דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המרחק שממנו אתם מביטים על החיים שלכם - הוא זה שקובע את איכותם 

מאת    [ 10/02/2011 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 2273 פעמים ]

המרחק שממנו אתם מביטים על החיים שלכם - הוא זה שקובע את איכותם / מאת יואב ברנזון

 

 

מבט קרוב מדי

 

יש אנשים שמתבוננים על החיים שלהם מנקודת מבט של זכוכית מגדלת. כתוצאה מכך הם רואים כל פגם, כל בעיה וכל קושי בצורה מוגדלת, מוגברת ורצינית הרבה ממה שהיא באמת.

 

מבט קרוב מדי וירידה לפרטי פרטים היא בדרך כלל תולדה של אופי רציונלי מדי, פסימיות, פרפקציוניזים, ביקורתיות, שליליות ופחד מרגשות או טראומות רגשיות ורתיעה מחיים פשוטים וזורמים.

 

 

 

פגמים, בעיות, קשיים

 

מי שרואה בכל דבר פגם וקושי, מי שמחפש את השלמות, מי שלא משנה מה יהיה לו תמיד לא יהיה מרוצה - אנשים כאלה הם אנשים שלמדו להסתכל על החיים ממבט קרוב מדי, דקדקני מדי, פרטני מדי.

 

הקירבה הזאת הפכה למקור כל הסבל והבעיות שלהם, משום שמרוב ראייה ביקורתית הם הפסיקו לראות את החיים שלהם בגדול ולראות שבגדול הכל טוב והכל בסדר להם בחיים.

 

 

 

מבט כולל

 

מבט כולל על החיים הוא מבט אחר. הוא נובע מגישה רגשית ולא שכלית. אנשים שיש להם מבט כולל על החיים הם אנשים "רדומים" יותר, סלחניים, מקבלים, רגועים ומעלימי עין.

 

הם מסוגלים להתבונן על כל התמונה ולהתעלם מהפרטים הקטנים כך שהתמונה שהם רואים נותרת שלמה, יפה, נעימה ולא מטרידה. מעלימי עין שכאלה מסוגלים יותר להינות מהחיים ולקבל את הפגמים שהם חלק בלתי נפרד מהחיים.

  

 

 

בגדול - הכל בסדר

 

בעיות קיימות, אבל לא צריך לחפש אותן בכוח. אדם שבגדול החיים שלו הם בסדר ויש לו את רוב מה שהוא צריך - אמור להיות מאושר ושמח בחלקו. אלא שמרבית האנשים מחפשים יותר מכך ולכן הם סובלים. 

 

הם איבדו את התמונה הגדולה וטבעו בים של פרטים קטנים ומורכבים. הם ספוגים בתחרותיות, בפרפקציוניזים, בתחושה של עוד ועוד, בצרכנות כפייתית, בעירנות יתר ובדאגת יתר - ולכן חייהם אינם טובים כפי שיכלו להיות.

 

 

וטיפ לסיום: החכמה בחיים היא לסלוח, לדעת להעלים עין, לזרום, להתבונן בגדול ולא לפרטי הפרטים. ממבט כולל ומרוחק מספיק הכל נראה יפה, בדיוק כמו מבט ממטוס שמתחתיו הכל נראה יפה ונקי. ממבט קרוב מדי תמיד תמצאו פגמים. הבחירה מאיזה מרחק להתבונן על החיים היא שלכם. למידע נוסף על גמילה מביקורתיות לחצו כאן.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב