דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו המחסום הגדול ביותר שמונע ממך להצליח? חלק ג 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 782   [ נצפה 2221 פעמים ]

  ‏יום שישי 10 דצמבר 2010

הצלחה

מהו המחסום הגדול ביותר שמונע ממך להצליח? חלק ג

בחלקים הקודמים נחשפת לשני השלבים הראשונים בדרך לשינוי פרדיגמה, שהיא הסיבה המקורית לתוצאות שלך בחיים. השלב הראשון הוא להבין מהי פרדיגמה והשלב השני הוא להיהפך מודע לפרדיגמה הקיימת שלך. לפני שאגלה לך את השלבים הבאים, אספר לך שהפרדיגמה שלך יוצרת בין 96-98% מהמחשבות, הרגשות והפעולות שלך, אשר יוצרות את התוצאות שלך. מכאן אנחנו מסיקים שמידת ההשפעה של הפרדיגמה על התוצאות שלך היא כמעט 100%. לכן אני אומר שהפרדיגמה שלך בתחום מסוים היא הסיבה האמיתית והמקורית לתוצאות שלך באותו תחום. מוכן לגלות את השלבים הבאים? הנה הם:   השלב השלישי- להטיל ספק בפרדיגמה הקיימת לאחר שזיהינו את הפרדיגמה הקיימת, אנחנו מתחילים להטיל בה ספק. למה אנחנו עושים את זה? פרדיגמה צריכה שיאמינו בה בשביל לשרוד, כמו שבניין צריך אדמה או קרקע שעליה ניתן לבנות אותו. היא צריכה שיאמינו בה והיא צריכה לשרת משהו. למעשה, אלה הם שני היסודות העיקריים שעליהם היא בנויה. ברגע שאנחנו מטילים ספק בנכונותה של הפרדיגמה ובתועלת שלה, אנחנו יוצרים רעידת אדמה שתגרום לבניין הזה לקרוס. במקום בו הפרדיגמה שמה לנו סימן קריאה, אנחנו נשים לה עכשיו סימן שאלה ונגיד: "האומנם?" "האומנם זה נכון ש...". זה כמו למשוך למישהו את השטיח מתחת לרגליים, מיד הוא נופל.   אם קשה לנו מאוד לשחרר את הפרדיגמה, זה כנראה בגלל שהיא עדיין משרתת משהו בשבילנו. עלינו לשאול את עצמנו: "מהו הרווח הסמוי או היתרון הסמוי שיש לי מלהחזיק בפרדיגמה הזו?". ייתכן שאנחנו לא מסוגלים לחשוב על רווח ומודעים לכך שהפרדיגמה הזו לא נכונה ולא משרתת את התוצאות שאנחנו באמת רוצים. אבל עדיין, אם נחפור עמוק יותר נגלה שיש לנו איזשהו רווח מלהיות מושקעים בה. לכן, אמרתי "רווח סמוי". שאלה נוספת וחשובה היא: "מי אני אהיה בלי הפרדיגמה הזו?". מאחר ולפרדיגמה יש קשר חזק לרגשות שלנו ומקום מושבה הוא תת המודע, אשר מבין את שפת הרגש ולא את שפת ההיגיון, עלינו לזהות גם את הרגש הדומיננטי שהפרדיגמה שלנו יוצרת. המודעות הזו לרגש תסייע לנו בהמשך התהליך של שינוי הפרדיגמה.   השלב הרביעי- להמציא פרדיגמה חדשה ולמצוא עדויות פיזיות-מציאותיות שמוכיחות שהיא נכונה כעת, לאחר שהפכנו מודעים לפרדיגמה הקיימת והטלנו בה ספק, עלינו להמציא פרדיגמה חדשה ומלהיבה, כזאת שתתאים לתוצאות שאנחנו רוצים ליצור באותו תחום.

ישנם מספר קוים מנחים שבהם תצטרך להשתמש בבואך להמציא פרדיגמה חדשה:
  1. היא צריכה להיות מלהיבה ומעצימה.
  2. כתובה אך ורק במילים חיוביות שהן שלך.
  3. קצרה ופשוטה- משפט אחד פשוט וברור.
  4. אין לה כל קשר לפרדיגמה הישנה שלך- היא משהו אחר לגמרי, שונה לגמרי, חדש לגמרי.
  5. יש בה היגיון מסוים בעינייך.
אם אתה מגלה שממש קשה לך להמציא פרדיגמה חדשה, תחשוב על אדם מסוים שאתה מכיר (לאו דווקא באופן אישי) שחי כרגע את התוצאות שאתה רוצה לחיות אותן באותו תחום. ואז תשאל את עצמך: "אם אלו הן התוצאות שלו, מה יכולה להיות הפרדיגמה שיושבת אצלו בתת המודע?".   זוכרים את הפרדיגמה הישנה שלי בתחום הזוגיות? ככה זה היה נראה: "קודם כל צריך להצליח ולהתבסס כלכלית, רק אחר כך אפשר להיות בזוגיות טובה". רוצים לדעת מה הייתה הפרדיגמה החדשה שהמצאתי שהביאה לי זוגיות מדהימה, שהיא אפילו טובה יותר מהזוגיות שרציתי? הנה היא: "האהבה מביאה לנו הצלחה ושפע כלכלי ואלה מביאים עוד אהבה בתמורה". התוצאה: אני עכשיו בזוגיות נפלאה שלא דומה לשום מערכת יחסים שהייתה לי בעבר.   לאחר שהמצאנו פרדיגמה חדשה, הצעד הראשון שעלינו לעשות הוא לשאול את עצמנו- איך היא גורמת לנו להרגיש (שימו לב איך הרגש שהפרדיגמה החדשה יוצרת הוא שונה לחלוטין מהרגש שהפרדיגמה הישנה יצרה). הצעד הבא הוא למצוא עדויות פיזיות-מציאותיות שמוכיחות שהפרדיגמה החדשה שלך היא נכונה. העדויות האלו יכולות להיות משלך או לא משלך, זה כלל לא משנה. עדות טובה במקרה הזה, היא כל עדות שמוכיחה שהפרדיגמה הזו נכונה. המוח שלנו לא ייתן לנו להשיג שום דבר שהוא לא מאמין שהוא אפשרי. אחד הדברים שגורמים לו להאמין שמשהו הוא אפשרי זה עדויות פיזיות שניתן לראות במציאות שמסביבנו. לכן, עלינו להכין רשימת עדויות פיזיות-מציאותיות שמוכיחות שהפרדיגמה החדשה שלנו נכונה. אני ממליץ על רשימה של 10 עדויות ומעלה.   השלב הבא הוא השלב האחרון והחשוב ביותר. אם תיישם אותו כראוי, הוא יביא אותך לרמה גבוהה מאוד של הצלחה. זהו השלב החמישי בו אנחנו מטמיעים את הפרדיגמה החדשה במעמקי תת המודע שלנו. במילים אחרות, אנחנו עושים "תכנות מחדש", אנחנו מחליפים את התוכנה, את ה-Software במחשב שנקרא המוח שלנו.   רוצה לדעת איך לעשות זאת? לחץ כאן לחלק האחרון בסדרה   מאמין בך! יואב זילכה

אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il 


יואב זילכה, המרצה המוביל בישראל למוטיבציה והצלחה, ו-מנטור מבוקש. מייסד ומנכ"ל חברת Mentor Me שנותנת שירותי מנטורינג להצלחה בחיים ובעסקים. יואב מעורר באנשים את גדולתם ועוזר להם להפוך את הפוטנציאל שלהם לתוצאות יוצאות דופן, בעיקר באמצעות: הרצאות וסדנאות, עבודה של אחד על אחד, וע"י פיתוח מוצרים, כלים ותכנים שעונים על הצורך בהצלחה!


אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב