מאמן כושר אישי מסביר איך ניתן להתחיל תהליך הרזיה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מאמן כושר אישי מסביר איך ניתן להתחיל תהליך הרזיה 

מאת    [ 12/02/2011 ]
מילים במאמר: 793   [ נצפה 2015 פעמים ]

 
 

 

אנשים בכל העולם יודעים מה כדאי לעשות ומה לא כדי לרדת במשקל. תשאל ילד בן 10 והוא ידע מה התשובה :כושר ודיאטה. ובכל זאת.... אנשים בכל העולם מתקשים לרדת במשקל! למה? כי ככל הנראה אנשים לא תמיד עושים את הצד הראשון והחשוב ביותר בהורדה במשקל: להפוך את המשאלה למטרה!

 

אז, איך עושים את זה? לרגל ההתחלה לוקחים כלי כתיבה ונייר ויוצאים בחוזה מחייב בינינו לבין עצמינו! להלן מספר רזולוציות שאם תאמץ  אולי גם לך תהיה בטן כמו של בראד פיט, כתפיים כמו של וין דיזל וטוסיק כמו של מתיו מקונוהיי..... אולי! ואם לא, כדאי גם להסתפק במשקל תקין!

 

 

הגדר מטרות ברורות ומציאותיות. להוריד 0.5%-1%  שומן  בכל 2-4 שבועות, למשל, זוהי מטרה מציאותית. טעות נפוצה ביותר בתחילת תהליך ההרזיה הנה להציב מטרות בלתי ניתנות להשגה, להתאכזב מהתובנה שזה לא יקרה ולהרים ידיים. כדי שזה לא יקרה לך, תברר מהו המשקל האידיאלי עבורך( על ידי שימוש במחשבון BMI) תוך כדי התחשבות בנתונים כמו גיל וגובה והגדר את מספר הקילוגרמים  שאתה רוצה להוריד מדי חודש. התחשב בעובדה שבתחילת התהליך, בתקופת ההסתגלות של הגוף להרגלי הכושר והאכילה החדשים, הירידה במשקל תהיה חדה יותר ובהמשך, לאחר שגופך התרגל להרגלים החדשים, הירידה תהיה מתונה יותר ותצטרך לחפש אתגר חדש כדי לשמור על המגמה וקצב הירידה. תאום הציפיות ישאיר אותך חדור מוטיבציה לאורך הדרך. כעת אתה יודע מה אתה רוצה ומה אתה יכול. אל תשכח לרשום!!...

אתה נחוש בדעתך לשנות את המראה, את ההרגשה ואולי במובן מסוים את שיעור ההצלחה שלך בקרב המין היפה. אתה יודע מה אתה רוצה ואתה יודע מה אתה יכול. הכול טוב ויפה אבל...  אתה יודע איך? אם לא, פנה לעזרה מקצועית! לעזרה יכולות להיות פנים של רופא, דיאטן, מאמן כושר אישי או אפילו ספר טוב בנושא ממקור מוסמך. תודה בזה : כשאתה מוציא כסף מהכיס אתה תתאמץ יותר להפיק מקסימום תועלת!

שמת פתקים על המראה, על המקרר ועל המסך של המחשב בהם אתה מציין את מטרות ההרזיה שלך, אתה מסתובב עם תפריט דל קלוריות רשום על נייר מקופל טוב טוב שאף אחד לא יבחין בכיס וגם חידשת את המנוי לחדר כושר! הכול הולך לפי התוכנית שעשית לפני יומיים! אבל... בת הזוג שלך הפתיעה אותך עם עוגת שוקולד חמה שהיא "הכינה" במיוחד בשבילך ביום ראשון , החברים הזמינו אותך לבירה ונאצ'וס ביום שני בערב מה שגרם לך להיות כ"כ עייף ביום שלישי בעבודה ששתית כבר 6 כוסות קפה שחור עם 2 סוכר לפני שעת הצהריים.... ביום רביעי אתה אוכל ושותה רק מה שבתפריט!  ביום חמישי ? אתה יוצא לבלות וזה לא יפה לא לשתות כי הרי החבר'ה לא יבינו... יום שישי, ארוחה משפחתית, אוכל בשפע ואימא שלא מפסיקה להוסיף לך לצלחת ( ואתה גם לא לובש מכנסיים עם כיסים אז אין איפה לדחוף את  התפריט ). יום שבת זה יום של דיאטה. נטו. רק ש... זה הערב של "תותים בקצפת" ואתה לא יכול לאכזב אותה....

הנה עבר השבוע הראשון ואתה הלכת לפי תוכנית האכילה ...יום אחד (בקושי רב) ולגבי חדר כושר.... אולי משבוע הבא כי באסה ללכת לבד!

אז מה עושים?? אתה רושם? תרשום את שמות האנשים הקרובים אליך ואשר סובבים אותך ביום יום. תתקשר לכל אחד ואחת ושתף אותם בתוכניות שלך ותבקש את תמיכתם! שהחברה תפסיק לפנק אותך באפיות המיוחדות שלה ( או לפחות שתדאג לזרוק את האריזות של המאפיה בפח מחוץ לבית), שהחברים יביאו סודה למשחק הכדורגל ושאימא  תקבל העתק של התפריט המקופל שלך בשביל הארוחות המשפחתיות של יום שישי. חפש חבר שכן הולך לחדר כושר באופן קבוע ותקבעו ללכת יחד. רשת  תומכת של חברים ומשפחה חיונית לתהליך לא פחות מעזרה מקצועית!  ו....זכור! כשמבקשים עזרה אנשים נוטים להיענות לבקשה! 

 זרוק את הפיתוי מהבית! גש לארונות ותוציא משם את כל הג'אנק!

אתה רגיל לאכול יותר ממה שאתה אוכל עכשיו אז סביר להניח שמדי פעם תקבל התקפי רעב שתוכל לעצור רק אם תתחיל לטחון כל מה שאתה מוצא בסביבה. לכן זה חשוב להתכונן למצבים אלה על ידי הכנת "מנות" של אוכל בריא ודל קלוריות ושמירתן במקרר, אם כי מדובר במקרר בעבודה. החבר'ה לא יכעסו שאתה תופס הרבה מקום, במיוחד אם שיתפת אותם בתוכניות שלך!

עכשיו תפסיק לרשום ותתחיל להזיע! מאוד חשוב שתמצע דרך מעניינת לעשות כושר, משהו שיגרום לך לחשוב על האימון הבא ולא משהו שיגרום לך לספור את הדקות עד הסיום.  אימון אינטרוולים יכול להיות תפור אליך אם אתה רוצה לשרוף הרבה קלוריות אך בו זמנית אתה לא רוצה לבלות יותר מדי זמן בחדר כושר. שילוב של אימוני כוח ברוטינת הכושר השבועית שלך יאפשר בנוסף לחיזוק השרירים וחיטוב הגוף גם עלית קצב חילוף החומרים במנוחה, תוך כדי תהליך השיקום של הגוף. והדבר החשוב ביותר שיש לדעת על אימוני כושר: כדי שהגוף יגיב וישתנה חייבים להציב אותו בפני אתגר בכל פעם מחדש!



נועם שימלר הוא מאמן כושר אישי המתמחה באימון כושר אישי וקבוצתי

 

 

 

 

 

 

 

 

בן 30, מאמן כושר אישי המתמחה באימון אישי אחד על אחד ובאימון קבוצתי הדוגל בראייה הוליסטית על גוף האדם ומאמין כי שיטת האימון של הגוף כולו כמערכת אחת (Total Body Workout) זהו המפתח לשיפור כל מרכיבי הכושר הגופני: קואורדניציה, יציבה , כח מתפרץ, סבולת לב ריאה, זריזות, מהירות וגמישות, אלמנטים המובילים לחיזוק שרירי הליבה ולחיטוב הגוף. מוסמך על ידי מכון וינגייט, בעל תעודת התמחות באימון אישי מטעם אוניברסיטת ת"א ,בעל תעודת הסמכה של אימון אישי וקבוצתי מטעם TRX FitnessAnywhere העולמית ובעל תעודת התמחות באימון פונקציונלי מטעם Perform Better האמריקנית. אוהב להישאר עם האצבע על דופק עולם הכושר ולהתעדכן בטרנדים, השיטות והאביזרים האחרונים בתחום. האני מאמין של : " הגבולות הם מושג תיאורתי בלבד!" http://www.personal-trainer.co.il/

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב