דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לאמץ גישה חיובית לחיים? חלק ב 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 647   [ נצפה 2641 פעמים ]

  ‏שבת 23 אוקטובר 2010
גישה ותקשורת

איך לאמץ גישה חיובית לחיים? חלק ב

בחלק זה אחשוף בפניכם 3 דרכים עיקריות בהן אני משתמש כדי לשמור על גישה חיובית ובריאה לחיים. להלן הדרכים:

1. התאמנו בלחפש את הטוב-
אתם צריכים להבין שזה לא המקרים, הנסיבות והאירועים שיקבעו כיצד ייראו החיים שלכם, אלא הדרך שבהם אתם מתנהלים ומגיבים אל אותם מקרים, נסיבות ואירועים. התאמנו בלחפש את הטוב שבכל סיטואציה, בכל מקרה, בכל אירוע.

מהרגע הראשון שאתם קמים בבוקר, חפשו את הטוב, שימו פוקוס על הטוב. החיים בנויים באופן טבעי ככה שאנחנו לא מוצאים את מה שאנחנו לא מחפשים. ולכן אם באמת תחפשו את הטוב, אתם תמצאו אותו ואז תראו שיותר ויותר טוב מגיע אליכם. זה לא מקרי, זה חוק! ולחוק הזה קוראים: "What you focus on expands".
נניח שאתם שונאים את מקום העבודה שלכם. התחילו שם, התאמנו דווקא במקומות הקשים יותר לכאורה. קחו דף ועט ורשמו על הדף כותרת "20 דברים שאני אוהב במקום העבודה שלי" ותתחילו לחשוב על הדברים שאתם כן אוהבים שם. בהתחלה ייתכן ולא תמצאו שום דבר, אבל תמשיכו לחשוב, חפשו את הטוב!

בניגוד למה שרובכם אולי חושבים, הדרך הנכונה יותר לעבור למקום עבודה טוב ומתאים יותר עבורכם, היא דווקא לתת את כל כולכם למקום הנוכחי ולהוכיח ליקום שמגיעות לכם נעליים גדולות יותר. אבל אתם לא תוכלו לתת את כל כולכם, כשאתם שונאים את המקום הזה ולכן הצעד הראשון הוא להתחיל לאהוב את המקום. יכול להיות שזה באמת מקום נוראי, מה שחשוב זה שהתרגיל הזה, אם תעשו אותו שוב ושוב, יהפוך אתכם למחפשי טוב ולא למחפשי רע וזה ישנה מהותית את הגישה שלכם לחיים.

2. הגדירו מהם יסודות הגישה שלכם

מה זה אומר גישה חיובית? איך אתם מגדירים גישה חיובית? מה מאפיין גישה חיובית? ועל מה היא מבוססת? ברגע שאין לכן יסודות ברורים שעליהם בנויה הגישה שלכם, הביטוי "גישה חיובית" יישאר מאוד מעורפל עבורכם ויהיה לכם קשה להטמיע באמת גישה חיובית בחיים שלכם. ולכן, עליכם להחליט ולהגדיר מהם היסודות שעליהם מבוססת הגישה החיובית שלכם.
לדוגמא- הגישה שלי לחיים מבוססת על 7 יסודות: אני מאמין!
; אני מוקיר תודה בעקביות ; אני אוהב ומתמקד במה שיש לי ; הכל זה לטובה ; כל שאני רוצה גם ככה נמשך אליי בטבעיות ; אני מתייחס לכל בן אדם כאדם החשוב ביותר בעולם ; אני כאן ועכשיו ברגע הזה!

ברגע שהיסודות האלה ברורים לי, הגישה שלי מאוד ברורה לי וברגע שהגישה שלי מאוד ברורה לי, יותר קל לי באמת לזכור וליישם אותה בחיי היומיום.

3. חייכו!

פשוט חייכו, כמה שיותר, כל הזמן... התאמנו עם עצמכם מול הראי, חייכו למשך 5 דקות רצוף ותראו מה זה עושה בפנים. לעתים אני מוצא את עצמי יושב על ספסל בעת מדיטציה ומחייך במשך שעה שלמה. אני לא עושה שום דבר, רק יושב, בוהה במה שמסביבי ומחייך. אבל לא צריך לעשות מדיטציה בשביל לחייך, אפשר פשוט לחייך, התחילו עכשיו :)
לעתים אני מקבל תגובות על זה, אנשים אומרים לי: "אתה כמו סמיילי...", או "למה אתה מחייך כל הזמן?". מה שנראה להם מוזר, נראה לי הכי טבעי שיש. ברגע שאני רואה אדם שאינו מחייך כל הזמן, אז מבחינתי יש בעיה מסוימת ולא ההיפך. בחלק א' של המאמר זה שיתפתי אתכם במשל היפני על הבית עם 1,000 המראות. אפרופו משלים יפניים, ליפנים יש אמרה יפה שאומרת:

"אתה יכול להיות מאושר ואז לצחוק. או שאתה יכול לצחוק ואז להיות מאושר"

אז אני מאחל לכם שתמיד תחייכו :) ותצחקו, ותשמרו על גישה חיובית. ועוד משהו קטן לסיום...גישה היא מרכיב מפתח להצלחה בחיים ולהגעה להישגים בכל תחום ותחום. אם תיקחו את המילה "גישה" ותהפכו את האותיות, תקבלו את המילה:"השיג". עוד נקודה למחשבה...   שמרו על גישה חיובית!
יואב זילכה

אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il 

יואב זילכה, המרצה המוביל בישראל למוטיבציה והצלחה, ו-מנטור מבוקש. מייסד ומנכ"ל חברת Mentor Me שנותנת שירותי מנטורינג להצלחה בחיים ובעסקים. יואב מעורר באנשים את גדולתם ועוזר להם להפוך את הפוטנציאל שלהם לתוצאות יוצאות דופן, בעיקר באמצעות: הרצאות וסדנאות, עבודה של אחד על אחד, וע"י פיתוח מוצרים, כלים ותכנים שעונים על הצורך בהצלחה!


אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב