דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מומחה IT - הכן את עצמך ל-2011 

מאת    [ 16/02/2011 ]

מילים במאמר: 682   [ נצפה 1820 פעמים ]

שנת 2011  -  בעולם הטכנולוגי לפעמים שלושה חודשים נראים כמו נצח, אך בכל זאת שנה חדשה היא זמן המתאים לא רק לסיכומים, אלא בעיקר גם לתכנון קדימה.

עולם ה-IT מתחדש כעת אף יותר מתמיד ואיש התשתיות חייב להערך כדי לשרוד בסביבה תחרותית.

אז מה צפוי לנו ב-2011?

הטלפונים הניידים ממשיכים להכנס לעולם העסקי. איש תשתיות שלא יאפשר למגוון דגמים וטכנולוגיות ניידות להכנס לארגון לא יוכל עוד לפטור את עצמו בתשובות לא מבוססות. ב-2011 המנהלים והעובדים בחברה ימשיכו להצטייד בטלפונים חכמים או במחשבי טאבלט דוגמת ה- iPad, ואנחנו נהיה חייבים לתמוך בהם. בין אם בארגון משתמשים ב- iPhone, Android, Blackberry או Windows Mobile, עכשיו זה הזמן להתחיל לחשוב על כלים לניהול Mobile Policy. איש התשתיות חייב להבין שהעובדים מחוברים כל הזמן לאינטרנט גם ממכשירים אישיים ולא רק מהמחשב הארגוני. יש לכך השלכות מבחינת אבטחת מידע, כמו גם מבחינת ניהול המידע והגישה אליו. איש התשתיות חייב להערך למשל למצב של אבדן הטלפון הנייד ועליו מידע עסקי חשוב. קיימים היום פתרונות הן לגיבוי והן למחיקה מרחוק של מידע זה במקרה של אבדן מכשיר.

 

שנה וירטואלית יותר מאי פעם. בעבר ויטואליזציה קושרה בעיקר לחיסכון בעלויות ואנרגיה ירוקה. זה עדיין נכון אבל דומה שאנשי ה-IT החלו את הרומן האמיתי עם עולם הוירטואליזציה כשהבינו שהוא מאפשר להם לערוך שינויים מהירים בקלות בתשתית הארגונית.

 

שנת 2011 - שנה מעוננת. פעם קראו לזה Hosted Sevices או SaaS. היום קוראים לזה Cloud. זה לא רק שינוי בשם – זו בשלות מלאה יותר של השירות. אם נצרף את הוירטואליזציה שהזכרנו לניידות שדנו בה קודם לכן הרי שברור שב-2011 המגמה של מעבר לענן רק תלך ותגבר. הצורך קיים באמת והטכנולוגיה כבר מוכנה לתמוך בו. המשתמשים בארגון רוצים וצריכים להיות מחוברים תמיד למידע ללא קשר למיקום שלהם והענן תומך בכך בדרך כלל. התמיכה בשירותים מצד ארגונים גדולים כמו Micosoft, Google ו- Amazon רק תתן לנושא עוד דחיפה. ארגונים רבים מבינים שהם לא יכולים לדאוג בעלויות סבירות לרמת האבטחה שחברות אלו ממשמשות בענן שלהן, וידחפו לשם. ארגונים שענן ציבורי לא מתאים להם ישקלו ענן פרטי כדרך למקסמם את התועלת שבוירטואליזציה שהם כבר מקיימים. איש תשתיות שלא ידבר בשפה של הענן פשוט לא יהיה פה ב-2011. ניהול כל תשתית ה-IT הארגונית בבית יראה ב-2011 מיושן מאד, וגם אנשי ה-IT בישראל, שאוהבים שליטה במרחק הושטת יד, יאמצו את המגמה העולמית ויעבירו לפחות חלק מהארגון לתשתית מבוססת ענן. אגב, החדשות הטובות הן הסכמי SLA משופרים בזכות התחרות בענף – Google למשל מעניקה חודש חינם כפיצוי על אי-זמינות שירות בענן, ו-Microsoft אף מגדילה לעשות ופשוט מחזירה כסף ללקוח במקרה הנדיר של אי-זמינות הענן.

 

ממשיכים לאחסן יותר ויותר מידע. כמויות המידע שאנחנו אוגרים ימשיכו לגדול גם ב-2011. המשמעות היא שנמשיך לחזות בטכנולוגיות שנועדו לתמוך בכך כמו כלים שמאתרים בקלות כפילות מיותרת של נתונים או המשך פיתוח של טכנולוגיות Data Reduction שיאפשרו ניצול טוב יותר של רכיבי האחסון שלנו. כמו כן, צפוי כי תמשיך החדירה של התקני SSD (Solid-State Disks) שמספקים ביצועים מעולים גם בסביבה דינאמית כמו למשל במקרה של VDI (Virtual Desktop Infrastructure).

ואכן, המעבר לענן ולסביבה וירטואלית מאתגרת גם היא את עולם האחסון, אשר נדרש לספק סוג חדש של פתרונות. טכנולוגיה חמה שצפויה לחדור לשוק ב-2011 נקראת Information Dispersal Algorithms. אלגוריתמים חדשים אלו מפותחים כעת בידי יצרנים מובילים בשוק ונועדו לתת פתרונות לסביבת הענן המאופיינת בהרבה Nodes קטנים שניגשים אליהם מסניפים שונים של הרשת.

אז איך תראה 2011? היא תראה מעולה! איש תשתיות שרוצה להכין את עצמו לשנה הזו חייב להערך לניידות ההולכת וגוברת, לדבר במונחים של וירטואליזציה ככלי לתמיכה בשינויים הארגוניים ולשאול את עצמו איך ומתי הוא מתכונן לעבור לענן, או לחלופין כמה זמן הוא עוד ימשיך לתחזק אחסון הולך וגדל של מידע אצלו בבית לפני שישתכנע לעבור לשם. במידה ויבחר בכך עליו להערך עם רכיבי אחסון חדשים ומתקדמים שיתמכו בגידול במידע מבלי לפגוע בביצועי הרשת. ההמלצה שלי היא תמיד להקדים את המתחרים מבחינה טכנולוגית ולצעוד לשנת 2011 מוכנים טוב מהם.

 עולם התשתיות הוא עולם ומלואו, בג'ון ברייס הדרכה קורסים בסיסיים ומתקדמים בתחום ניהול תשתיות.

 

הכותב הוא שחף כהן, מנהל תחום תשתיות, ג'ון ברייס הדרכה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב