דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


באוניברסיטה של החיים בודקים נוכחות 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 656   [ נצפה 2393 פעמים ]

‏יום חמישי 24 יוני 2010

מוטיבציה

באוניברסיטה של החיים בודקים נוכחות

תמיד אמרתי שכדי להצליח בחיים, אתה צריך להיות תלמיד יותר טוב באוניברסיטה של החיים מאשר באוניברסיטה. ג'ים רון ז"ל אמר: "תעבוד יותר חזק על עצמך, מאשר על המשרה/העבודה שלך". כדי להיות תלמיד טוב באוניברסיטה של החיים אתה חייב להפגין נוכחות, אתה חייב להגיע לשיעורים, אתה חייב להיות נוכח. למה אני מתכוון כשאני אומר נוכח? ואיך נוכחות קשורה אל מוטיבציה?

רוב האנשים מטיילים, הם לא נוכחים. כשהם בעבודה, הם חושבים לעצמם: "אני צריך להיות יותר זמן עם המשפחה שלי", כשהם עם המשפחה הם חושבים לעצמם: "אני צריך לעבוד קשה יותר בשביל המשפחה שלי". הגוף שלהם במקום אחד, הראש במקום אחר, הרגש בדרך כלל מתלווה לראש והנשמה...רק אלוהים יודע איפה היא במצב שכזה...מה התוצאה? הם לא עושים שום עבודה כמו שצריך, לא בעבודה ולא במשפחה ובסוף היום הם מתלוננים כמה שהם עייפים. מה הפלא? הם מטיילים כל היום.

ברגע שאתה חי במצב כזה, אתה לא חי, החיים עוברים לידך. למה? כי כשהיית יכול ליהנות מעבודתך, הראש שלך היה במשפחה, כלומר לא היית נוכח באותו רגע ובכל פעם שאתה לא נוכח באותו רגע, ברגע הזה, אתה לא באמת חי. החיים מתקיימים אך ורק בנקודת זמן אחת שנקראת הווה, שנקראת כאן ועכשיו. ברגע שהיית עם המשפחה, אבל חשבת על העבודה, אתה למעשה לא היית כלל עם משפחתך, לא נהנית באמת מזמן האיכות הזה, לא היית שם, לא היית נוכח. אם ההורים שלך היו מורים שבודקים נוכחות וקוראים לך בשם, אתה לא היית עונה כי פשוט לא היית בכיתה באותו רגע.

מהי נוכחות?

נוכחות משמעה שאתה, כל כולך נמצא כאן ועכשיו ברגע הזה. כלומר שאתה נמצא היכן שאתה נמצא, אתה ערני, אתה מודע, אתה חי. ארבעה אלמנטים הופכים אותך לאדם שלם: הגוף (פיזי), המוח (מנטאלי), הלב (רגשי) והנשמה (רוחני). רק כאשר כולם נמצאים בקו אחד, הקונצרט מתחיל! רק אז אתה חי, אתה נוכח, הרמוניה יכולה להתרחש, רק אז החיים יכולים לחיות דרכך!

איך נוכחות קשורה אל מוטיבציה?

פשוט מאוד, מי שלא חי, אין לו מוטיבציה או קשה לו מאוד לשמור על מוטיבציה לאורך זמן וכשאתה לא נוכח אתה לא חי. משמע, כשאתה לא נוכח, אין לך מוטיבציה ויהיה לך מאוד קשה לשמור על מוטיבציה גבוהה לאורך זמן. נוכחות תחבר אותך עם סם החיים הנצחי, היא תעניק לך אנרגיה טבעית חיונית ואינסופית, אנרגיה כזו שהיא מעבר למה שאתה מכנה "זמן".

ומהי מוטיבציה? הנעה. ומאיפה באה הנעה? מתנועה. מהי תנועה? אנרגיה נעה. כלומר, מוטיבציה גבוהה מהרגיל לא יכולה להתקיים ללא רמת אנרגיה גבוהה מהרגיל. אז אם נוכחותך כאן ועכשיו מגבירה את רטט האנרגיה שבו אתה נמצא, היא גם מגבירה את רמת ה- מוטיבציה שלך ואת היכולת שלך להרגיש חי, מלא, שמח, רענן, טרי.

מעבר לכך, שאם אתה לא נוכח, אתה מוסח. אתה מפספס רמזים, הזדמנויות, חלונות אל הדמיון ואל התבונה האינסופית, רעיונות, הבזקים, נקודות השראה, מסרים. אתה מפספס שלווה אלוהית ושמחה נצחית, אתה מפספס את נקודת החיבור אל השפע. אתה מפספס את החיים...אתה מפספס שיעורים! אם אתה לא נוכח פספסת שיעור, ובאוניברסיטה של החיים כשאתה מפספס שיעור, אתה עלול לשלם מחיר כבד מאוד, הרבה יותר מהמחיר שאתה משלם על פספוס שיעור באוניברסיטה הרגילה.

האוניברסיטה של החיים תקבע יותר מכל מוסד לימוד אחר את מידת ההצלחה והאושר שלך, אז אם אתה רוצה בהם כל כך, זכור שבאוניברסיטה הזו בודקים נוכחות!

באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה 

יואב זילכה, המרצה המוביל בישראל למוטיבציה והצלחה, ו-מנטור מבוקש. מייסד ומנכ"ל חברת Mentor Me שנותנת שירותי מנטורינג להצלחה בחיים ובעסקים. יואב מעורר באנשים את גדולתם ועוזר להם להפוך את הפוטנציאל שלהם לתוצאות יוצאות דופן, בעיקר באמצעות: הרצאות וסדנאות, עבודה של אחד על אחד, וע"י פיתוח מוצרים, כלים ותכנים שעונים על הצורך בהצלחה!


אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב