דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נופש דתי בישראל 

מאת    [ 16/02/2011 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 2780 פעמים ]

הציבור הדתי בישראל מונה אחוז ניכר באוכלוסיה ולציבור זה מאפיינים ייחודיים הדורשים מענים מיוחדים מבעלי מקומות לינה ומספקי שירותים שונים. הצרכים הייחודיים של המטיילים הדתיים כוללים בעיקר את הצורך באוכל כשר, בשמירה על צניעות, בשמירה שבת וחג ובנגישות לבתי כנסת ולתפילה במניין.

 אתר נופש, דוגמאת בית הארחה צריך להיות מסוגל להתאים את תנאי הלינה והמזון בו לצרכי הנופש הדתי אם הוא מעוניין להינות גם מאירוח של ציבור דתי בתחומו. חלק מאתרי הנופש לציבור הדתי כמו אלה שמופעלים על ידי קיבוצים ומושבים דתיים יכולים להעניק לנופש דתי את התנאים המיטביים : אוכל כשר למהדרין שמוכן במטבח מוכשר ומושגח על ידי משגיח כשרות, בית כנסת סמוך ופעיל עם תפילות מסודרות ואפילו פעילויות קהילתיות כמו דברי תורה של רבני המקום ועונג שבת.

 מקומות אחרים, שאינם דתיים באופן מוחלט ומובהק יכולים למצוא פתרונות חלקיים שיאפשרו לקהל מעורב להתארח בשטחם. אפשר לצייד חלק מהחדרים עם שעון שבת עבור אנשים שהגיעו לנופש דתי, להחליף את הסכום וכל האוכל הרגילים בכלים חד פעמיים כדי שלא יעמוד כל ספק בכשרותם, לצייד את חדרי האירוח בפלטות שבת  וכדומה. במרבית בתי המלון בישראל, אין בעיה של כשרות  - יש בהם הקפדה קבועה על ידי משגיח כשרות מה שמאפשר לכל משפחה להגיע לנופש דתי ולהתארח בחדר האוכל בחופשיות ובבטחון מלא שכל צרכי הכשרות שלהם מולאו עד האחרון.

 חשוב לזכור שהדאגה לצרכיהם של נופשים דתיים לא מסתכמת בקהל הדתיים בישראל. ישראל מאכסנת מידי שנה אלפים רבים של יהודים מחו"ל שבאים לבקש במולדת העם היהודי וחלק גדול מהם הוא חובש כיפה ושומר מצוות ומעוניין בנופש דתי.  במתחמי הנופש הקולטים בתחומם אוכלוסיה מעורבת דתית וחילונית אין יכולת  לדאוג באופן מוחלט לנופש הדתי – בדרך כלל אי אפשר למנוע מהשכנים החילוניים מהחדר הסמוך לשמוע מוזיקה בשבת או לעשות על האש. יחד עם זאת בחלק הארי של מרכזי האירוח בישראל יש מודעות מלאה לצרכי נופש דתי ושלל הפתרונות, כמו גם הרצון הטוב עומדים בדרך כלל לרשות מי שמגיע למקום לנופש דתי.

 הדרך הטובה ביותר להתאים חופשה בישראל לנופש הדתי, שבו יעמדו לרשותכם כל התנאים לשמירת שבת וחג וכשרות, ללא סייגים והפרעות (כמו שכנים ששומעים מוזיקה בקול או עושים מנגל בשבת) – הוא לבחור מראש באתר לינה דתי לחופשה בישראל. לינה בישוב דתי, בצימרים של מושב דתי או באירוח כפרי של אחד הקיבוצים הדתיים בארץ, תבטיח לכם חופשה בישראל בתנאים של שמירה מוחלטת על המצוות ובסביבת אנשים דתיים אחרים – החווים אתכם את השבת והחג.

                                                                                                                                                                  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב