דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית- הגשת תלונה למשרד הבריאות על טעות רפואית 

מאת    [ 13/02/2011 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 1909 פעמים ]

תלונה למשרד הבריאות על טעות רפואית הינה דבר שמתרחש כל הזמן.

טעות רפואית על פי רוב תראה מבחוץ כ-רשלנות רפואית, אך לא תמיד טעות רפואית תהא רשלנות רפואית, רשלנות רפואית תהא מורכבת מהפרת חובת הזהירות של הרופא שידע על כך שהולך לקרות משהו לא תקן ולא מנע זאת (ועל כך נדון רב בבתי המשפט) , טעות רפואית יכולה לגרום לתוצאות קשות, כמו כריתת איבר שלא לצורך, טעות באבחון, טעות במתן תרופה, אך היא לא מטילה תמיד על הרופא או בית החולים חובת זהירות מפני העלול לקרות כמו בהתרשלות- ומכאן שאין עוולה נזיקית.

במקרים לא מעטים, טעות רפואית מקורה בציוד לקוי, או מיושן, שבגללו נגרמה הטעות , ואם לא היה כנראה שהנזק אשר נגרם לחולה לא היה קיים.

דוגמא קלאסית לטעות רפואית אשר מקורה במשרד הבריאות ולא אצל הרופא היא שפעת החזירים וחיסוניה אשר הגיעו לארץ, אם וכאשר יהיו מטופלים אשר יהיו חולים כתוצאה מהחיסון, וירצו לתבוע ב-רשלנות רפואית את הרופא, או המוסד- הם לא יוכלו לתבוע אותו, בשל העובדה כי הטעות מלכתחילה היא של משרד הבריאות אשר אישר הבאת התרופות ארצה.

אז מה עושים עם טעות רפואית? האם בגלל שנגרם לי נזק שמקורו בטעות ולא ב-רשלנות רפואית אומר שלא מגיע לי פיצוי? בעקרון בעולם המערבי וגם בישראל יש מגמה להטיל אחריות על המוסד (בישראל מדובר במשרד הבריאות) כאשר הטעות הרפואית אינה נובעת מ-רשלנות רפואית, יש בכך יעילות מכמה סיבות, אנו מרחיבים את מעגל מקבלי הפיצוי אשר נגרם להם נזק בגין הטעות הרפואית, לא רופא אחד או בית חולים אחד ישלם את כל הפיצוי אלא משרד הבריאות שמאחוריו עומדת המדינה ובכך מערכת פיזור הנזק תהא יעילה יותר (יש אומרים גם שבכך בית המשפט ייתן יד קלה יותר על גובה הפיצויים),כמו כן תלונה אשר תתקבל למשרד תעזור למשרד להבחין ואף לשפר את המערכת בשל טעות רפואית שנגרמה, לסיכום לא יהא אדם אשר נגרם לו נזק בגין טעות רפואית שלא יקבל פיצוי- בין אם ב-רשלנות רפואית ובין אם רק בטעות רפואית גרידא.

בפועל הגשת תלונה למשרד הבריאות על טעות רפואית, מקורה בפנייה ישירות למשרד בלא אמצעיים משפטיים כמו בתי משפט, ובכך בעצם אנו מקטינים עלויות הטיפול, וכתיבת מכתב נכון יכול לתת לנו פיצוי ולמנוע את כל ההליך המשפטי. במקרים מסוימים של טעות רפואית ולעתים אף רשלנות רפואית לא מומלץ לדעתי לפנות קודם למשרד הבריאות, מאחר וברוב המקרים הם אינם מוצאים טעות רפואית או רשלנות רפואית- אף אם בסופו של דבר מתברר בבית משפט כן הייתה. 

 

עו"ד טל נבו


פורטל עורכי דין
פורטל רשלנות רפואית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב