דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התחכום של הליקובקטור 

מאת    [ 16/02/2011 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 4072 פעמים ]

התחכום של הליקובקטור

הליקובקטור הוא חיידק בעייתי מאד. מצד אחד הליקובקטור הוא אחד מהחיידקים המזהמים הנפוצים ביותר שקיימים כיום בעולם - הוא נפוץ עד לכדי 60% בתוך האוכלוסיה הכללית במדינות המערב, ועד לכדי 90% מהאוכלוסייה שעברה את גיל 65. הליקובקטור אף נפוץ עוד יותר במדינות נחשלות, שם הוא מגיע עד לכדי 90% מהאוכלוסייה הכללית.

הליקובקטור גורם לנו כמה מהמחלות המעצבנות והמתישות ביותר שיש - כיב קיבה, כיב תריסריון, וכן דלקות שונות שמתפתחות באזור הקיבה. הליקובקטור אף גורם למחלה מסוכנת מאד - סרטן הקיבה. הוכח כי אנשים אשר נדברו בכלל המחלות הנ"ל, הליקובקטור שכן בממוצע אצל 90% מהם, כאשר האחוזים משתנים מעט בין מחלה למחלה. דרכי הטיפול העיקריים במחלות אלו למעשה, הוא דרך השמדה של החיידק הליקובקטור ששוכן בתוך הגוף. אולם, לא נראה כי 60% מאיתנו סובלים מדלקות שונות בקיבה, ואכן לא כך - הסטטיסטיקות מראות כי רק כעשירים מהאוכלוסייה במדינות המערב סובלת ברמה כזו או אחרת מבעיות שונות באזור הקיבה. אז מה הסיפור עם הליקובקטור?

 

מתפרץ רק לעיתים

הליקובקטור אמנם שוכן אצל רבים מאיתנו, אבל הוא לא תמיד משחרר את הרעלנים החוצה. אפשרי כי בתוך אדם ישכון הליקובקטור למשך כל ימי חייו, והוא לעולם לא יסבול מאף בעיה, ואפשר כי אדם ידבק ממש לאחרונה בחיידק הליקובקטור ומיד יסבול מהתסמינים השונים (אם כי מדובר במצב יותר נדיר, לרוב לחיידק הליקובקטור לוקח זמן להתפתח ולדגור בתוך הבטן).

הליקובקטור תוקף רק חלק מהאנשים בהם הוא דוגר, והרגישות אל הליקובקטור היא בעיקרה גנטית - לכן אם יש במשפחה שלכם היסטוריה של מחלות באזור הקיבה, מומלץ מאד לבצע בדיקה למציאת הליקובקטור - משום שבכל מקרה רוב הסיכויים שגם אתם נדבקתם. לחיידק הליקובקטור שיטה מתוחכמת לפגוע בנו - לרוב הוא בכלל פוגע בנו כשאנחנו ילדים. בבדיקה שנעשתה התברר כי רוב ההדבקות של הליקובקטור התבצעו אצל ילדים עד גיל 10. זה לא מקרי - הליקובקטור עובר בעיקר דרך רוק ודרך צואה. סביבת המשחקים של הילדים היא מלוכלכת יותר, וכשם שילדים סובלים יותר מכינים כך הם גם נוטים להידבק יותר בחיידק הליקובקטור. בקרב מבוגרים, אגב, שיעורי ההדבקה הם מזעריים ועומדים על כ0.3% מכלל מקרי ההדבקות. עם זאת דווקא האוכלוסיה המבוגרת סובלת יותר מתסמיני החיידק, להראות לכם על מידת הסבלנות של החיידק.

  

נלחמים בחיידק ומנצחים

אף על פי כן, החיידק הליקובקטור איננו בלתי מנוצח. טיפול אנטיביוטי בשילוב עם תוספי מזון שחיוניים לגוף מחסלים את החיידק ופותרים את הבעיה. אם עד היום לא התחלתם לקחת תוספי מזון שהם נוגדי חמצון, ואתם חוששים שההליקובקטור החל לתקוף אתכם, או שאתם כבר יודעים זאת - עליכם לבצע צעדים בנושא. הוכח כי חמוציות, שום וקורנית (אשר ידועה יותר בשם טימין) מכילים בתוכם חומרים נוגדי חמצון. למה זה משנה?

חומרים נוגדי חמצון מונעים מן החיידק הליקובקטור להידבק אל דפנות הקיבה. ולמה זה משנה? כי כך החיידק גדל ומתרבה. אם החיידק לא יצליח להיסדק אל הקיבה, אין לו במה "להיאחז" ואין לו שום אפשרות לדגור בתוך הגוף שלכם - כך אתם לא רק מחסלים את החיידק, אלא גם מונעים ממנו להתפתח בעתיד.

יהודית מורי, קוסמטיקאית רפואית בשיטת ד"ר דב קליין, מסירה שיער בשיטת האינפרא אדום-תוצאות מטיפול ראשון, מעסה רפואית מוסמכת ורפלקסולוגית. מומחית לטיפול בכאב, מ"מור קליניק" קליניקה לקוסמטיקה רפואית, הסרת שיער באינפרא אדום, רפואה אלטרנטיבית ושיזוף בהתזה בראשל"צ. במרכז מיגוון טיפולי יופי וגוף לנשים באוירה הוליסטית. 0528705343 www.morclinic.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב