דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור גירושין: לזכר ימים עברו 

מאת    [ 14/02/2011 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2233 פעמים ]

ישנם כה הרבה שירי אהבה שמדברים על הימים הרחוקים שבהם מישהו היה מאוהב במישהי, שמישהי אהבה מישהו, שהאהבה פרחה, הציפורים שרו והשמש שקעה בתוך הים הכחול. כה רבים מביננו זכו לחוות אהבה גדולה ולא מעטים מביננו גם חווים את הרגע שבו האהבה מתה ונדמה שהיא נעלמת מחיינו. רבים מאיתנו שחוו גירושין יודעים עד כמה התהליך הזה יכול להיות כואב, דווקא כיוון שאנחנו זוכרים שפעם הייתה אהבה. מי שיבחר בתהליך של גישור גירושין יגלה שהתהליך יכול להיות הרבה פחות כואב ממה שניתן היה לצפות. יהיה מי יגיד שעל כל זוג לבחור בדרך של גישור גירושין למענה של האהבה שהייתה ואולי נעלמה.

נכון, לא כל סיפור אהבה הוא לנצח. אתה פוגש מישהי וחושב שהיא אהבת חייך ושאיתה תחיה לנצח. את פוגשת מישהו ואת בטוחה שזהו האחד שלו חיכית כל חייך ושאיתו תחיי מעתה ועד עולם. אבל הרבה סיפורי אהבה גדולים מסתיימים למרבה הצער יום אחד. יותר מדי זוגות שקיוו לחלוק את חייהם לנצח מחליטים על גירושין ועל פרידה. האם זה אומר שהאהבה הייתה שקר? אשליה? כזב? חזון תעתועים? לא ולא. גם אהבה שהסתיימה בהחלטה על גירושין יכולה להיות אהבת אמת שהתעייפה או שהתקלקלה, שסיימה את תוחלת החיים שלה או שפנתה לה והלכה. הצורה שבה בני הזוג בוחרים לנהל את הפרידה יכולה ללמד הרבה על האהבה שפעם שכנה ביניהם. בני זוג שבוחרים בתהליך של גישור גירושין כדי לנהל את הפרידה שלהם בצורה אחרת מבטאים בצורה עמוקה את האמונה שלהם באהבה שפעם הייתה שם ואולי נעלמה. זהו ביטוי שבזכותו האהבה שומרת על האמת שלה.

אהבה אינה כוזבת רק כי היא מסתיימת יום אחד. זוגות רבים שוכחים זאת ובמקום להעניק את הערך הראוי למה שהיה ביניהם לפני ההחלטה על פרידה ועל גירושין הם מטנפים את זיכרונות העבר במריבות ההווה. זוהי הדרך הבטוחה ביותר להרוס את הזיכרונות הטובים ולהטביע אותם בביצת הרגשות של ההווה. יש בכך צער רב. מה נותר לבני הזוג מהזיכרונות של פעם? האם הם מעוניינים להפוך את העבר כולו לזיכרון רע שממנו הם יאלצו לברוח כל חייהם? מדוע לא למצוא דרך שבה הם יוכלו לשמור בנפרד על הזיכרונות המתוקים? גם אם ההווה איננו מלא באהבה, מדוע להרוס גם את זיכרונות העבר? מדוע למנוע מהעתיד את האפשרות להתרפק על ימים רחוקים ויפים?

בני זוג שבוחרים בהליך של גישור גירושין בעצם מאפשרים לעצמם לא רק לחלק את הרכוש בצורה הוגנת, לדון בעתידם המשותף של הילדים ושאר הנושאים החשובים העולים במהלך גירושין בין בני זוג. תהליך של גישור גירושין מאפשר לבני הזוג לשמור על הזיכרונות שלהם מבלי לגרום להם נזק על-ידי מאבקי ההווה שעלולים להיות מכוערים. גישור גירושין הוא תהליך שבו לא רק מטפלים בנושאי ההווה החשובים אלא גם מוצאים דרך לשמר את העבר בצורה שבה הוא לא ייהרס ויוכתם אלא ישמור על ערכו ועל חשיבותו. רק מי שנוהג בכבוד בעבר שלו ואיננו מבזה בהווה יכול לחלום גם על עתיד טוב יותר שבו הוא ימצא אהבה חדשה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב