דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו המחסום הגדול ביותר שמונע ממך להצליח? חלק ד 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 866   [ נצפה 2362 פעמים ]

‏יום שישי 10 דצמבר 2010
הצלחה

מהו המחסום הגדול ביותר שמונע ממך להצליח? חלק ד

בחלקים הקודמים גילית את ארבעת השלבים הראשונים בדרך לשינוי פרדיגמה (המחסום הגדול ביותר שמונע ממך הצלחה). במאמר זה אחשוף בפניך את השלב החשוב ביותר- הטמעת הפרדיגמה החדשה בתוך תת המודע. בלי השלב הזה, לא תצליח באמת לשנות את התוצאות שלך, אז עקוב בקפידה אחר ההנחיות.   השלב החמישי- להטמיע את הפרדיגמה החדשה בתוך תת המודע על מנת להטמיע את פרדיגמה חדשה בתוך תת המודע שלנו, עלינו לדבר בשפה שלו, שהיא כמובן שפת הרגש. ההטמעה יכולה לקחת בסביבות 90 יום, בהנחה שפועלים בהתמדה, בעקביות ונצמדים לתוכנית הפעולה של ההטמעה.   ההטמעה כוללת שני סוגים של פעולות אותם עלינו לבצע במקביל:
  1. טכסים אינטנסיביים.
  2. ידע תומך פוטנציאל.
זהו השלב שבו אתה ודאי שואל את עצמך: "על מה לעזאזל יואב מדבר?" אל דאגה, אני מיד אסביר, אך לפני כן, אולי זה הזמן לספר לך שהקול הפנימי הזה שהציב את השאלה הזו בתודעה שלך, מקורו בפרדיגמה. הפרדיגמות שלנו הן גם המקור לשיחה הפנימית שלנו. אך פרדיגמה היא לא בהכרח דבר שלילי, יש לה תפקיד חשוב בחיים שלנו.   מהם טכסים אינטנסיביים? טכסים אינטנסיביים הם הכינוי שלי לפעולת החזרה והשינון של הפרדיגמה בצורה כזו שמערכת העצבים שלך והמערכת הפיזיולוגית שלך הן משתתפות אקטיביות. אתה לא סתם תגיד לעצמך בקול את הפרדיגמה החדשה שוב ושוב. אתה תגיד את זה שוב ושוב באופן כזה שמשלב שני אלמנטים חזקים מאוד בתהליך: תנועה ומיקוד. מה זאת אומרת? זאת אומרת שבזמן שאתה אומר את הפרדיגמה החדשה (האמרה החדשה), אתה תפעיל את הגוף שלך (שפת גוף, תנועה, קול, טון, הבעות פנים, תנועות ידיים וכו') בצורה שתתאים למה שאתה אומר. ולא רק זה, אתה תצטרך בו זמנית להתמקד בתמונה המתאימה במסך המוח שלך, בתמונה שתואמת את הפרדיגמה החדשה ואת התוצאות שיבואו בעקבותיה.   רוצה שנמציא לך טכס שמותאם במיוחד בשבילך? שאל את עצמך שוב: "איך הפרדיגמה החדשה שלי גורמת לי להרגיש?". רשום על נייר מספר תחושות או רגשות ספציפיים שעולים לך. אל תאמר: "זה גורם לי להרגיש מצוין", תחפש את הרגשות המדויקים יותר, למשל: שמחה, חופש, שחרור, חיוניות, רעננות, תחושת ניצחון, אושר, עוצמה ועוד. לאחר שאיתרת 2-3 רגשות מדויקים כאלה, שאל את עצמך את השאלה הבאה: "כאשר אני מרגיש ככה, איך זה מתבטא בשפת הגוף שלי?". כעת רשום לעצמך את הביטויים השונים, למשל: אני מחייך מאוזן לאוזן, אני מדבר בקול ברור וגבוה, אני עומד זקוף כשהחזה שלי בחוץ, אני עושה תנועה מסוימת עם הידיים שלי וכו'.
עבור על רשימת הביטויים הפיזיים הזאת ובחר מתוכה 2-3 ביטויים שלדעתך הם הבולטים והמאפיינים אותך ביותר. כשאתה אומר לעצמך את הפרדיגמה החדשה, עליך להשתמש בו זמנית באותם 2-3 ביטויים פיזיים וגם להתמקד בתמונה הנכונה. אם תשכב על הספה עם הבעת פנים אדישה ותגיד את זה שוב ושוב, זה לא יעבוד. אתה צריך להפעיל כמה שיותר את הגוף שלך ולערב כמה שיותר את מערכת העצבים שלך, לכן אנחנו משלבים בין תנועה למיקוד.   תוכנית ההטמעה שאני ממליץ עליה כוללת הקדשה של 30 דקות ביום, 6 ימים בשבוע למשך 90 יום לפחות. מה לעשות באותן 30 דקות? לחזור שוב ושוב על הטכס כולו לפחות 10 פעמים כדי להטמיע את הפרדיגמה החדשה בתת המודע שלך. אתה עוסק כרגע בפיסול ועיצוב ה-MIND שלך כדי להשיג את מה שאתה רוצה. עליך להקדיש את מלוא תשומת הלב למלאכה בדיוק כמו צייר או פסל במהלך עבודתם. מה יקרה כעבור 90 ימים בהם תתמיד? את זה תצטרך לגלות בעצמך...   מה זאת אומרת ידע תומך פוטנציאל? אחת הבעיות הגדולות ביותר שלנו, היא שאנחנו חיים היום בעולם שבו מספרים לנו הרבה יותר על המגבלות שלנו, מאשר על הפוטנציאל שלנו. הדבר מביא לכך שקשה לנו מאוד לעשות שינויים וליהנות מרמת גבוהה של הצלחה. מהסיבה הזאת, עלינו להיות מוקפים כל הזמן בקול חיובי ומעצים. עלינו להיות מוקפים כל הזמן בידע שיתמוך בפרדיגמה החדשה שלנו, ידע שיתמוך בפוטנציאל שלנו, ידע שיגיד לנו שזה אפשרי להשיג את התוצאות שאנחנו רוצים. בנושא הספציפי של הטמעת פרדיגמה חדשה ושימורה, עלינו להיות מוזנים כל הזמן בידע שיתמוך בה.   לסיכום, אלה הם 5 השלבים בדרך לשינוי פרדיגמה:
  1. להבין מהי פרדיגמה.
  2. להיהפך מודעים לפרדיגמה הקיימת.
  3. להטיל ספק בפרדיגמה הקיימת.
  4. להמציא פרדיגמה חדשה ולמצוא עדויות פיזיות-מציאותיות שמוכיחות שהיא נכונה.
  5. להטמיע את הפרדיגמה החדשה בתוך תת המודע (באמצעות טכסים אינטנסיביים וידע תומך).
פרדיגמה פועלת בדיוק באותה הדרך שתוארה בסדרת מאמרים זו, גם עבור ארגונים, עסקים וגופים למיניהם. על מנת ליצור פריצות דרך אמיתיות בחיים ובעסקים, אנחנו חייבים לשנות את הפרדיגמות שלנו. פרדיגמות נמצאות בכל תחומי החיים ולכן שולטות על התוצאות שלנו בכל תחומי החיים. שינוי פרדיגמה הוא אינו דבר קל בכלל, אך הוא בהחלט אפשרי וניתן לבצעו בתקופת זמן קצרה יחסית.   אני מזמין את כולכם לרשום תגובות, שאלות, הערות והארות על סדרת המאמרים הזו. אני אשתדל לענות לכולם. זה הזמן לספר לכם שבסדנת "העוצמה שבך!" (סדנת התפתחות אישית בת יומיים שאני מקיים באופן שוטף במספר מקומות ברחבי הארץ), יש לכם הזדמנות לעבור את התהליך איתי בצורה פעילה. ברגע שהפרדיגמה שלכם משתנה, החיים שלכם משתנים! אם אתם מעוניינים בפרטים נוספים ובהרשמה לסדנה הקרובה, אתם מוזמנים ללחוץ כאן, להשאיר פרטים ואנחנו ניצור אתכם קשר בהקדם.   מאחל לכם בהצלחה! יואב זילכה

יואב זילכה, המרצה המוביל בישראל למוטיבציה והצלחה, ו-מנטור מבוקש. מייסד ומנכ"ל חברת Mentor Me שנותנת שירותי מנטורינג להצלחה בחיים ובעסקים. יואב מעורר באנשים את גדולתם ועוזר להם להפוך את הפוטנציאל שלהם לתוצאות יוצאות דופן, בעיקר באמצעות: הרצאות וסדנאות, עבודה של אחד על אחד, וע"י פיתוח מוצרים, כלים ותכנים שעונים על הצורך בהצלחה!


אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב