דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו המחסום הגדול ביותר שמונע ממך להצליח? חלק א 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 946   [ נצפה 2600 פעמים ]

‏יום שישי 12 נובמבר 2010 הצלחה

מהו המחסום הגדול ביותר שמונע ממך להצליח? חלק א
  האם אי פעם שמעת על אנשים שהיו עניים או שחיו במעמד הבינוני מרבית חייהם ויום בהיר אחד זכו בלוטו במיליוני שקלים, ואז כעבור פרק זמן קצר יחסית איכשהו הצליחו לאבד את כל הכסף? האם אי פעם שמעת על ספורטאים שהרוויחו במהלך הקריירה שלהם כמויות אדירות של כסף וכיום לא נותר להם כמעט דבר? האם שמעת על דונלד טראמפ? דונלד טראמפ היה מיליארדר, לאחר מכן שקע בחובות ענק של מאות מיליוני שקלים ואיכשהו הצליח להגיע למצב שכיום יש לו הרבה יותר כסף ממה שאי פעם היה לו. איך אתה מסביר את זה? ואיך זה קשור למחסום הגדול ביותר שמונע ממך להצליח? התשובות במאמר הזה.   הדבר הזה מגדיר את מה שאתה קורא "היגיון", הדבר הזה שולט באפקטיביות שלך, זה קובע כמה כסף אתה תרוויח, זה קובע איך ייראו חיי האהבה שלך, זה שולט בהתנהגות, בגישה, בפעולות ובתוצאות שלך, זה שולט ב-איך אתה מנצל את הזמן שלך, זה שולט בתפיסה שלך את האירועים והנסיבות בחיים שלך, חוק המשיכה מגיב לדבר הזה היות והוא שולט במצב הרגשי-רוחני שלך, כשהדבר הזה משתנה, החיים שלך משתנים!   הדבר הזה נקרא פרדיגמה. מקור המילה פרדיגמה הוא ביוונית ומשמעותה מודל או תבנית. פרדיגמה היא הדרך שבה אנחנו רואים את העולם ואת המציאות שבו. מאחר ורובנו לא מודעים כלל וכלל לדבר הזה, אנחנו חושבים שמה שאנחנו רואים זה את העולם או את המציאות, אך זה ממש לא נכון. מה שאנחנו רואים זה אך ורק תפיסה מסוימת של המציאות.
זה כמו ההבדל בין המפה לטריטוריה, אם תסתכל על מפה של ארץ ישראל ואני אשאל אותך: "מה אתם רואה כאן?" אתה תגיד לי: "זוהי ארץ ישראל". אך זוהי אינה ארץ ישראל, זוהי רק המפה שלה- פרשנות של מישהו את ארץ ישראל. צא החוצה אל המדינה, טייל, תחווה אותה, תראה אותה, תשמע אותה, תחיה אותה- זוהי ארץ ישראל. החשיבה שלנו מעוצבת על ידי פרדיגמות, במאה ה-15 חשבנו שהעולם שטוח עד שמישהו בא ושינה את הפרדיגמה, כשהיא השתנתה, הכל השתנה.
הפרדיגמות שלנו יושבות בתת המודע שלנו וניתן לדמות אותן לתוכניות מתאר או למנגנונים שמעצבים לנו את מה שאנחנו נוהגים לקרוא "המציאות". פרדיגמה פועלת כמו פילטר שמסנן עבורנו את המציאות. זהו פילטר פסיכולוגי של אינפורמציה- כל מה שאנחנו קולטים מוכתב על ידו. אני מאמין שרק אנשים מוארים מסוגלים באמת לדעת את המציאות, לדעת את האמת. אבל, כל אחד ואחד יכול ללמוד איך להפוך את הפרדיגמה ממחסום של הצלחה לקרש קפיצה של הצלחה. לפני כן, בוא ונראה איך פרדיגמה מונעת ממך הצלחה.   איך פרדיגמה מונעת ממך הצלחה? כולנו נולדנו להצליח, אך מרביתנו "מהונדסים" לכישלון (בעיניי בינוניות וכישלון הם אותו דבר...) ברמה גנטית וסביבתית מגיל קטן מאוד. פרדיגמה היא המקור הראשוני לשיחה הפנימית שלנו, כאשר אנחנו מציבים לעצמנו מטרה גדולה ופתאום האיש הקטן שבתוכנו קופץ ואומר: "לא, זה לא יעבוד, זה לא מגיע לך, זה לא אפשרי, עדיף שתרד מהעץ"...וכו' וכו'. זה נובע כתוצאה מרעיונות שגויים, מאמונות שגויות ומקונספטים שגויים, וכל אלה מקורם בפרדיגמה שיש לנו בתחום הזה של החיים. פרדיגמה היא כמו גוף או מערכת של הנחות יסוד, אמונות, הבחנות, כללים ועקרונות, אשר אומרת לך שיש משחק, מהו המשחק וכיצד לשחקו ב- הצלחה.   פרדיגמה נחשבת לדעתי לאחד משני הכוחות הבלתי נראים שמעצבים יותר מכל דבר אחר את התוצאות שאנחנו מפיקים בחיים. הפרדיגמה היא בלתי נראית והיא משתמשת בנו, מה שנראה וברור מאליו לבעלי פרדיגמה אחת, בלתי נראה לבעלי פרדיגמה אחרת. העולם שאני רואה והעולם שאתה רואה הוא לא אותו עולם, מכיוון שהעולם שאתה ואני רואים הוא השתקפות של העולם הפנימי של כל אחד מאיתנו. והעולמות הפנימיים שלנו שונים, הם שונים בגלל שלכל אחד מאיתנו יש פרדיגמה שונה. ברגע שאתה חושב ומאמין שהעולם שאתה רואה הוא העולם היחידי שקיים, אז מתחילות הצרות.   אז איך פרדיגמה מונעת הצלחה? כדי להגיע לרמה גבוהה של הצלחה, אתה צריך מערכת אמונות תומכת. אחד המכשולים הגדולים ביותר במסע של הצלחה זה לפתח את אותה מערכת אמונות. לפעמים אנחנו חושבים שהצלחנו בזה, אנחנו מרגישים שאנחנו באמת מאמינים שאנחנו יכולים לעשות את מה שאנחנו רוצים, שזה אפשרי, אבל עדיין לא רואים תוצאות. למה? יכול מאוד להיות שמולנו ניצב אתגר אכזרי וחלקלק: אנחנו מאמינים ברעיון אחד ברמה המודעת, אך ברמה הלא מודעת הפרדיגמה שלנו מאמינה ברעיון אחר לגמרי.   ובכן, איפה פה הבעיה? הבעיה היא שהתוצאות שלנו מושפעות הרבה יותר ממה שמתרחש בתת המודע שלנו מאשר ממה שמתרחש במוח המודע שלנו. איפה יהיה המבחן האמיתי? בהתנהגות, ויתרה מכך- בתוצאות!

כשיש חוסר התאמה בין התשוקות, המטרות והאמונות שלנו לבין הפרדיגמה שיושבת בתת המודע, כמעט בלתי אפשרי ליצור שינוי משמעותי. אנחנו יכולים ליצור שינויים קוסמטיים בלבד, אך בדיוק כמו הבובה "נחום תקום", אנחנו חוזרים למצב הטבעי שלנו- זוכרים את הדוגמא של הזוכים בלוטו ושל דונלד טרמפ מתחילת המאמר? ככה בדיוק זה עובד: דונלד טראמפ חזר למצב הטבעי שלו, ממש כאילו יש מנגנון או תרמוסטט כזה שהחזיר אותו לשם שוב.   הפרדיגמה שולטת לא רק בהתנהגות שיוצאת ממך, אלא גם בויברציה שבה אתה נמצא ומכאן שהיא שולטת בכל מה שאתה מושך אלייך. כלומר, אתה יכול לבוא ולהגיד לי שהמחשבות שלך הן שיקבעו מה אתה מושך אל חייך. וכאן אני מרגיש שחובתי וזכותי ללמד אותך דבר חשוב: המחשבות הדומיננטיות שלך הן אך ורק מחשבות שנמצאות בהרמוניה ובמתאם עם הפרדיגמה שלך.
לכן, השפעתה של פרדיגמה על התוצאות שלך היא כל כך גדולה. פרדיגמה היא כמו שרטוט, אנחנו מנסים לבנות גורד שחקים עם שרטוט של בניין דו קומתי. אנחנו רוצים להשיג תוצאות יוצאות דופן, אבל הפרדיגמה שלנו מכוונת כמו תרמוסטט לרמה בינונית או נמוכה של תוצאות וזה מה שנקבל...עד שנשנה את הפרדיגמה שלנו.   איך תשנה את הפרדיגמה שלך? לחץ כאן לחלק הבא   יואב זילכה

אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il 

יואב זילכה, המרצה המוביל בישראל למוטיבציה והצלחה, ו-מנטור מבוקש. מייסד ומנכ"ל חברת Mentor Me שנותנת שירותי מנטורינג להצלחה בחיים ובעסקים. יואב מעורר באנשים את גדולתם ועוזר להם להפוך את הפוטנציאל שלהם לתוצאות יוצאות דופן, בעיקר באמצעות: הרצאות וסדנאות, עבודה של אחד על אחד, וע"י פיתוח מוצרים, כלים ותכנים שעונים על הצורך בהצלחה!


אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב