דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם על הצלחה יש תג מחיר 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 595   [ נצפה 2220 פעמים ]

‏יום שישי 02 יולי 2010
 
הצלחה
גם על הצלחה יש תג מחיר

יום שישי, 2 ביולי 2010, השעה 12:00, אני מהלך באזור כיכר המדינה בתל אביב עם מחברת צהובה ועט, חושב על רעיונות למאמרים חדשים, בוהה באנשים, בוהה בשמיים, מקשיב לציפורים, מרגיש את השמש, נוגע בעלים, שומע את המכוניות הצופרות, מסתכל למעלה ולפעמים למטה, לא יודע מאיפה זה יגיע, אין לי מושג מאיפה יבוא הרעיון, יש רק שני דברים שאני יודע: האחד- שאני צריך עכשיו רעיון למאמר בנושא הצלחה והשני- שהוא ודאי יגיע איכשהו. לפעמים זה נראה כאילו זה עומד לבוא, אני יושב על ספסל ואז זה חומק, אני שוב קם וממשיך ללכת, אני מגיע לאזור החנויות ומסתכל על חלונות הראווה, שלוש שניות והנה זה בא.
בעודי מסתכל על חלונות הראווה של חנויות הבגדים בכיכר המדינה, לא יכולתי שלא לשים לב לתגי המחירים. המחירים הגבוהים תופסים מיד את העין ואז אני חושב לעצמי: "...וואו, זה ממש יקר..." עוד שנייה עוברת ואז אני חושב: "האם זה בהכרח יקר?...תלוי למי...". עוד שנייה עוברת והנה מחשבה נוספת: "איינשטיין צדק, הכל יחסי".

האם המחיר של הצלחה הוא יקר? "איינשטיין צדק, הכל יחסי"
הכל באמת יחסי, וזה לא תלוי רק באדם הקונה, אלא גם בערך שיש לאותו מוצר עבורו. הדבר הזה נכון בדיוק גם לגבי הצלחה. גם על הצלחה יש תג עם מחיר, המחיר שאנחנו צריכים לשלם בדרך! אי אפשר להצליח מבלי לשלם את המחיר בדיוק כפי שאף מוכר בכיכר המדינה לא ייתן לך לצאת מהחנות עם החולצה מבלי ששילמת את המחיר עבורה. האם המחיר שנמצא על התג של הצלחה הוא יקר? תלוי למי ותלוי במידת ה- הצלחה.
כשאנחנו רואים הצלחה מהצד, אנחנו מוקסמים מהפירות אבל לא חושבים על המחיר
כשאנחנו מסתכלים מהצד על האנשים המצליחים, אנחנו מוקסמים מה"פירות" שה- הצלחה קנתה להם או ייצרה עבורם, מהמכונית שבה הם נוהגים, מהפרסום, מהתהילה, מהבית שבו הם גרים, מהשעון היוקרתי שהם עונדים על ידם. כל הדברים האלה נראים לנו כל כך יפים...מעטים מאיתנו מהרהרים במחיר שאותם אנשים נאלצו לשלם בדרך. ואני לא מדבר על המחיר של אותם דברים, אני מדבר על המחיר שהם שילמו בדרך אשר מאפשר להם בין היתר גם את יכולת הקנייה של אותם דברים יקרי ערך.
גם על הצלחה יש תג עם מחיר!
גם על הצלחה יש תג עם מחיר! והמחיר הזה משתנה בהתאם למידה ולסוג של הצלחה בה אתם רוצים, הוא משתנה בהתאם לרצונות ולתשוקות שלכם, הוא נגזרת של מי שאתה רוצים להיות, מה שאתם רוצים לעשות, ומה שאתם רוצים להשיג.
ממה מורכב המחיר של הצלחה?
איך זה מתומחר? ממה מורכב המחיר של הצלחה? מהרבה דברים: מהנכונות ללמוד, מהפתיחות, מהערנות, מהסבלנות, ממידת השאפתנות, מעומק התשוקה, מהיכולת להגדיר מטרה ברורה, מהיכולת לאמן את המחשבות והרגשות שלכם, מעוצמת הכוונה שלכם, מההתמדה, מהנחישות, מהרצון, מהאחריות הכבדה, מהמחויבות הבלתי פוסקת לעשייה ולתרגול כדי לפתח מיומנויות מסוימות, מהאומץ, מהנועזות, מהמשמעת העצמית, מהמנהיגות העצמית שלכם, מיכולת התכנון שלכם, מהגמישות שלכם, מיכולתכם לקבל החלטות מידיות ונחרצות, ממיומנויות התקשורת שלכם, מהגישה שלכם, מיכולת הבחירה שלכם, מהאמונה שלכם, מהמחויבות לפתח ולאמן את אותה אמונה, מהעשייה העקבית שלכם, מהסקרנות שלכם ועוד.
האם אתם מוכנים לשלם את המחיר של אותה הצלחה בה אתם רוצים?
הצלחה , יש לה מחיר! והוא מורכב מהמון גורמים, חלקם הוזכרו כאן במאמר וחלקם לא. אבל השאלה הגדולה היא: האם אתם מוכנים לשלם את המחיר של אותה הצלחה שבה אתם רוצים? לכל אחד מכם ייקבע מחיר שונה, לפי האופי והמידה של תשוקותיו וחלומותיו. על כל אחד מכם לדעת את המחיר שעליו לשלם ולהתחייב מראש לשלם את המחיר הנקוב על התג. גם על הצלחה יש תג עם מחיר!   
באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה

יואב זילכה, המרצה המוביל בישראל למוטיבציה והצלחה, ו-מנטור מבוקש. מייסד ומנכ"ל חברת Mentor Me שנותנת שירותי מנטורינג להצלחה בחיים ובעסקים. יואב מעורר באנשים את גדולתם ועוזר להם להפוך את הפוטנציאל שלהם לתוצאות יוצאות דופן, בעיקר באמצעות: הרצאות וסדנאות, עבודה של אחד על אחד, וע"י פיתוח מוצרים, כלים ותכנים שעונים על הצורך בהצלחה!


אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב