דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה כדאי למכור ב-eBay ? 

מאת    [ 24/07/2007 ]

מילים במאמר: 786   [ נצפה 6945 פעמים ]

יש שיגידו "זאת אומנות" ואחרים יאמרו "טכניקה" של תהליך בחירת הסחורה, אך אי-אפשר להתעלם מגרף הביקוש וההיצע של הסחורות בתקופות שונות של השנה. ייתכן והשילוב של השניים יכול להיות מנצח אך לשם כך נבחן את אופי הדברים:

השאלה שתרצו איתה לפתוח ולשאול את עצמכם (בעודכם סופרים בדמיונכם את הדרך הצרופה מרצפות של זהב) בדרך כלל תזעק: מה הכי רווחי עבורי למכור - ולא, מה אני הכי אוהב (או בא לי) למכור - הלא היא הטעות הנפוצה ביותר. רוב המוכרים (המתחילים) יימשכו למוצרים אשר הם פיתחו אליהם רגש וחיבה בשל תחביב או חסך ילדותי. ב?רוב המקרים המוצרים לא יהיו רווחיים או שהרווחיות עצמה, לא תצדיק את פעולות הלוגיסטיקה שצצות מיד לאחר המכירה. לדוגמה- זה לא יהיה כדאי להרוויח 5-7$ על פריט מסוים אפילו אם הצלחתם למכור 10 כאלו ביום. ראשית, אל לכם לשכוח את עמלות המכירה, ללא כל ספק הזמן יהיה המוטיב המרכזי שייאש אתכם מלשלוח כל כך הרבה מוצרים, ידרוש מכם לארוז ולשלוח את החבילות, מה שלא יצדיק את המחיר שאותו תרוויחו ויהפוך עם מכתש הזמן המתקתק לסמלי ביותר.

במילים ברורות, חפשו מוצרים ששווים למעלה מ-100$, מאוד סביר שמוצר במחיר שכזה יהיה מקדם רווח (נקי) של 25-35%, כלומר 25$-35$ או יותר. בסיטואציה המוצגת האריזה והמשלוח יהיו כדאיים, בעוד ההשקעה שלכם בזמן תשתווה לפעולות הלוגיסטיות. ואם מזלכם החליט לגעת בכם ותצליחו לבצע כמה מכירות כאלו בתווך של כמה ימים ספורים? קבלו ציון מעולה, תוכלו לרכז את המשלוחים ביום אחד ובכך למקסם את פעילותכם בפן הלוגיסטי ולחסוך הרבה מאוד זמן (הידוע כ?משאב הכי יקר שלנו).

אז מה בעצם אנשים מחפשים, מה בעיקר מחפשים? מה בסופו של דבר אנשים קונים?
הרי ברור לנו שהביקוש - הוא זה שמשיג את ההיצע ולכן כדאי לברר קודם מה מחפש הרוב. חשוב לציין שעליכם להיזהר מ"חיקויים". לדוגמה: לפני כחודשיים, חתיכות השיער של בריטני ספירס היו בין החיפושים המובילים ב-eBay ובפועל לא זה מוצר שנמכר בכמויות, אלא רק גימיק זמני שהגיע מעולם הרכילות. אם כך עלינו לפנות אל כיוון נוסף במימד הביקוש. הלוא הוא - כמות הצעות המחיר על מוצר/פריט מסוים. אם ישנן הרבה הצעות מחיר על מוצר מסוים (מיותר לציין שהוא יימכר בכל מקרה) אפשר לאמוד את הביקוש שלו, כך שהרבה הצעות מחיר = מוצר מבוקש בהחלט.

אך כיצד תאתרו מוצרים לפי כמות הצעות המחיר? לשם כך תצטרכו ללמוד מיומנות וטכניקה של סינון וחיתוך הקיים באתר.

בעולם ולא רק ב-eBay הביקושים למוצרים משתנים למעשה בכל שנייה, אך את הביקושים החזקים נוכל לסמן בעיקר בעונות השנה ובחגים. כל חג למעשה מלווה באיזה מוצר אופנתי וחם שכולם חושקים בו. אם יש לכם את אותו המוצר שכולם רוצים לקנות ובידכם הספקה מיידית במחיר שמאפשר רווח, אזי - יש לכם ביזנס.
בעודנו טועמים מן ההצלחה המתקרבת ובאה, צצות עוד כמה שאלות המשאירות את פעילותנו במעין אפלה, זמנית יש לומר, אך אפלה.

אז אך איך בכל זאת תצליחו ליצור המשכיות למכירות ורווחיות לאורך כל השנה -
הבנה מעמיקה בעולם המותגים ובמוצרים שיש להם ביקושים מתמידים במשך כל השנה תאפשר לכם לנבא מהו המוצר החם שיפרוץ אל העתיד הקרוב. זאת תוכלו לעשות בעזרת מעקב אחרי משפחות וקבוצות של מוצרים שיוצרים השפעה על אנשים ואף פוגעים בפלחי שוק גדולים. את המידע תוכלו תמיד להשיג במגזינים ובפלטפורמות המדיה השונות. אם ברשותכם היכולת והסבלנות לעקוב ולהתמיד במעקב, בתוך תקופה תוכלו להבין לאן נושבת הרוח ואיתה גם הרווחיות השוטפת.

דרך נוספת ודי קלה לאתר מוצרים היא למעשה הצצה סקרנית או חטטנית (איך שתרצו) אל עולמם של המוכרים החזקים בקטגוריות מסוימות, ולבצע סינון של "המכירות שנסגרו". כלומר, תוכלו לראות מבין המכירות שהסתיימו מה נמכר ומה לא. כאשר תבחינו ברצף מכירות של מוצר מסוים אשר נמכר, כל מה שנותר לכם הוא לנסות ולאתר ספק שימכור לכם במחיר שמאפשר לכם להרוויח בכבוד ולהתחרות במוכר שעזר לכם לאתר את המוצר.
כיצד תוכלו להשיג מהספק את המחיר הטוב ביותר? וכמובן גם לקנות בכמויות קטנות (שלא יעברו את רף ה-500$)- נכון שזה עניין אחר לכתבה אחרת, אך תמיד תוכלו לקבל הדרכה ממדריך אשר הוסמך לכך במטרה לתרגל ולהתנסות בתהליך כולו וזאת בעיקר כדי לחסוך זמן וכסף על ניסוי וטעייה.

לסיכום שאלותינו להלן התשובות שיועילו לסוחר המתחיל למצוא את דרכו בסבך המוכרים/קונים הפוטנציאלי ביותר של אתר המכירות הגדול בעולם - אי ביי:
אל תהססו לגשת ולבחור מוצר אשר יתבסס על רווחיות ולא על רגש. ב-eBay ישנם לא מעט כלים אשר יפרשו בפניכם כל מידע הקשור לביקוש והיצע. אם ברשותכם מידע על גובה מחירי פתיחה X כמות הצעות מחיר X כמות צפיות בעמודי מכירה, אזי שיש לכם אומדן מדויק של ביקוש המוצר. (כל המידע הנ"ל נמצא נגיש לכל אחד ב-eBay). ובנוסף, אם הצלחתם ללמוד מהמתחרים ולראות מה הם מוכרים היטב ובכיף, תוכלו גם אתם לנסות ולמכור את המוצרים הללו בעודכם מוצאים ונתמכים ע"י ספק אמין ואיכותי. הרי הצלחתכם תלויה בעיקרה באיכות הספק שאיתו תבחרו לעבוד.

למזלנו, תרבות הצריכה הולכת וגדלה במימדים מפחידים ועשרות אלפי מוצרים חדשים, נוספים מדי שנה לשווקים. אם לא נישן בעמידה (או נירדם בשמירה) סביר להניח שהראש הישראלי (והיזמי) יוכל לעשות חיל גם בזירת המסחר הגדולה בעולם.

אסי צור, מיישם תורות מסחר אלקטרוני, בוגר מנהל עסקים ולימודי סחר בינלאומי, מרצה כמדריך ותיק בתחום הטכנולוגיה ובתחום המסחר האלקטרוני בפרט. אסי פיתח את תורת המסחר ב-eBay עצם התנסותו האישית כסוחר עצמאי ומוסמך מטעם eBay University כמנחה מקצועי, Education Specialist Trained by eBay כיום מרצה במכללת איגוד לשכות המסחר ובמט"י .
עוד על שטרודל באתר - קורס איביי
http://www.limudebay.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב