דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמשת השלבים לפיתוח אפליקציות פייסבוק מצליחות 

מאת    [ 16/02/2011 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 2979 פעמים ]

כל אפליקציית פייסבוק יכולה להגיע לקהל יעד של חמש-מאות-מיליון אנשים. בזמן שאתה מתאושש מהנתון המטורף הזה, בוא תיקח כמה דקות מזמנך ותקרא כיצד תוכל לבנות אפליקצייה לפייסבוק שתגרום ללקוחותייך העתידיים לדעת מה אתה מוכר, בו בזמן שהם בתמורה ייתנו לך את הפרטים האישיים שלהם, זאת כמובן, בשמחה.

אפליקציות הפייסבוק הטובות באמת, לא עוסקות במכירות כלל, לפחות לא בגלוי, מה שהן עושות הן פשוט מתעסקות בבידור גולש. על-מנת לבנות אפליקצייה כזאת, צריך לבחור נושא לאפליקציה שימשוך לקוחות פוטנצייאלים. החיבור הזה יכול לעשות ע"י פיתוח אפליקציות לפייסבוק אשר מכילות את תחומי העניין של לקוחותייך. לאחר שהרעיון נוצר, סיימנו למעשה חלק חשוב בתהליך, ואם הרעיון הוא באמת רעיון מוצלח, האפליקציה תעבור בין לקוחותייך לחבריהם שהם הרי לקוחותייך הפונטציאליים העתידיים.

על-מנת לפתח אפלקציית פייסבוק בצורה נכונה, עקוב אחר הערות הבאות:

1. קריאייטיב

קריאייטיב זה בעצם הרעיון שמאחורי פיתוח אפליקציית פייסבוק, הרעיון למשחק או לאפליקציה. לפני הפיתוח והאפיון חשוב לחשוב על רעיון נכון לקידום העסק שלך. כאשר מדובר על קריאייטיב של פיתוח אפליקציית פייסבוק נכנסות למשוואה נקודות חשובות. בשונה מאמצעי פרסום ושיווק אחרים, בפייסבוק הכח האמיתי הוא הויראליות. לכן, כאשר עושים קריאייטיב לאפליקציית פייסבוק צריך לחשוב בראש של שיתוף. ככל שתחשבו על רעיון שיתופי יותר כך בסופו של דבר תראו תוצאות טובות יותר.

אחל מכפתורי "share" שמפרסמות ויראלית על גבי הוול של המשתמשים וכלה באשף להזמנת חברים לאפליקציה.

2. אפיון

עברנו את שלב הקריאייטיב ויש לנו רעיון מנצח לאפליקציית פייסבוק, עכשיו צריך להוציא את הכל על הכתב. שלב האפיון למעשה לוקח את הרעיון שחשבנו עליו ומפרק אותו לגורמים טכניים. בשלב זה ניצור סקרין-שוטים של כל המסכים של האפליקציה ונחשוב על זרם הפעולה של משתמש באפליקציה. כאשר מדובר באפליקציית פייסבוק צריך לזכור את עיקרון "simple & stupid", אפליקציית מורכבות נדונות לכישלון במבחן ההמון. תשמרו על פשטות ורעיון מדליק וטוב ואתם בדרך הנכונה.

3. בניית האפליקציה

כעת מגיע שלב הפיתוח. בשלב פיתוח האפליקציה חשוב לשים לב ליעילות. בניגוד לאפליקציות מחוץ לעולם הרשתות החברתיות, בפייסבוק, במידה והאפליקציה שלכם מצליחה היא תחשף לאלפי יוזרים מהר מאוד והדרך למאות אלפי יוזרים קצרה. לכן חשוב מאוד להקפיד על קוד יעיל, על-מנת למנוע מעמסה כאשר האפליקציה שלכם תתחיל לצבור תאוצה. חבל להוציא אפליקציה לאוויר ולאחר חודש בה היא משגגת לכתוב את כל האפליקציה מחדש על-מנת ליצור יעילות.

כמו כן, רצוי לאחסן את האפליקציה על שרת בענן (לדוגמא הענן של AMAZON) על-מנת שתיהיה לך אופציה לסקלבלטיות (הגדלה והקטנה של תעוברת הנתונים ונפח האחסון) בקלות.

4. הופסת הפרטים הנכונים (עמוד האפליקציה)

בזמן יצירת האפליקציה נוצר לכם בפייסבוק גם עמוד לאפליקציה. בעמוד זה אתם צריכים להזין את הפרטים שלכם. כמו-כן נוצר וול לאפליקציה. על-מנת ליצור דו-שיח בין משתמשי האפליקציה לבינכם, חשוב לענות על הודעות שנכתבות על הוול וליצור עניין הם משתמשי האפליקציה ע"י פרסום של חדשות לגביי האפליקציה.

5. שיווק

אם בניתם אפליקצייה או משחק לפייסבוק בצורה הנכונה תוך שימוש באלמנטיים שיתופיים, עשיתם כבר את רוב עבודת השיווק. השיווק בפייסבוק נעשה באופן ויראלי, חבר מביא חבר, מפה לאוזן. יצירת אפליקצייה מהנה ומבדרת אנשים ישמעו עליה ויגיעו אליה, זו הרשת החברתית של פייסבוק. דרך נוספת לשווק את האפליקציה היא באמצעות מודעות של פייסבוק (מצד ימין). ניתן ליצור מודעות פייסבוק לפי חתכים שונים (גיל, אזור גיאוגרפי ועוד...) ובמאצעות מודעות אלה לקדם את האפליקציה שיצרתם.

דבר נוסף חשוב הוא להוסיף את האפליקציה שלכם לספריית האפליקציות של פייסבוק. בתוך דף ההגדרות של האפליקציה ניתן ללחוץ על כפתור הוספת האפליקציה שלכם לספרייה של פייסבוק. האישור לוקח כשבועיים, אז תעזרו בסבלנות.

זהו - עכשיו רק צריך ליצור קשר עם חמש-מיליון הלקוחות הפוטנציאליים החדשים שלכם!

חברת דקור הוקמה בשנת 2005 ומתמחה בתחום בניית אתרים באינטרנט. דקור מתמחה בהקמה ותחזוקה של אתרי אינטרנט, אתרי תדמית, מערכות לניהול תוכן, חנויות מקוונות ומערכות סחר אלקטרוני . בין השירותים שדקור מציעה:





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב