דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגע של ריפוי 

מאת    [ 10/02/2011 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 3845 פעמים ]

ה"קרניוסקראל" היא שיטת טיפול ייחודית המבוססת על מגע עדין ואיזון הנוזלים העוטפים את הגוף מהמוח דרך עמוד השדרה. כאב שמפריע במקום מסוים הוא לעיתים תולדה של הפרעה בזרימה מקומית או זרימה שהופרעה במקום אחר . בטיפול עדין ניתן לסייע ולשחרר לחץ ומתח, לשפר את איכות חייהם של מבוגרים וילדים ואף לסייע לתינוקות ולאפשר להם יניקה טובה ושינה רגועה יותר.

 
ממש כמו מתנה יקרה ושבירה אותה אנחנו עוטפים בצמר גפן כדי להגן עליה - כך גם מגנים הנוזלים על האיברים העדינים בגופנו - המוח, עמוד השדרה ומערכת העצבים.
הנוזלים בגופנו פועלים במערכת הידראולית חכמה שמונעת בקצב משלה, שאינו קשור לנשימה ולקצב הלב. הנוזלים עולים ויורדים בגוף, עוטפים ומגוננים, מזינים את מערכת העצבים ומסייעים לפינוי פסולת של הנוזל הבין-תאי בגוף. איזון של הנוזל בדרך של טיפול קצר ונעים - פותר בעיות פיזיות ורגשיות שאנחנו אוצרים בגופנו לאורך שנים.
שיטת הקרניוסקרל פותחה בשנות ה-70' של המאה הקודמת על ידי הרופא האמריקני ד"ר ג'ון אפלג'ר. כשנוצר כיווץ במקומות שונים בגוף, כתוצאה ממכה או מטראומה פיזית או נפשית, הכאב 'סוחב' ומשפיע על מקומות אחרים. לדוגמא, יש מקרים שבהם מטופלים סובלים מכאבי גפיים תחתונות, לאחר שאף בדיקה או צילום לא מצאו את פשר הכאב. בדיקה קלה של הנוזל מעלה שהכאב שהם חשים אינו נובע כלל מהגפיים אלא ממקום אחר שהנוזל בו אינו זורם באופן תקין ויוצר תגובת כאב שמוקרנת על אזורים אחרים. בעיות באגן יכולות לנבוע מאי איזון באזור הגולגולת ובעיות של עצם הזנב. כאבי צוואר ישפיעו על כאבים בידיים, בחזה ובכל עמוד השדרה".


שיטת הטיפול פשוטה: המטפל מניח ידיים בעדינות על מוקדי זרימה שונים בגוף בהתאם לניסיון ולידע שלו, והגוף עושה את יתר העבודה בעצמו בתהליך מופלא. כלומר המטפל לא מטפל אלא מחלץ ומאפשר לגוף את התמיכה והגיבוי - והוא מאזן את עצמו.

 

 

 


ולא רק סיוע פיזי. הנוזל, הוא סוג של גלאי נפשי ורגשי. לנוזל יש זיכרון - כשאנחנו זוכרים משהו טוב, הגוף שלנו מגיב בשמחה. כשאנחנו זוכרים משהו פחות טוב - אנחנו חשים כיווץ שנותר בתאים, בגוף. כשנוגעים בנוזל ומאזנים אותו - משחזרים מכה, תאונה, תזוזה לא טובה שגרמה לכאב מתמשך. או אז מתרחש גם תהליך שחרור של רגשות ועל כן מטופלים מגיבים לעיתים בבכי, בצחוק - ומשתחררים ממשא כבר לאחר שנים של סבל.


שיטת הקרניוסקרל מסייעת מאוד לתינוקות רכים שלעיתים סובלים מחוסר איזון בשל המעבר הלחוץ בתעלת הלידה. שיטת הטיפול בקרניוסקראל נהוגה בחדרי לידה בכל העולם, כחלק משגרת בדיקת התינוק. אבחון וטיפול בגיל רך מונע בעיות שיכולות לצוץ בעתיד הרחוק והקרוב. גם כאלה שהן תוצאה של לידה וגם בבעיות כמו הנקה, גזים, חוסר שינה ובגילאים בוגרים יותר - הפרעות קשב וריכוז, עקמת, ועוד.

 

 

 
טיפ?
"כל אחד יכול לסייע לילדיו, לבן הזוג בשעת כאב. הניחו את הידיים בעדינות לכמה דקות על המקום הכואב. לעיתים, מגע קל כזה שטומן בחובו אהבה וביטחון, יעביר את הכאב כלא היה".

 
לדוגמא, בארצות הברית לימדו ילדים מכיתות נמוכות בשכונות מצוקה להניח את ידיהם על ראשו של חבר מבלי להתערב, רק כדי לאפשר. באחת הפעמים סיפר הורה נרגש שכשחש כאבי ראש קשים, הציע לו בנו הצעיר להניח את ידיו על ראשו - והכאב עבר.
 

 

כותב המאמר הוא דובי פלדמן - מטפל בקרניוסקראל במרכז בריאות רפאל

הכותב הוא דןבי פלדמן - מטפל בקרניוסקראל במרכז בריאות רפאל המספקת טיפולי כירופרקטיקה וטיפולי רפואה משלימה נוספים כמו דיקור, רפלקסולוגיה, טווינה, עיסוי רקמות עמוק ועוד.

פרסום – סטודיו מאור קידום אתרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב