יום שישי 10 דצמבר 2010
הצלחה
מהו המחסום הגדול ביותר שמונע ממך להצליח? חלק ג
בחלקים הקודמים נחשפת לשני השלבים הראשונים בדרך לשינוי פרדיגמה, שהיא הסיבה המקורית לתוצאות שלך בחיים. השלב הראשון הוא להבין מהי פרדיגמה והשלב השני הוא להיהפך מודע לפרדיגמה הקיימת שלך. לפני שאגלה לך את השלבים הבאים, אספר לך שהפרדיגמה שלך יוצרת בין 96-98% מהמחשבות, הרגשות והפעולות שלך, אשר יוצרות את התוצאות שלך. מכאן אנחנו מסיקים שמידת ההשפעה של הפרדיגמה על התוצאות שלך היא כמעט 100%. לכן אני אומר שהפרדיגמה שלך בתחום מסוים היא הסיבה האמיתית והמקורית לתוצאות שלך באותו תחום. מוכן לגלות את השלבים הבאים? הנה הם: השלב השלישי- להטיל ספק בפרדיגמה הקיימת לאחר שזיהינו את הפרדיגמה הקיימת, אנחנו מתחילים להטיל בה ספק. למה אנחנו עושים את זה? פרדיגמה צריכה שיאמינו בה בשביל לשרוד, כמו שבניין צריך אדמה או קרקע שעליה ניתן לבנות אותו. היא צריכה שיאמינו בה והיא צריכה לשרת משהו. למעשה, אלה הם שני היסודות העיקריים שעליהם היא בנויה. ברגע שאנחנו מטילים ספק בנכונותה של הפרדיגמה ובתועלת שלה, אנחנו יוצרים רעידת אדמה שתגרום לבניין הזה לקרוס. במקום בו הפרדיגמה שמה לנו סימן קריאה, אנחנו נשים לה עכשיו סימן שאלה ונגיד: "האומנם?" "האומנם זה נכון ש...". זה כמו למשוך למישהו את השטיח מתחת לרגליים, מיד הוא נופל. אם קשה לנו מאוד לשחרר את הפרדיגמה, זה כנראה בגלל שהיא עדיין משרתת משהו בשבילנו. עלינו לשאול את עצמנו: "מהו הרווח הסמוי או היתרון הסמוי שיש לי מלהחזיק בפרדיגמה הזו?". ייתכן שאנחנו לא מסוגלים לחשוב על רווח ומודעים לכך שהפרדיגמה הזו לא נכונה ולא משרתת את התוצאות שאנחנו באמת רוצים. אבל עדיין, אם נחפור עמוק יותר נגלה שיש לנו איזשהו רווח מלהיות מושקעים בה. לכן, אמרתי "רווח סמוי". שאלה נוספת וחשובה היא: "מי אני אהיה בלי הפרדיגמה הזו?". מאחר ולפרדיגמה יש קשר חזק לרגשות שלנו ומקום מושבה הוא תת המודע, אשר מבין את שפת הרגש ולא את שפת ההיגיון, עלינו לזהות גם את הרגש הדומיננטי שהפרדיגמה שלנו יוצרת. המודעות הזו לרגש תסייע לנו בהמשך התהליך של שינוי הפרדיגמה. השלב הרביעי- להמציא פרדיגמה חדשה ולמצוא עדויות פיזיות-מציאותיות שמוכיחות שהיא נכונה כעת, לאחר שהפכנו מודעים לפרדיגמה הקיימת והטלנו בה ספק, עלינו להמציא פרדיגמה חדשה ומלהיבה, כזאת שתתאים לתוצאות שאנחנו רוצים ליצור באותו תחום.
ישנם מספר קוים מנחים שבהם תצטרך להשתמש בבואך להמציא פרדיגמה חדשה:
הצלחה
מהו המחסום הגדול ביותר שמונע ממך להצליח? חלק ג
בחלקים הקודמים נחשפת לשני השלבים הראשונים בדרך לשינוי פרדיגמה, שהיא הסיבה המקורית לתוצאות שלך בחיים. השלב הראשון הוא להבין מהי פרדיגמה והשלב השני הוא להיהפך מודע לפרדיגמה הקיימת שלך. לפני שאגלה לך את השלבים הבאים, אספר לך שהפרדיגמה שלך יוצרת בין 96-98% מהמחשבות, הרגשות והפעולות שלך, אשר יוצרות את התוצאות שלך. מכאן אנחנו מסיקים שמידת ההשפעה של הפרדיגמה על התוצאות שלך היא כמעט 100%. לכן אני אומר שהפרדיגמה שלך בתחום מסוים היא הסיבה האמיתית והמקורית לתוצאות שלך באותו תחום. מוכן לגלות את השלבים הבאים? הנה הם: השלב השלישי- להטיל ספק בפרדיגמה הקיימת לאחר שזיהינו את הפרדיגמה הקיימת, אנחנו מתחילים להטיל בה ספק. למה אנחנו עושים את זה? פרדיגמה צריכה שיאמינו בה בשביל לשרוד, כמו שבניין צריך אדמה או קרקע שעליה ניתן לבנות אותו. היא צריכה שיאמינו בה והיא צריכה לשרת משהו. למעשה, אלה הם שני היסודות העיקריים שעליהם היא בנויה. ברגע שאנחנו מטילים ספק בנכונותה של הפרדיגמה ובתועלת שלה, אנחנו יוצרים רעידת אדמה שתגרום לבניין הזה לקרוס. במקום בו הפרדיגמה שמה לנו סימן קריאה, אנחנו נשים לה עכשיו סימן שאלה ונגיד: "האומנם?" "האומנם זה נכון ש...". זה כמו למשוך למישהו את השטיח מתחת לרגליים, מיד הוא נופל. אם קשה לנו מאוד לשחרר את הפרדיגמה, זה כנראה בגלל שהיא עדיין משרתת משהו בשבילנו. עלינו לשאול את עצמנו: "מהו הרווח הסמוי או היתרון הסמוי שיש לי מלהחזיק בפרדיגמה הזו?". ייתכן שאנחנו לא מסוגלים לחשוב על רווח ומודעים לכך שהפרדיגמה הזו לא נכונה ולא משרתת את התוצאות שאנחנו באמת רוצים. אבל עדיין, אם נחפור עמוק יותר נגלה שיש לנו איזשהו רווח מלהיות מושקעים בה. לכן, אמרתי "רווח סמוי". שאלה נוספת וחשובה היא: "מי אני אהיה בלי הפרדיגמה הזו?". מאחר ולפרדיגמה יש קשר חזק לרגשות שלנו ומקום מושבה הוא תת המודע, אשר מבין את שפת הרגש ולא את שפת ההיגיון, עלינו לזהות גם את הרגש הדומיננטי שהפרדיגמה שלנו יוצרת. המודעות הזו לרגש תסייע לנו בהמשך התהליך של שינוי הפרדיגמה. השלב הרביעי- להמציא פרדיגמה חדשה ולמצוא עדויות פיזיות-מציאותיות שמוכיחות שהיא נכונה כעת, לאחר שהפכנו מודעים לפרדיגמה הקיימת והטלנו בה ספק, עלינו להמציא פרדיגמה חדשה ומלהיבה, כזאת שתתאים לתוצאות שאנחנו רוצים ליצור באותו תחום.
ישנם מספר קוים מנחים שבהם תצטרך להשתמש בבואך להמציא פרדיגמה חדשה:
- היא צריכה להיות מלהיבה ומעצימה.
- כתובה אך ורק במילים חיוביות שהן שלך.
- קצרה ופשוטה- משפט אחד פשוט וברור.
- אין לה כל קשר לפרדיגמה הישנה שלך- היא משהו אחר לגמרי, שונה לגמרי, חדש לגמרי.
- יש בה היגיון מסוים בעינייך.
אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il
יואב זילכה, המרצה המוביל בישראל למוטיבציה והצלחה, ו-מנטור מבוקש. מייסד ומנכ"ל חברת Mentor Me שנותנת שירותי מנטורינג להצלחה בחיים ובעסקים. יואב מעורר באנשים את גדולתם ועוזר להם להפוך את הפוטנציאל שלהם לתוצאות יוצאות דופן, בעיקר באמצעות: הרצאות וסדנאות, עבודה של אחד על אחד, וע"י פיתוח מוצרים, כלים ותכנים שעונים על הצורך בהצלחה!
אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il