דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה בעלי איקאה מסתיר בקרן סודית בליכטנשטיין 

מאת    [ 10/02/2011 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 3356 פעמים ]

השריפה בסניף איקאה בנתניה לא אמורה לפגוע בהכנסות או ברווחים של חברת הענק. רוצים לדעת למה? המשיכו לקרוא:

תוכנית טלוויזיה שוודית הציגה לציבור תחקיר החושף את תכנון המס של מייסד איקאה, אינגבר קמפרד (84) שטוען כבר מספר שנים שאינו בעל השליטה בחברה, ואין לו או למשפחתו, שליטה כלשהי על הנעשה בחברה. הטענות כלפי קמפרד באו מכיוון שעזב את שוודיה ואינו משלם מיסים למדינה שאיפשרה לו להתפתח.
איקאה היא אחת מהחברות הפרטיות הגדולות בעולם, אינה נסחרת בבורסה השוודית ובעלת 260 חנויות ברחבי העולם ורווחים של 2.5 מיליארד אירו בשנה (2009). לטענת מייסדיה,  החברה מנוהלת ע"י חבר מנהלים חיצוני שאינו קשור למשפחת קמפרד והוא כבר אינו קשור לחברה.

תכנון המס של קמפרד:

אז איך מסתיר קמפרד את שליטתו בחברה? ואיך הוא עדין מרוויח ממנה מיליונים? ע"י תכנון מס אגרסיבי שמנהלי החשבונות שלו עושים כבר שנים. איך זה עובד?:

חברת איקאה נשלטת ע"י "קרן אינגקה" (שמה של ביתו של קמפרד) שמקום מושבה בהולנד וע"י חברת בת שלה שהיא חברת הניהול בפועל של איקאה העולמית שנקראת "אינקה אחזקות" וחברות אלו אכן מנוהלות על ידי הנהלה חיצונית.  עד כאן הכל טוב ויפה..
אך התחקיר השוודי חשף שלמר קמפרד עדין יש שליטה כמעט מלאה ואפילו סודית על הנעשה באיקאה. קמפרד הקים לפני יותר מ-20 שנה קרן סודית בליכטנשטיין שהיא כידוע, מקלט מס איכותי ונוח במרכז אירופה.
לקרן הסודית של קמפרד, ישנה חברת בת שהיא חברה זרה בלוקסמבורג שנקראת "אינטר איקאה מערכות" והיא רשומה כבעלת זכויות היוצרים על כל מוצרי איקאה. התחקירן השוודי מציג מסמכים שמראים ש-3% מכל מוצר שנמכר בחנויות הרשת בכל העולם, מועבר לחברת "אינטר איקאה מערכות" בשל שימוש בזכויות היוצרים.
ומכיוון שהמס על שימוש בזכויות יוצרים לחברות זרות בלוקסמבורג עומד על 0% - כל הכנסות חברת הבת של הקרן הסודית של מייסד איקאה, הן למעשה רווחים.
 כדי לשפר את תכנון המס ולהימנע מדרישות חוזרות ונשנות לתשלום המיסים הגבוהים בשוודיה, קמפרד הגדיל לעשות והיגר עוד בתחילת שנות ה-80 לשוויץ, שם הוא חי עד היום כתושב חוץ.
הערכות של מומחי מס מדברות על רווחים של בערך  15 מיליארד אירו שהועברו לקרן הסודית של המשפחה שלא רק ממשיכה לגרוף רווחים מהחברה, אלא עדיין בעלת שליטה והשפעה גדולה מאד על רשת הענק.
אז אל נא תמהרו לרחם על חברת איקאה, כפי שניתן להבין, גם אם לא היה ביטוח לחברת איקאה, הקמת הסניף מחדש אינה תהליך מורכב או שיפגע ברווחים העצומים של החברה.

חשוב לציין: תכנון מס, גם אם הוא אגרסיבי ובולט ונעשה ע"י שימוש בחברות אופשור וחברות זרות, הוא חוקי ומקובל מאד בעולם העסקים הבינלאומיים. מהלכים של תכנון מס מאפשרים לחסוך הרבה מאד כסף ע"י שימוש בחוקי המס של מדינות המאפשרות הקמת חברות אופשור בקרבן.


קונסטנטין לויטנסקי - מנהל לקוחות בחברת קומפני אקספרס. חברת קומפני אקספרס ישראל בע"מ הינה סניף ישראלי של COMPANY EXPRESS GROUP המתמחה בפתיחת חברות בחו"ל במגוון מדינות ובהן שוויץ, הונג קונג, קפריסין, סינגפור, קפריסין ועוד. קומפני אקספרס מספקת גם שירותים של פתיחת חשבון בנק בחו"ל, שירותי נאמנות (דירקטור נאמן ובעל מניות נאמן), תמיכה משפטית מול הרשויות בחו"ל, שירותי דואר ושירותי משרד וירטואלי, וסיוע בפתיחת חשבונות בנק, לחברות ולאנשים פרטיים, מגוון בנקים ומדינות. http://www.com-exp.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב