דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמשת סוגי הביטוח שאי אפשר בלעדיהם 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 583   [ נצפה 2106 פעמים ]

 

עולם הביטוח מציע מגוון רחב ושלם של כיסויים, ולא תמיד אנו, הצרכנים, יודעים איזה ביטוח כדאי לנו לבחור, איזה ביטוח הוא חובה ואיזה בגדר הרצוי בלבד, איזה ביטוח מתאים לתקופה ספציפית (למשל, ביטוח נסיעות) או לבעלי מקצועות ספציפיים (ביטוח עסק, ביטוח אחריות מקצועית) - ואיזה ביטוח הוא ביטוח לכל החיים. בכדי להסיר ספק - אלו חמשת הביטוחים שמתאימים לכולם, ושמאוד לא מומלץ לוותר עליהם.

ביטוח רכב

אם יש לכם רכב - אתם בוודאי כבר יודעים שיש שלושה סוגים שונים של ביטוח רכב. הראשון הוא, כמובן, ביטוח חובה - כלומר, בניגוד לביטוחים אחרים,  אתם מחויבים על פי חוק לעשות אותו, והוא אינו בגדר בחירה. הסיבה לכך פשוטה: במקרה של תאונה, ביטוח רכב חובה מכסה אתכם ואת כל מי שמעורב בתאונה ביחד אתכם. בעניינים הנוגעים לנזקי גוף ונפש - החוק אינו מתיר לנהגים בחירה האם לבטח את עצמם או לא.

שני הסוגים השונים של ביטוח רכב הם אופציונליים, ושניהם נוגעים לנזקי רכוש. ביטוח צד ג מכסה כל נזק שנגרם לצד השלישי על ידי המבוטח, במקרה של תאונה. ביטוח מקיף הוא ביטוח שמכסה גם את הרכב של המבוטח עצמו. אם אתם רוצים להיות מוגנים לחלוטין מכל מקרה של תאונה, בין שבאשמתכם ובין שלא, מומלץ מאוד ללכת על ביטוח רכב מקיף, המכסה נזקי גוף, נפש ורכוש כאחד.

ביטוח דירה

אם ביטוח רכב מגן על כלי התחבורה שלכם - ביטוח דירה מגן על הגג שמעל ראשכם. ביטוח דירה מכסה אתכם בכל נזק שנגרם לביתכם, וגם הוא מחולק לשני חלקים. ביטוח מבנה מגן על המבנה עצמו, קרי - רצפה, קירות ותקרה - במקרה של אסון: שריפה, רעידת אדמה, הצפה, אפילו התנגשות כלי טיס במבנה. ביטוח רכוש מגן על תכולת הדירה, במקרים של כל הנ"ל, פלוס מקרים של פריצה או שוד. ביטוח דירה אינו בגדר חובה - אך חובה לעשותו אם אתם רוצים להבטיח את מקום מגוריכם.

ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא הביטוח שמבטיח לכם קיום בכבוד. הוא מחולק לכמה חלקים, ומבטיח לכם ולמשפחתכם הכנסה שוטפת גם במקרים כמו מחלה, תאונה, אפילו מוות. בין הסעיפים הנכללים תחת ביטוח חיים: ביטוח אובדן כושר עבודה, המפצה אתכם במקרה שאתם לא יכולים להמשיך לעבוד מכל סיבה שהיא; ביטוח תאונות אישיות, המבטיח לכם פיצוי במקרה של תאונה; וביטוח למקרה מוות, המבטיח למשפחתכם פיצויים בגובה הפוליסה במקרה שתלכו לעולמכם בטרם עת.

ביטוח משכנתא

תחת הקטגוריה של ביטוח חיים, נכנס גם ביטוח משכנתא - ביטוח המשלים את תשלום המשכנתא במקרה של מוות של מי מהחתומים עליה. אין לבלבלב ביטוח זה עם ביטוח דירה למשכנתא - ביטוח משכנתא אינו כלול בביטוח הדירה, והוא מבטיח קורת גג מעל ראשם של היקרים לכם גם לאחר מותכם.

ביטוח פנסיוני

גם ביטוח פנסיוני נכלל בקטגוריה של ביטוח חיים, אולם הוא ראוי לפירוט היות והוא מגן עליכם לא במקרה של מוות - אלא דווקא במקרה של חיים. הוא זה שדואג שתמשיכו לקבל הכנסה חודשית קבועה גם לאחר פרישתכם מהעבודה, ולא תצטרכו להסתמך על קצבאות הביטוח הלאומי. יש שני סוגים עיקריים של ביטוח פנסיוני: קרן פנסיה, חיסכון מסוג קצבה אותו ניתן לשלב עם ביטוחים אחרים; וביטוח מנהלים, המשלב חיסכון לגיל פרישה עם ביטוח חים למקרה מוות ואובדן כושר עבודה. גם ביטוח פנסיוני אינו בגדר מותרות - אתם חייבים כבר עכשיו לדאוג לעצמכם בגיל זיקנה.

חמשת הביטוחים הנ"ל, אם כן, הם חמשת הביטוחים שמומלצים לכל אדם בוגר ונורמטיבי, בעל משפחה, רכב ודירה (כלומר, כמעט לכולם), ומבטיחים תנאים נאותים למחיה. ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח משכנתא, ביטוח חיים וביטוח פנסיוני מוודאים שתישארו בריאים בגוף ובנפש, עם קורת גג מעל ראשכם, ומסוגלים להתקיים בכבוד - גם במקרה של תאונה או אסון.  אלו חמשת סוגי הביטוח המומלצים לכל אחד ובכל מקרה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב