דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הובלה ימית כמשל וכסיפור 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 1998 פעמים ]

אני יודע. אתה איש עסקים. אתה עסוק וטרוד. המצב הכלכלי איננו פשוט והדאגות לעיתים אינן נותנות לך לישון. אבל זה לא תרוץ. זה לא מצדיק את העובדה שאתה מסרב לראות את הפנים האחרות של העולם שבו אתה חי. רוצה דוגמה? קח למשל את העניין הזה של הובלה ימית.

כן, כן, אני מבין. יש לך המון דברים על הראש וכבר בחרת חברת הובלה ימית והיא מטפלת לך בכל העניינים האלה של אוניות ונמלים ומשלוח ומטען וכן הלאה וכן הלאה. חוץ מזה יש דברים אחרים שמטרידים אותך כרגע יותר מאשר הובלה ימית. אתה רוצה להחליף את האוטו, אתה רוצה לנסוע לחוץ-לארץ, אתה רוצה לקנות כורסת טלביזיה חדשה. הילדים צריכים – או אומרים שהם צריכים – בגדים חדשים, כסף לבילויים ושמישהו ישחרר אותם בערבות כשהם נעצרים על זה שהם עישנו חשיש. האישה רוצה לדבר איתך על החינוך שלהם אבל אתה מעדיף לראות משחק של מכבי וכשהיא מתלוננת שאתה לא עוזר בבית ושגם לה יש עבודה אתה יודע אתה חושב על בחורות שראית ברחוב ותוהה אם הגיע הזמן לעבוד יותר בחדר כושר על הכרס והכתפיים. הובלה ימית? בשביל זה יש חברות שמטפלות בזה.

וזאת בדיוק הטעות שלך. הובלה ימית זה הרבה יותר מעמילות מכס, נפח מטען ומכולות ייעודיות. הובלה ימית היא העולם שהשארת מאחוריך כשהחלטת שאתה כבר מבוגר ואדם מעשי. באותו הרגע הפנית את הגב שלך לים ולספינות שחוצות אותו ונפרדת מעולם מסעיר. כעת החיסרון הזה מפריע לך גם אם אתה לא מוכן להודות שאתה מרגיש בחלל הגדול שפעור לך אי שם בתחתית הבטן או בירכתי הראש. חלל שמדי פעם קורא לך לבוא אליו, להתגבר על הפחד ולהיכנס פנימה.

שם בפנים אתה תגלה מהי באמת הובלה ימית. לא עוד מספרים ואותיות על נייר אלא רוח מלוחה על פני האוקיינוס. הבט אחורה וראה את השובל שהספינה מותירה מאחוריה. הבט הצידה וראה את להקת הדולפינים שהחליטה להצטרף לזמן מה אל הספינה ולשחק איתה כמו שהילדים שלך משחקים במתקנים בפארק הציבורי. הבט קדימה וראה את העננים המתקבצים מעל האופק. סערה מתקרבת כיוון שאין הובלה ימית שלא מאיימת עליה סערה כלשהי. הגשם יצליף על הסיפון והרוח תצלצל בכבלים המתוחים והרעם יחריש את הפעימות הקבועות והעמומות של המנוע והברק יסנוור ויבייש כל פנס על הגשר שנועד לסמן לספינות אחרות את הקיום של הספינה שלך.

הובלה ימית היא סיפור מסע – סיפור מסע של כל אחד מאיתנו בתוך האוקיינוס הזה שאנחנו קוראים לו חיים. כמוך, רבים הם האחרים ששוכחים שהחיים הם הרבה יותר ממספרים ואותיות, רכוש ותוכניות טלביזיה, נסיעה בכבישים פקוקים ושיטוט אינסופי במרכזי קניות. כמוך הם שוכחים שאין הובלה ימית בלי הניחוח המלוח של הים, הקללות בשפות שונות של צוות האוניה שהתקבץ מארבע קצוות הארץ, הצעקות של הקצינים והצחוק הפרוע של המכונאים ששתו יותר מדי, חריקות הפלדה והלחישות המאיימות של החבלים הרטובים ומעל הכול הפעימה הקצובה והקבועה של המנוע שאיננו מפסיק לעולם להזכיר לך: הובלה ימית יש לה התחלה ויש לה גם סוף והסוף יבוא, זה בטוח.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב