו מוכרים לגמול השתלמות, וגם משרד העבודה מכיר במקצועות שלנו. זה אומר שחיילים משוחררים יכולים ללמוד אצלנו על חשבון מענק השחרור, כך שבשנת הלימודים הקרובה יהיו לנו עוד תלמידים".

מה מייחד את העסק: זו המכללה הראשונה ללימודים פארא-וטרינריים. קודם לא היה בארץ שום מקום מסודר ואקדמי שבו אפשר היה ללמוד אילוף כלבים, למשל. המקומות היחידים שהיה אפשר ללמוד בהם אילוף כלבים היו הצבא והמשטרה. לכן זו מכללה מגשימה חלום של הרבה אנשים, שלא יכלו לממש אותו קודם כי לא היה איפה.

הקשיים שבדרך: בהתחלה הייתה התנכלות מרופאים וטרינרים שלא פרגנו. חלקם פחדו שאנשים שלמדו אצלי ימחקו את המלה 'עוזר' ויתלו את התעודה עם המלה 'וטרינר' על הקיר.

המשבר הגדול ביותר: לא היה משבר, אבל יש רבים שמקנאים. המצב ברפואה וטרינרית קשה, ופה יש עסק מצליח, כך שיש הרבה קנאה.

הרגע המאושר ביותר: יש הרבה כאלה. יש לנו הרבה סטודנטים שבאים משכבות מצוקה, ויש גם נכי צה"ל ונפגעי פעולות איבה. כשאני רואה אותם משוקמים זה הכי מרגש אותי. לפני שנה, מני פאר ראיין בחורה שאמה נרצחה על-ידי בעלה יום קודם לכן, והבת אמרה שהחלום שלה הוא להיות עוזרת לווטרינר. התקשרנו ונתנו לה קורס חינם, וכיום היא עובדת בתחום. הגשמנו לה חלום. ההצלחה הגדולה ביותר שלנו היא ההכרה של משרד העבודה בבית-הספר.

לאיזו חברה היית רוצה להידמות: הייתי רוצה להידמות לחברה כמו אינטל, שלא רק מרוויחה כסף אלא גם תורמת לקהילה. אנחנו תורמים לאוכלוסיות מיוחדות, כמו ילדים אוטיסטים.

למי אתה חייב תודה: להוריי - לאמא שלי ז"ל, שדחפה אותי, ולאבי, שהיה שנים בכיר בבנק לאומי וכאשר יצא לפנסיה הצטרף אליי ועוזר לנו הרבה.

החלום: פיתחנו תוכנית ללימודי וטרינריה לבתי-ספר יסודיים ותיכוניים, מתוך מגמה להכניס את הנושא ללימודים לבגרות. אנחנו חולמים לפתוח בית-ספר תיכון לרפואה - לא רק רפואה וטרינרית אלא גם רפואה כללית. הגשנו למשרד החינוך תוכנית ללימוד וטרינריה לבגרות. חלום נוסף הוא לפתוח פינות חי בבתי-כלא.










פרופיל גוגל

קישורים:
www.mdy.co.il

אודות הכותב:
ד"ר אבי ליליאן רופא וטרינר מנהל מיכללת מגן דוד ירוק יו"ר מפלגת הירוקים ברמת גן יו"ר סיעת רמת גן הירוקה חבר מועצת העיר בר"ג

     עוד מאמרים שנכתבו על ידי אבי ליליאן