דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עירני ורדום 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 2283 פעמים ]

להיות רדום או עירני - יתרונות וחסרונות חשובים / מאת יואב ברנזון

 

 

העירניים

 

"תתעורר - איפה אתה חי?" - זה הסלוגן של העירניים. הם היפר אקטיביים, אוהבי אקשן, רואים הכל, שומעים הכל, רוצים הכל ורצים כל הזמן. אין רגע מנוחה אצלם, כי הם לא רגילים לעצום עין.

 

העירניים שייכים לזן האקטיביסטיים. אלה אנשים פעלתנים, ביקורתיים, שאפתנים, המוח שלהם עובד בצורה נמרצת, הם אגרסיביים, כוחניים, שתלטניים, קשים ולא נחים לרגע.

 

 

 

עירנות באה עם מחיר כבד לצידה

 

עירנות היא דבר טוב במובן זה שהיא מאפשרת לאנשים לנוע קדימה, להשיג יותר, להתקדם בחיים, להצליח ברמה החומרית, לכבוש יעדים, לסמן מטרות ולהגיע אליהם.

 

אבל, עירנות באה עם תג מחיר לצידה: היא גורמת לאנשים לראות יותר את הפגמים, להיות לחוצים ועמוסים ומתוחים יותר, לאבד את היכולת להירגע באמת, להיפרד מהמקום הרוחני והשקט, להיות שטחיים יותר, חסרי סבלנות, אגרסיביים ועצבניים יותר.

 

 

 

הרדומים

 

הרדומים הם בדיוק הפוכים לעירניים. הם לא במירוץ. הם לא רואים ולכן הם פחות רוצים. הם וויתרו מזמן על הטירוף ועל הצורך להיות "הכי הכי". הם לוקחים את החיים בכייף.

 

רדום הוא אדם שעוצם עין - כדי לא להיתקל ביותר מדי בעיות. אדם שסולח, מקבל, מכיל ומבין. לא אחד שמחפש מאבקים ומלחמות אלא להיפך - אחד שמחפש שלום, פיוס, הרמוניה, חום, אחווה, אהבה ונעימות. 

  

 

 

מה המשמעות בלהיות רדום?

 

אי אפשר להיות רדום - ועדיין לכבוש את העולם. המשמעות של הבחירה בהירדמות - היא חיים נעימים ונוחים, חסרי מאבקים או התגוששויות, אבל עם פחות הישגים ופחות כיבושים.

 

הרדומים מסתפקים בפחות. הרדומים חייבים ללמוד לקבל את מה שהחיים שולחים להם, לא את מה שנמצא אי שם מעבר להרי החושך, ודורש הרבה עבודה כדי להשיג אותו.

 

 

וטיפ לסיום: העירני יהפוך עולמות וישיג בדיוק את מה שהוא רוצה. הרדום ייקח רק את מה שמונח לו מתחת לאף. העירני יילחם ולא יוותר לעולם על שום חלום או מטרה שיש לו. הרדום יעדיף לוותר על החלומות שלו לטובת השלווה, השקט הנפשי והבריאות הנפשית שלו. העירני חייב כל הזמן "להתקדם" הלאה ולהרגיש שהוא מתקדם. הרדום אינו מחפש להתקדם לשום מקום. הוא רוצה לחיות את הרגע, את הכייף, את העכשיו. העירני מתחרה בכל העולם ואשתו. לרדום לא אכפת מה קורה בדשא של השכן.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב