דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נורלבו - הגלולה ליום המחרת 

מאת    [ 16/02/2011 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 9204 פעמים ]

קרניים ראשונות של שמש. את מתעוררת בבוקר, וכשאת מביטה בחבר שלך ניצבת מולך האמת הערומה - תרתי משמע: שכחתי לקחת גלולה, את חושבת, ונכנסת לפאניקה. בראשך עולים תרחישים מעוררי אימה של צרחות וחיתולים. החדשות הטובות הן שזהו בהחלט לא סוף העולם. אם אינך מעוניינת בהריון, פשוט תיאלצי לקחת את הגלולה ליום המחרת.

מהי גלולת היום שאחרי?

קיום יחסי מין בלתי מוגנים הם דבר שכל אדם צריך להימנע ממנו. מחלות מין חמורות דוגמת איידס והריון בלתי רצוי הם רק חלק מהסיבוכים האפשריים. כל הורה, מחנך או אדם בר דעת יציין בפניכם את החשיבות של שימוש בגלולות למניעת הריון ובקונדומים. אולם, בשנים האחרונות המדע הביא לפיתרון נוסף: הגלולה ליום המחרת.
את הגלולה לוקחים לאחר קיום יחסי מין, כאשר מחקרים שונים הראו את יעילותן של חלק מהגלולות אפילו לאחר חמישה ימים. הגלולה למעשה מונעת ביוץ, ואם הביוץ כבר נעשה היא תמנע את השתרשותה של הביצית המופרית ברחם. בעצם, עוד לפני שמתחיל ההיריון הוא כבר נמנע, ואחוזי ההצלחה עומדים על כמעט 90%.

סוגי הגלולות הנפוצות בישראל

הגלולה הנפוצה ביותר ליום שאחרי היתה עד לא מזמן פוסטינור. התנאים ללקיחתה היו עד שלושה ימים לאחר האקט המיני, כאשר כ-12-16 שעות לאחר נטילתה יש לקחת גלולה נוספת. אולם, בשנים האחרונות נוספו לשוק התרופות בארץ גלולות אחרות, כשהעיקרית היא נורלבו – הגלולה ליום המחרת שנמכרת בעולם עכשיו גם בישראל, הנלקחת כטבליה אחת בלבד.

תופעות הלוואי של גלולת היום שאחרי

גלולות ליום המחרת טומנות בחובן תופעות לוואי אשר חולפות לרוב לאחר מספר ימים. בין התופעות הלא נעימות ניתן למנות בחילות, הקאות, כאבי ראש ובטן, דימום מוגבר, שינוי במועד המחזור החודשי, הריון חוץ רחמי, ועוד. לא נעים כלל וכלל, בזה אין ספק.

מי לא יכולה לקחת גלולות ליום המחרת?

גלולת יום המחרת לא מתאימה לכל הבחורות. לנשים שכבר נמצאות בהריון, או כאלה שמגלות רגישות לתרופות מכל סוג, אסור לקחת אותן. בנוסף, רצוי שנערות מתחת לגיל 16 יקחו את הגלולה רק לאחר התייעצות עם רופא מומחה ובאישור ההורים, כמובן.

הגלולה ליום המחרת אינה תחליף לאמצעי מניעה

כל בחורה מעל גיל 16 יכולה לקנות את הגלולה ליום המחרת ללא צורך במרשם רופא. את הגלולות ניתן לרכוש ברשתות הפארם או בבתי המרקחת השונים הפזורים בכל רחבי הארץ. מחיר הגלולות הוא סמלי, ואסור שיהווה שיקול לאי נטילת הגלולה במקרה חירום.

עם זאת, חשוב להדגיש כי הגלולה ליום המחרת נועדה למטרה אחת בלבד: מניעת הריון במצב חירום. הגלולות לא מונעות מחלות מין, ונטילתן באופן קבוע עלולה לגרום לשיבוש הורמונלי, ומכאן להפרעות במחזור החודשי. המשמעות היא שאסור בשום פנים ואופן להשתמש בגלולות כתחליף לאמצעי מניעה סדירים, והן מיועדות, כאמור, למקרי חירום בלבד: כשקונדום נקרע, כששוכחים ליטול גלולות למניעת הריון, או חלילה – במקרה של תקיפה מינית.

הגלולות יעילות ברוב המקרים. אבל לא בכולם

אחוזי ההצלחה של הגלולות במניעת הריון אמנם גבוהים, אבל לא מגיעים ל- 100 אחוז: הן יעילות בשמונה עד תשעה מקרים מתוך עשרה. במילים אחרות - רצוי לא להסתמך על הגלולה ליום המחרת באופן מוחלט, ולנקוט במרב אמצעי הזהירות בעת קיום יחסי מין. כי כמו שאומרים - עדיף להיזהר מאשר להצטער. לכניסה למחשבון הבטוח של נורלבו לחישוב האם ניתן לקחת את הגלולה ליום המחרת.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב