דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הן ההמלצות התזונתיות למניעת סרטן? 

מאת    [ 10/02/2011 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 1936 פעמים ]

מה הן ההמלצות התזונתיות למניעת סרטן?

סרטן הינו הגורם התמותה השני בעולם המערבי. המונח סרטן מתייחס למספר מחלות המאופיינות בהתחלקות לא מבוקרת של תאים. כתוצאה מכך נוצר גידול הפוגע ברקמות הגוף הבריאות. מידע מדעי מצטבר על כך שניתן למנוע חלק משמעותי ממקרי הסרטן. המחקרים מוכיחים כי לתזונה תפקיד חשוב במניעה: כשליש ממקרי התמותה מסרטן קשורים בדרך בה אנו אוכלים.

מה הן ההמלצות התזונתיות למניעת סרטן?

לפניכם סיכום ההמלצות העדכניות (המלצות שלהלן מתאימות לאנשים שלא חלות עליהם הגבלות תזונתיות ו/או אחרות. מומלץ שאנשים הזקוקים לדיאטה מיוחדת, למשל סוכרתיים, חולי כליה או אחרים שיקבלו ייעוץ מדיאטנית קלינית מוסמכת), שיישומן חשוב בכל שלבי החיים. נוסף על הפחתת הסיכון לסרטן הוא יסייע גם הפחתת הסיכון למחלות נוספות כמו מחלות לב, סוכרת, לחץ דם גבוה, שבץ ועוד.

נסו לשלב בין ההמלצות התזונתיות שלהן לבין העדפות האישיות שלכם. הרגישו טוב גם אם מתקדמים בהדרגה שכן לכל שינוי שתעשו יש ערך.

1.      אכלו יותר פירות וירקות! 5-9 מנות ביום! הדרך הטבה ביותר להפחתת הסיכון לחלות בסרטן הקשור בתזונה, היא להגביר את הצריכה היומית של ירקות ופירות, במיוחד הטריים, ל-500 גרם ויותר. ירקות מומלץ לצרוך ללא הגבלה! לפחות 3 פעמים ביום. פירות  מומלץ לצרוך לפחות 2 מנות ביום.

2.      אכלו ירקות ופירות מכל קבוצות הצבעים! אכילה של ירקות ופירות בשלל הצבעים תגדיל את הסיכוי שלכם להנות מבריאות טובה, אנרגיה, הגנה מפני תהליכי הזדקנות והפחתת הסיכון למלחות סרטן ולב. את ההגנה הזו יספקו מגוון רחב של חומרי הגנה צבעוניים אפקטיביים המכונים פיטו-כימיקלים וכן ויטמינים, מינרלים וסיבים – הפועלים יחד במשולב ונמצאים בשפע בירקות ופירות צבעוניים.

3.      בחרו תזונה העשירה במגוון מזונות צמחיים! דגנים מלאים: אכלו יותר חיטה מלאה, שיבולת שועל, שיפון מלא, אורז מלא, שעורה ועוד. המעיטו במוצרים המבוססים על קמח לבן. קטניות: אכלו יותר סויה ומוצריה, שעוית לבנה, אפונה ירוקה, עדשים, פול, גרגרי חומוס. אגוזים, גריעינים וזרעים: שלבו בתפריט כמויות מתונות של אגוזים מסוגים שונים. כמובן לא קלויים ומומלחים.

4.      אכלו בשר בכמויות מתונות, העדיפו דגים! אכלו בשר בכמויות קטנות ובפרט בשר אדום שעתיר בשומן. כתחליף הכניסו לתפריט קיטניות או דגים.

5.      צרכו סידן בכמות נאותה! צריכת סידן בכמות נאותה עשויה להפחית את הסיכון לחלות בסרטן במעי הגס. למשל מוצרי חלב דלי שומן, מוצרי סויה, קיטניות, טחינה משומשום מלא, אגוזים, שקדים. הצריכה המומלצת לבן אדם בוגר היא לפחות 1000 מ"ג ליום.

6.      עסקו בפעילות גופנית! אורח חיים לא פעיל והשמנה מגבירים את הסיכון לחלות בסרטן וכן מחלות אחרות. מומלץ לעשות בהליכ היומיות וכן את רמת הפעילות השוטפת במהלך היום.

7.      המעיטו בצריכת מזונות העשירים במלח!

8.      המעיטו בצריכת מזונות משומרים, מעושנים, כבושים ומומלחים.

9.      יש לצרוך אלכוהול במתינות

10.  המעיטו בצריכת מזונות חרוכים: המעיטו בצריכת מזונות חרוכים ומזונות העשויים על הגחלים, רצוי להכין על גחלים שהאפירו ולא תוך להבות אש.

11.  המנעו ככל האפשר מצריכה עודפת של קלוריות ומהשמנה

12.  הפחיתו בצריכת שומנים "רעים", העדיפו שומנים "טובים"

 

* יש לזכור כי הנאמר במאמר הנאמר הוא המלצה בלבד! לפני כל שינוי או ביצוע האמור יש להתייעץ עם הרופא המוסמך לכך. כותב המאמר לא יישא בשום אחריות על נזק שיגרם במישרין או בעקיפין מביצוע ההמלצות שנכתבו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב