דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


eBay למען המובטלים 

מאת    [ 27/07/2007 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 3942 פעמים ]

מאת: אסי צור - מנכ"ל שטרודל . המרכז להדרכת מסחר אלקטרוני.

יותר ויותר אנשים, יזמים, שכירים, מובטלים ואפילו סטודנטים מהעיר והפריפריה מוצאים את דרכם בדרך למכירה בזירות המסחר השונות של eBay, (ישנם לא פחות מ-33 זירות מסחר שונות). בויקפידיה טוענים שמובטל הוא אדם השייך לכוח העבודה, מעוניין לעבוד, מחפש עבודה ואינו מצליח למצוא עבודה במשך זמן מה. האבטלה מביאה דיכאון, מירור, חוסר ביטחון וחיפוש מתמיד בין אתרי האינטרנט המציעים מגוון רחב של משרות, עליו קמים ועולים מספר לא מבוטל של קופצים החושקים, כמעט שלא בהנאה בכלל, למצוא תעסוקה בזמן הקרוב ביותר.

בין דפדופים בעיתונים המציעים פתרונות למובטלים, לא יצא לי להכיר מובטל שפספס את שמציע האינטרנט הרווי שהפך להיות בלעדי למימוש וקיום בחיינו. אנחנו כבר שם, תמיד שם- אז על אף השיטוטים הנרחבים בין מגוון האתרים האינסופיים, מדוע לא הכרנו את אתר eBay ואת שלל הצעותיו לרווחיות זמינה ועכשווית? איך קרה שהישראלים עוד לא שמעו על זה? הכיצד נסביר שתעשיית המסחר האלקטרוני אשר מגלגלת מיליארדים בכל שנה עדיין לא תפסה את מקומה החשוב במדינת ישראל? אלה היהודים הידועים בשפתם הקדושה כאלה הסוחרים-

אולי בגלל אותה החשיבה הנפוצה והכה בנאלית שכל מוצר, קידום או התפתחות (שכלית מדעית או טכנולוגית) מגיעים אל מדינתנו הקטנה באיחור תמידי? או דווקא משום שאנחנו עם חשדן שלא מאמין עדיין שלקניה ברשת יש ביטחון בקנייה בדיוק כמו לקנות בסופר. אפרופו סופר, מן הראוי לציין ולהדגיש לכל המתלבטים כי המחיר של אותו המוצר בדיוק בזירת מסחר אלקטרונית יהיה כמעט חצי מזה של הסופר. אחרת האם יש להצדיק את כדאיות "הקנייה ברשת" אילולא המוצר לא יהיה זול יותר?

 מהיכן מגיעים 850,000 אלף הסוחרים אשר מתפרנסים מהאתר?

כמה חוקים בסיסיים למתעניין התחיל:

זירת המסחר eBay נועדה לשמש כפלטפורמה למכירה וקנייה בין אנשים פרטיים, כ"עסקת לוח" הנשאבת מתוך המושג לוח מודעות, בדיוק כמו קנייה מהאתר yad2, בעוד של-eBay מגיעים בערך 320 מיליון צרכנים בחודש לבצע קנייה. ובעוד כמות האנשים שנשאבים אל תוך עולם הקנייה, רק הולכת וגדלה, שהרי עלינו בתור מוכרים ליהנות מן הצורך הממשי הזה, בעוד אין בכוונתנו, או בדרישת סוג השוק הנוכחי ל?צ?רוך כוונות פרסום יקרות לעין ערוך, כמובן - שווק ופרסום. עלינו "למצוא", "להשיג", "לארגן" מוצר טוב (סופר טוב) ולמכור אותו באופן קבוע על בסיס יומי. ולא למצוא או להשיג לקוח כמו במסחר המסורתי. בעוד שכל אדם פשוט שחוש מסחרי קליל זורם בעורקיו, ראוי ויכול לבצע את פעולת המכירה הנוכחית, עומד בפני מגבלה (שהפכה עם התקדמות השנים, התיעוש וההיסטוריה ללא מגבלה) לאמוד בלקסיקון מוחו הרחב את שפת האנגלית בצורה בסיסית ומדוברת, כמו גם את הגישה האינטרנטית, שמי שיבחר לעסוק במסחר אלקטרוני אינו יכול לחיות בלעדיה.

בפה מלא אני יכול לומר כישראלי וכסוחר באתר - "מעולם לא הייתה הזדמנות כל כך קלה, נגישה ואמיתית להרוויח כסף ב- $", בעוד שצצים להם מוכרים ב-eBay שמוכרים "כלום" (וממש לא בצחוק), למוצרי צריכה ומוצרי מותרות ישנם קונים פוטנציאלים מכל העולם, לקונים יש חווית קניה ולמוכרים חוויית מכירה. בדיוק כמו שאנו מציגים את קורות חיינו ככרטיס הביקור האישי שלנו, שמציג אותנו, מסמן אותנו ושם אותנו על מפת התעסוקה הישראלית, אל נחשוש לפתוח לעצמנו כרטיס ביקור באתר אי ביי, שם יתייחסו אלינו כאל סוחרים, אשר באו ויודעים לעשות את עבודתם. נכון שהדרך אל אי ביי רצופה מכשולים ויש עלינו ללמוד את צורת המסחר על יסודותיה וחוקיה על מנת שלא נטעה וניפול קורבן של תרגילי הונאה כה מוכרים.

ישנן שיטות רבות שמציע השוק הישראלי ללימוד המסחר האלקטרוני, ומי שחושב שבכוחו ללמוד לבד, (חבל) אך אשרהו. המסחר האלקטרוני הפך להיות מושג מפתח בשוק הישראלי ואם בכוונתך לנצח, כמו כל דבר חכם בחיים, עלייך ללמוד אותו, בהשקעה, ביוזמה אישית, בכל דרך שתבחר, אך למד והיכנס אל העולם האלקטרוני בעוד מושגי הסחר לא זרים לך וצעדייך מתונים, מסוגננים ומוכנים לפעולה. למעשה כל אחד יכול להיות מוכר וכמו כל דבר אחר בחיים צריך לדעת איך לפעול כדי לא לעשות את הטעויות הנפוצות.

אל תוותרו על חיפוש העבודה, אך בינתיים, בעוד הכלכלה הישראלית מתנדנדת, אלפי מובטלים שולחים את קורות חייהם בדיוק כמוך ומתחרים איתך על כל חצי משרה שמוצעת, חפשו אלטרנטיבות, הן לפעמים האור של חיינו, או שיש לומר, של חשבון הבנק שלנו.

אסי צור, מיישם תורות מסחר אלקטרוני, בשילוב מאמנים בכירים המדריכים את כל שיטות הסחר הנפוצות במסחר ב-eBay. אסי הוא בוגר מנהל עסקים ולימודי סחר בינלאומי, מרצה כמדריך ותיק בתחום הטכנולוגיה בכלל ובתחום המסחר האלקטרוני בפרט. אסי פיתח את תורת המסחר ב-eBay עצם התנסותו האישית כסוחר עצמאי ומוסמך מטעם eBay University כמנחה מקצועי , Education Specialist Trained by eBay כיום מרצה במכללת איגוד לשכות המסחר ובמט"י (מרכז טיפוח יזמות).
כיום מנהל מרכז ההדרכה - שטרודל
http://www.limudebay.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב