דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העידן שלאחר מלחמת לבנון השנייה חייב לסמן את תחילת המהפך בתדמיתה הבינלאומית של ישראל 

מאת    [ 25/07/2007 ]

מילים במאמר: 996   [ נצפה 3599 פעמים ]

העידן שלאחר מלחמת לבנון השנייה חייב לסמן את תחילת המהפך בתדמיתה הבינלאומית של ישראל

איך אנחנו נראים
תדמיתה של מדינה וזהותה הלאומית הם ערכים שמאז ועולם שיחקו תפקיד מרכזי על במת ההיסטוריה וסימלו את מידת חשיבותה ומרכזיותה של המדינה במערכת יחסיה הפוליטיים, הכלכליים והתרבותיים עם העולם החיצון.

תדמיתה הבינלאומית של ישראל העכשווית מושפעת באופן גורף ממראות הפיגועים והמלחמה עקובת הדם באזורנו לאורך שנים רבות.

זהו תהליך ארוך שבו נשחק המותג ישראל עד דק ואין תימה שבסקר בינלאומי שנערך זה מכבר דורגה ישראל כאיום מספר אחד לשלום העולם !

תדמית נתפסת של מדינה היא תולדה של חשיבה "ליניארית" המתבססת על עובדות היסטוריות בשילוב השפעות רגשיות שחלקם נובע מסטריאוטיפים ודעות קדומות.

נקל להבחין בקונסנזוס העולמי הקיים באשר לתדמיתן הנתפסת של מדינות בעולם: גרמניה נתפסת כמדינת היעילות. הודו רוחנית. בריטניה מסורתית. איטליה רומנטית. צרפת אופנתית.

תדמיתה השלילית של ישראל עלולה להישאר צרובה בתודעה הבינלאומית לאורך שנים רבות ברמה סטריאוטיפית כדוגמת סרביה, בוסניה, קרואטיה ואחרות המתקשרות עם מראות של טיהור אתני, הרס טוטלי ושפיכות דמים .

הסיכוי לעצור את השחיקה בתדמית ישראל המידרדרת שואף לאפס כל עוד נימשך
הקונפליקט הישראלי-פלסטינאי שאין רואים לו סוף.
גם המאמץ הסיזיפי של מערך ההסברה של ישראל לייחס לצבא שלנו ערכים הומאניים בתפיסת אזרחי העולם לא יצלח קרוב לוודאי והוא בעיני אך ניסיון נפל "לשכנע את המשוכנעים".

הזמן הנכון לשנות כיוון
עתה הוא הזמן לייצר סדר-יום לאומי חדש, לספר לעולם על מדינה שלמרות קשייה הביטחוניים מייצרת מוצרים וטכנולוגיות פורצות-דרך המשפרות לעין ערוך את רווחתו ואיכות חייו של המין האנושי במאה ה 21 . זוהי התוכנית למיצובה מחדש של ישראל בתודעה העולמית.

ניתן להניח שמעטים בעולם הגדול מודעים לחיוניות וליצירתיות של החברה בישראל המייצרת יותר מחקרים מדעיים לאדם מכל מדינה בעולם, בישראל פועלות יותר חברות הזנק מכל מדינה אחרת למעט ארה"ב ואחוז האקדמאיים שלנו מתוך כוח העבודה הוא הגבוה בעולם.

תדמיתה הבינלאומית הנתפסת של מדינה משפיעה ישירות על כלכלתה ועל רווחתם של תושביה .
כדי להביא לישראל השקעות זרות נדרשת תדמית חיובית לא רק במובן הטכנולוגי הצרוף אלא גם בהקרנת תדמית של בטחון ויציבות , מטלה המחייבת אותנו לייצר פעילות שיווקית בינלאומית מהמעלה הראשונה.

את התוכנית השיווקית האסטרטגית יש להגדיר בדיוק מרבי ובמקצועיות יתרה, בדומה להגדרת יעדים שיווקיים של מוצרים ושירותים המתחרים בשווקים תחרותיים בינלאומיים.

מהפך נוסח ספרד
ספרד היא אחת המדינות הבולטות בעידן החדש שהשכילה למתג מחדש את תדמיתה: ספרד ששקעה בתוהו ובוהו בעת מלחמת האזרחים שלה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, היא כיום מדינה אירופאית משגשגת, למרות קיומם של מתחים אתניים חוזרים ונשנים בשל התעקשותה של מחתרת אטה על מדינה בסקית עצמאית בנפרד מספרד.

ספרד השוקדת בנחישות וביצירתיות ניכרת לשפר תדירות את תדמיתה עשתה זאת בין השאר בזכות תהליכי הפרטה וגלובליזציה של חברות ספרדיות מצליחות דוגמת רפסול וטלפוניקה, שהקרינו לעולם תדמית של ספרד מודרנית, חדשנית ופורצת דרך בשווקים הבינלאומיים.

הלוגו הצבעוני המרהיב שעיצב רב האומן מירו לפי הזמנת ממשלת ספרד סימל את חזונה המתחדש של ספרד בעידן החדש.

ישראל בחזית הטכנולוגיה

הגדרת "המותג" ישראל חייבת מעתה להקרין את היתרון התחרותי הבולט ביותר של המדינה: קידמה טכנולוגית לרווחת האנושות .

חיוני להציג מעל כל במה בעולם את הישגים הייחודיים של החברה בישראל, כדוגמת פיתוחם ויצורם של מוצרים רפואיים ,חלקם מצילי חיים (כדוגמת התרופה לעיכוב התפתחות מחלת האלצהיימר, הסטנט של מדינול או גלולת המצלמה בתחום ההדמיה הרפואית) , תוכנות מחשב מהפכניות ( דוגמת הפיירוול של צ'ק-פוינט וזכרונות הפלאש של אם-סיסיטמס) יצירת תובנות אינטרנטיות חדשניות (כתוכנת המסרים של אי.סי.קיו) , מוצרים אגרו-טכנולוגיים ( כדוגמת טכנולוגיית ההשקיה של נטפים), מחקרים פורצי דרך בתחומי הכימיה והכלכלה (שהניבו פרסי נובל לשלושה מדענים ישראליים), חקר התעופה והחלל ותחומי חיים רבים אחרים.

לא עוד תדמית של ארץ זבת חלב ודבש אלא חממה יצירתית לשיפור איכות החיים ותג הזיהוי למוצרים הישראלים היוצאים לשוקי העולם יהיה מעתה :
Ventured in Israel

ישראל מחויבת גם היא למנף תדמיתית את היתרונות הטכנולוגיים העצומים שיש לה : האם העולם המערבי מודע לעובדה שבישראל 20 חברות ויותר שנתח השוק שלהן בתחום פעילותן הוא הגדול בעולם כדוגמת טבע, ישקר, קומברס, כימיקלים לישראל, תעשייה אווירית, מרקורי, כתר פלסטיק, הזרע ואחרות.

העובדה שישראל מדורגת שנייה בעולם, אחרי קנדה, במספר החברות הזרות הרשומות בבורסת הנסד"ק בארה"ב, רובן בתחומי הטכנולוגיה הגבוהה, מהווה "תחמושת" הסברתית שתכליתה הצגת עם עקשן, חרוץ, מוכשר, יזם בנשמתו ודבק במטרתו - תדמית הציונות של המאה 21.

הפנים היפות של ישראל
מעבר לחוסנה הטכנולוגי של המדינה, תוכנית השיווק למיתוגה מחדש של ישראל חייבת להכיל תחומי חיים מגוונים המציגים לראווה את הפנים היפות של ישראל .

סרטי איכות ישראליים החלו לקטוף לאחרונה פרסי יוקרה בפסטיבלים בינלאומיים למרות שאחדים מהם עוסקים, איך לא, בסכסוך הדמים באזורנו.
גם סרטים טעונים אלה מציגים אם תרצו את פרצופה האמיתי של מדינה דמוקרטית, חופשית שאינה מהססת לחטט בפצעיה גם שהתמונה הניבטת באקרנים אינה מלבבת כלל ועיקר.
יוצר הסרטים הספרדי אלמודובר המציג בגאוניותו את ספרד על רובדי חייה השונים בעצם מייצר פריט יצוא תדמיתי מעולה עבור מולדתו ספרד.

מדינת ישראל חייבת לעודד יזמים , חברות וארגונים לפרוץ קדימה ולהציג קבל עם ועולם מוצרים ויצירות המחדדים את ערכיה החברתיים, התרבותיים והמסחריים של מדינה שחרטה על דגלה את סמל הקידמה.
להשגת מטרה זו חשוב יהיה לתקצב ולתפעל קרן לאומית לשיווק תדמיתה של ישראל שתתמוך במגמות ההתרחבות הבינלאומית של עסקים ישראלים "שיש להם את זה".
גיבוש תוכנית שיווק למיתוגה מחדש של ישראל יחייב מדיניות עשייה מוגדרת ונחושה שתאמץ כללים מנחים לתאום פעילותם של נציגי ממשל , עולם העסקים, האומנויות, החינוך ,התקשורת והמדיה.
מיתוגה מחדש של מדינה הוא אתגר עצום. לא ניתן ככלל לכפות גינוני תדמית על אזרחי אותה המדינה בוודאי לא על זרים . במציאות בה אנו חיים בישראל ניתן
בהחלט לגייס למשימה מנהיגי חברה וכלכלה שיתנו יד לאתגר כי בדמנו היא.


בעזרת העם היהודי.
מנוף צמיחה העשוי לסייע משמעותית בישום תוכנית השיווק החדשה הוא העם היהודי בתפוצות. "חמושים" בתדמית החדשה של מדינה בחזית הטכנולוגיה (ולא רק בחזית הקרבות) יחושו בני עמנו מידה רבה יותר של גאווה וסולידאריות שעשויה לייצר מידה לא מבוטלת של מוטיווציה לבוא לביקורים בישראל, לקחת חלק פעיל יותר בהזדמנויות העסקיות במשק הישראלי ולשמש כתף תומכת למאמצי הטמעת התדמית החדשה בתודעת אזרחי העולם.
בארה"ב ניתן לרתום למלאכת המיצוב מחדש של ישראל יהודים רבי-השפעה שחלקם בעלים ומנהלים של ערוצי תקשורת חובקי עולם כמו גם אנשי שיווק ופרסום ידועי-שם, וכאלה יש שם רבים וטובים.
כשממשלת סעודיה החליטה נחרצות לעשות מהפך בדעת הקהל בארה"ב שלאחר ספטמבר 11 , משרד יחסי הציבור שנבחר לטפל בתקציב הסעודי היה בבעלות יהודית, אלא מה...
דני צימט, מנכ"ל צימט תקשורת שיווקית, בוגר תואר שני בתקשורת המונים, אוניברסיטת קלארק, ארה"ב
www.zimet.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב