דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצרות שמעולל הליקובקטור 

מאת    [ 16/02/2011 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 7065 פעמים ]

הצרות שמעולל הליקובקטור

הליקובקטור הוא חיידק מהמזיקים ביותר, ולצערנו גם מהנפוצים ביותר שקיימים במדינות המערב במאה ה-21. בכל מדינה מערבית, ללא קשר לפיתוח הרפואי שלה, וככזה גם מדינה מפותחת מאד כמו ישראל, הליקובקטור קיים בתפוצה רחבה מאד, ובמיוחד בקרב אוכלוסיה מבוגרת. חיידק הליקובקטור עובר מגוף לגוף בעיקר דרך הפרשות - רוק וצואה הן הדרכים הנפוצות דרכן עובר הליקובקטור ממקום למקום.

 

תפוצתו הנרחבת של הליקובקטור גרמה לכך שבמשך שנים רבות בכלל לא זיהו אותו - מרוב שהיה נפוץ, לא חשדו בו כלל כגורם שמזיק בגוף - למעשה, הוא נפוץ עד למעלה מ90% בקרב אוכלוסיה שעברה את גיל 65! לכן כאשר רופאים וחוקרים ניסו למצוא מהו הגורם לבעיות קיבה בקרב אוכלוסיית המערב, במשך עשרות שנים לא גילו כלל כי הליקובקטור הוא האחראי לכך.

עם זאת, כיום, ניתן בהחלט למצוא האם גם אתם נדבקים בחיידק הליקובקטור. זכרו שגם אם נדבקתם, אין זה אומר שאתם דווקא חולים - רק ריכוז גבוה של הליקובקטור גורם להתפתחות של דלקות, וטיפול מונע הוא תמיד הטיפול הכי טוב.

 

מוצאים את ההליקובקטור

השיטה הראשונה למצוא האם הליקובקטור נמצא בתוך הגוף שלכם הוא באמצעות תבחין-נשיפה. בשיטה זו אתם נוטלים איזוטופ ששמו UREA C13. גם אם השם לא אומר לכם הרבה, מה שמשנה הוא ההשפעה שלו על הליקובקטור. במידה ויש הליקובקטור בגופכם, האיזוטופ יתפרק לתוצרים של אמוניה ופחמן דו חמצני, תוצרים אלה אפשר למדוד בקלות מאד דרך בדיקה פשוטה.

דרך נוספת למצוא הליקובקטור היא דרך בדיקת צואה פשוטה מאד. למעשה, בדיקת צואה היא אמצעי יעיל עד כדי כך, שקיים סיכוי של למעלה מ94% , שאם קיים ריכוז מסוים של הליקובקטור בגופכם (בוודאי ריכוז אשר עלול להזיק) הוא יהיה גם בתוך הצואה שלכם. אחד היתרונות של בדיקה שכזו הוא שהיא לא מכריחה אתכם לבצע שום פעולה שאתם לא רגילים אליה ביומיום.

אמצעי נוסף כדי למצוא הליקובקטור הוא בדיקת נוגדנים בדם. כמו כל פולש, גם להליקובקטור הגוף מנסה להתנגד בדרכו שלו, ומנסה לייצר אליו נוגדנים. לעיתים, אגב, נוגדנים אלו מספיקים לחסל את ההליקובקטור, במיוחד אם הוא בתחילת דרכו, אולם לצערנו, לרוב הגוף איננו מספיק לייצר מספיק נוגדנים כדי לחסל את החיידק ואנחנו צריכים לעזור לו. בכל מקרה במידה ובבדיקה נמצאו נוגדנים רבים בגוף שיוצרו כנגד הליקובקטור, הדבר מן הסתם מראה על נוכחות של הליקובקטור בתוך הגוף.

הבדיקה האחרונה (כן, יש מספיק סוגי בדיקות, כך שבכל מקרה אתם תמצאו אותו אם הוא שם) היא דרך בדיקה גסטרקוסקופית. בדיקה זו היא חודרנית ולא נוחה יחסית, אולם היא נותנת תוצאות חד משמעיות בנוגע להימצאות של הליקובקטור בתוך הגוף שלכם.

 

ואם יש, אז מה עושים?

בעיקרון אם נמצא הליקובקטור חשוב לטפל בו במהירות. גם אם עוד לא התפתחה אצלכם דלקת חשוב למגר את החיידק במהירות האפשרית. אסור לחכות לרגע שיתחילו הכאבים וחוסר הנוחות אלא לטפל בחיידק כמה שיותר מהר. למעשה אם הנכם כבר מתקרבים לגיל 65, מומלץ כי תבצעו ביוזמתכם בדיקת הליקובקטור כי רוב הסיכויים שהוא שם. הטיפול הוא בעיקרון אנטיביוטי אבל חשוב לתת לו תמריץ - משקה אלוורה חמוציות וכן גם כדורי שום וקורנית. מדוע חשוב ליטול תוספים אלה? כביכול, הטיפול האנטיביוטי מספיק, אבל מחקרים הראו כי אנשים אשר נטלו גם טיפול אנטיביוטי בשילוב תוספי מזון אלו החלימו מן הדלקות עליהן אחראי ההליקובקטור מהר יותר. תוספים אלו מנטרלים את החיידק ומונעים ממנו להמשיך להיצמד לקיבתכם

יהודית מורי, קוסמטיקאית רפואית בשיטת ד"ר דב קליין, מסירה שיער בשיטת האינפרא אדום-תוצאות מטיפול ראשון, מעסה רפואית מוסמכת ורפלקסולוגית. מומחית לטיפול בכאב, מ"מור קליניק" קליניקה לקוסמטיקה רפואית, הסרת שיער באינפרא אדום, רפואה אלטרנטיבית ושיזוף בהתזה בראשל"צ. במרכז מיגוון טיפולי יופי וגוף לנשים באוירה הוליסטית.052-8705343 www.morclinic.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב