דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הליקובקטור וסרטן הקיבה 

מאת    [ 14/02/2011 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 4301 פעמים ]

הליקובקטור וסרטן הקיבה

חיידק הליקובקטור ידוע מזה כ25 כגורם לצרות בתוך הקיבה שלנו. שחרור הרעלנים שלו, והעובדה שהוא פוגע בדפנות הקיבה, הופכים את הקיבה שלנו לרגישה לחומציות שבתוכה - הדבר גורם להתפתחות של דלקות וכיבים שונים באזור הקיבה, ולסבל רב אותו אנחנו צריכים לעבור. אולם הליקובקטור לא רק גורם לדלקות שונות, אלא גם הוכח בשנים האחרונות כאחד מן האחראים למחלת סרטן הקיבה. מה הסיבה לכך? יש לכך שתי סיבות עיקריות. ראשית, הליקובקטור לכשעצמו הוא גוף עויין לקיבה, והוא מעודד תהליכי מוטציה אשר מתרחשים בתוכה, מה שגורם לגידול של גידולים סרטניים שונים ומעודד אותם לצמוח (לרוב המקרה הנדיר יותר). המקרה הנפוץ יותר הוא דווקא בטיפול כנגד הליקובקטור. הליקובקטור גורם לגוף שלנו להיות רגיש לחומציות שבקיבה. לכן שיטת טיפול נפוצה היא נטילה של תרופות שמפחיתות את רמת החומצה בגוף. תרופות אלו מחלישות את רירית הקיבה שבאופן טבעי מפרישה חומציות (שללא הליקובקטור שתוקף את הגוף לא אמור להפריע לנו). החולשה של הרירית מעודדת פיתוח של מוטציות בקיבה, וכך בניסיון לטפל בבעיה אחת נקלענו לבעיה אחרת.

 

אז מה עושים מול הליקובקטור?

דבר ראשון, ואין לכך תחליף - בדיקה מוקדמת. הוכח כי הליקובקטור שוכן אצל רוב האוכלוסיה (למעלה מ50% מהאוכלוסייה הכללית ולמעלה מ90% מהאוכלוסיה שחצתה את גיל 65), אולם הוא תוקף רק כעשירית מהאוכלוסייה. הרגישות היא בעיקרה גנטית ותורשתית, ולכן אם יש במשפחה שלכם יש היסטוריה, אפילו של דלקות קלות באזור הקיבה, מומלץ בחום להיבדק ולבדוק שכיחות ורגישות אל הליקובקטור בתוך הגוף שלכם. גילוי מוקדם הוא תמיד עדיף על התמודדות עם המחלה עצמה.

בנוסף, אם אתם כבר בעיצומו של הטיפול כנגד הליקובקטור, מומלץ בחום לתת לגוף עזרה, מעבר לטיפול התרופתי-אנטיביוטי שהוא גם מחליש את הגוף, וגם טיפול שלו לאורך זמן עלול כאמור לסכן אותנו בהמשך. הטיפול הנוסף כנגד הליקובקטור הוא נטילה של תרופות טבעיות, או אם לדייק - של תוספי מזון טבעיים, שאין להם שום השפעה מזיקה על הגוף לטווח ארוך, ואין בהם שום אפקט שגם עלול להחליש אתכם - משקה אלוורה-חמוציות וכן כדורי שום וקורנית.

 

איך הם עוזרים נגד הליקובקטור?

השיטה של הליקובקטור לפגוע בנו הוא להיצמד לדפנות הקיבה או התריסריון, ושם להתחיל לדגור ולגדל מושבה. יצוין כי לחיידק הליקובקטור סבלנות רבה, והוא מסוגל לדגור בגוף שלנו במשך עשרות שנים ולהתפרץ רק בגיל מבוגר כאשר מנגנוני ההגנה של הגוף נחלשים. לעומת זאת, בחמוצות, בקורנית ובשום יש חומרים נוגדי חמצון. חומרים נוגדי חמצון ידועים כלוחמים ב"רדיקלים החופשיים" שבגוף, ובעברית פשוטה - הם נלחמים בחיידקים הפולשניים שבגוף (לא רק בחיידק הליקובקטור, אגב), ומונעים מהם הלכה למעשה להידבק אל המקומות השונים בגוף. בכך הם מונעים מן החיידק הליקובקטור להידבק אל דפנות הקיבה או התריסריון, ומונעים ממנו להתפתח בעתיד - נטילה כבר עכשיו של משקה אלוורה וכדורי שום וקרונית הם טיפול מונע מעולה עבורכם, וכן ממריצים את הטיפול התרופתי אם אתם כבר נוטלים אותו.

יהודית מורי, קוסמטיקאית רפואית בשיטת ד"ר דב קליין, מסירה שיער בשיטת האינפרא אדום-תוצאות מטיפול ראשון, מעסה רפואית מוסמכת ורפלקסולוגית. מומחית לטיפול בכאב, מ"מור קליניק" קליניקה לקוסמטיקה רפואית, הסרת שיער באינפרא אדום, רפואה אלטרנטיבית ושיזוף בהתזה בראשל"צ. במרכז מיגוון טיפולי יופי וגוף לנשים באוירה הוליסטית.052-8705343 www.morclinic.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב