דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנרגיה- איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק ב' 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 1975 פעמים ]

‏יום שישי 20 אוגוסט 2010
מוטיבציה
אנרגיה- איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק ב'

חלק זה הוא החלק השני של המאמר "אנרגיה- איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך?". בחלק א' המלצתי כצעד ראשון לניהול אנרגיה, לענות על סדרת שאלות. חשוב לי להדגיש כי הצעד הראשון הוא צעד גדול בדרך לניהול יעיל של האנרגיות שלכם ולשמירה על מוטיבציה גבוהה. למה? מכיוון שהוא ישפוך אור של מודעות על ההתנהלות היומיומית שלכם במובן האנרגטי.

בעזרת מענה על אותן שאלות, תגלו מהם החלקים בחייכם שגוזלים מכם המון אנרגיה ופוגעים ברמת ה- מוטיבציה שלכם, מהם הדברים שממלאים אתכם באנרגיה, מה מניע אתכם, מתי אתם במיטבכם, מה אתם אוהבים לעשות, האם אתם מפזרים אנרגיה ואם כן, על מה ולמה.
לאחר שעניתם על השאלות בחלק א', תוכלו לעבור הלאה ל-2 צעדים נוספים שיעזרו לכם לנהל את האנרגיה שלכם, לשמור על מוטיבציה גבוהה ולהניע את עצמכם להשגת תוצאות יוצאות דופן בחיים:
הצעד השני- איך לשמור על מוטיבציה גבוהה? להסיר או לצמצם את גוזלי האנרגיה מחייכם
בחלק הקודם של המאמר, נשאלתם: האם יש אנשים, מקומות, פעולות, תחביבים או דברים נוספים בחייכם שגוזלים מכם אנרגיה? לאחר שרשמתם לעצמכם את אותם גורמים, עליכם לשאול את עצמכם, ביחס לכל אחד מהגורמים: כיצד אני יכול להסיר או לצמצם את אותו גורם מהחיים שלי.
עליכם לצאת מנקודת הנחה בסיסית שיש לכם מאגרים עצומים (פנימיים וחיצוניים) של מוטיבציה ואנרגיה ושאתם תמיד בוחרים מה לעשות איתם (בין אם במודע ובין אם שלא במודע).
כמובן שמטרתכם היא לבחור מתוך מקום מודע, במה להשקיע את האנרגיה שלכם.
כאשר אתם אומרים: "אין לי אנרגיות לעשות דבר", זה לא אומר שבאמת אין לכם אנרגיות, זה רק אומר שהאנרגיה שלכם מתבזבזת במקומות הלא נכונים.

אז נכון, לא תמיד (למרות שבמרבית המקרים כן) אפשר ממש להסיר גורמים מסוימים שגוזלים מאיתנו אנרגיות, אבל תמיד אפשר לצמצם. אם יש לכם בן משפחה קרוב שאתם מרגישים שהוא גוזל מכם אנרגיה, לא תמיד הפתרון הוא להסיר אותו מחייכם, לפעמים תצטרכו להסתפק רק בצמצום הזמן שאתם מתראים איתו.

אם יש פעולות מסוימות שאתם לא אוהבים לעשות, לא תמיד הפתרון האפשרי הוא לוותר עליהן. שאלו את עצמכם: האם מישהו אחר יכול לעשות זאת במקומי? (אולי הוא אוהב זאת יותר מכם) ואם אתם חייבים לעשות זאת, הפכו את אותן פעולות לאוטומטיות והשתדלו להקדיש להן את "השעות המתות" (השעות שבהן ממילא אינכם במיטבכם).

חשוב לזכור שניהול אנרגיות מושתת על יצירת (ושמירה על) הרגלים בריאים וחיוביים, אך בד בבד, עליכם גם להפסיק, להימנע או לתקן את ההרגלים השליליים שהפכו להיות המנהלים שלכם.
שאלו את עצמכם: איזה הרגלים אני הולך להפסיק, להימנע מהם או לתקנם, החל ממחר? מה זה יאפשר לי? כמה אנרגיה תתפנה לי בעקבות זה? איך זה ישפיע על ה- מוטיבציה שלי? מי אני אהיה בלי ההרגלים האלה?
אם אתם מגלים קושי רב להפסיק או להימנע מאותם הרגלים, ייתכן שתצטרכו עזרה מקצועית מצידו של מנטור. אם חס וחלילה תשברו את היד, מן הסתם תפנו למיון ותבקשו טיפול רפואי. אם אתן הבנות רוצות לרזות במשקל ולהיכנס לג'ינס במידה 38, אם אתן חכמות וחזקות, ודאי תפנו למאמן כושר אישי ותבקשו את השירות שלו. אז אם יש לכם הרגלים שליליים מהם אתם רוצים להימנע, למה שלא תפנו למנטור לקבלת עזרה, אימון והכוונה מקצועית?

רוצים לדעת מהו הצעד השלישי לניהול האנרגיה שלכם ולשמירה על רמות גבוהות של מוטיבציה?

עברו לחלק ג' של "אנרגיה- איך לנהל את המשאב היקר ביותר שלך?"


באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה

יואב זילכה, המרצה המוביל בישראל למוטיבציה והצלחה, ו-מנטור מבוקש. מייסד ומנכ"ל חברת Mentor Me שנותנת שירותי מנטורינג להצלחה בחיים ובעסקים. יואב מעורר באנשים את גדולתם ועוזר להם להפוך את הפוטנציאל שלהם לתוצאות יוצאות דופן, בעיקר באמצעות: הרצאות וסדנאות, עבודה של אחד על אחד, וע"י פיתוח מוצרים, כלים ותכנים שעונים על הצורך בהצלחה!


אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב