דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח בריאות - הגן על עצמך 

מאת    [ 16/02/2011 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 2152 פעמים ]


בארצנו קיים חוק ביטוח בריאות ממלכתי, חובה. חוק זה בא להגן על אזרחי המדינה מפני מצבים בהם הם זקוקים לטיפול רפואי. תשלום המס נעשה מידי חודש בחודשו והוא עומד על סכום שכל אדם יכול להרשות לעצמו לעמוד בו ויורד מתשלום המשכורת שלו.

בית היתר, חוק הבריאות קובע, כי : שירותי הבריאות הנכללים בסל השירותים, ינתנו, על פי שיקול דעת רפואי, באיכות סבירה, בתוך זמן סביר ובמרחק סביר ממקום מגורי המבוטח. זהו היתרון הגדול אך גם החסרון המהותי ביותר.

טיפולים שאינם כלולים בסל בריאות.

לעתים, קורה מצב שבו אדם נזקק לצילומים מיוחדים שעולים, ככל הנראה, אלפי שקלים. במקרים אלה, מי שאינו מכוסה בביטוח בריאות מורחב, נאלץ להמתין, לעתים למשך חודשים ארוכים.

כמו כן, לעיתים אנשים נזקקים לניתוחי השתלה שונים המתבצעים בחו"ל והביטוח הממשלתי הקיים אינו יכול לכסות זאת. אומנם הביטוח מכיר בצורך של השתלות, אך הוא מעמיד סייגים שעל המבוטח לעמוד בהם:

-          המבוטח צריך להיות בסכנת חיים

-          לא מקיימים בארץ את סוג הניתוח לו הוא זקוק. 

כמובן שסייגים אלו מגבילים מאוד שכן אומנם ניתוחי השתלה מתבצעים בארץ, אך מספר החולים הממתינים בתור לניתוח הוא גדול ביותר. ישנם מאות חולים הממתינים לתורם ברשימות המתנה מאוד ארוכות שייתכן ולא יזכו לממש את זכותם ולעבור את הניתוח המיועד.

בעיה נוספת הקיימת בחוק בריאות קשורה לתרופות: ישנן תרופות רבות, חיוניות, שעשויות להיטיב עם החולים ואפילו להציל את חייו. הבעיה היא שאינן נכללות בסל התרופות. החולה מקבל תרופות חלופיות הנכללות בסל שהשפעתן פחותה מהתרופות האחרות ולכן, סיכוייו של החולה להחלים ממחלתו פחותים באופן משמעותי. חולים רבים נאלצים לרכוש תרופות בחו"ל באלפי דולרים כדי להציל את חייהם.

ביטוח בריאות משלים.

קופות החולים הבינו שחוק ביטוח בריאות, הוא אומנם צעד נבון ומגן על האוכלוסיה, אך רק ברמה בסיסית ביותר. זו הסיבה לכך שקופות החולים התחילו להנהיג לפני מספר שנים ביטוחי בריאות משלימים לביטוח הבסיסי.

ביטוחי הבריאות המשלימים של קופות החולים מתייחסים למספר תחומים: סיעוד, רפואה משלימה, הפריה, ניתוחים, בריאות ילדים וייעוץ על ידי רופא מומחה. עדיין, רמת הכיסוי שלהם מוגבלת.

עד כה עסקנו בחסרונות של חוק ביטוח בריאות ממלכתי, כעת ניגש לפתרון: הפתרון שלנו הוא פשוט ומעשי – יש לפנות לחברת ביטוח מקצועית ומנוסה בתחום ולהתייעץ עם אחד מסוכני הביטוח שלה לגבי רכישת פוליסת בריאות משלימה והיקפית שתתן מענה בעת הצורך.

אף אחד מאיתנו אינו רוצה לחשוב שאולי, ביום מין הימים, נהיה סיעודיים, או נצטרך ניתוח השתלה, או נזדקק לתרופה שאינה כלולה בסל הבריאות, אבל המציאות מראה אחרת. לכן, מומלץ לכל אחד לרכוש פוליסת ביטוח מתאימה, ולחשוב גם על העתיד.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב