דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתם יכולים להתעלם מהמציאות או להכיר בה - מה עדיף? 

מאת    [ 10/02/2011 ]

מילים במאמר: 598   [ נצפה 2306 פעמים ]

אתם יכולים להתעלם מהמציאות או להכיר בה - מה עדיף? / מאת יואב ברנזון

 

 

סבל הוא תוצאה של אי הכרה במציאות

מרבית הסבל האנושי מקורו באי השלמה וחוסר מוכנות לקבל את המציאות כפי שהיא. אנשים סובלים הם אנשים שאינם מוכנים לקבל את עצמם, אינם מוכנים לקבל אנשים בסביבתם.

אינם מוכנים לקבל את האופן בו העולם מתנהל, אינם מוכנים להכיר במגבלות, אינם מוכנים להשלים עם פשרות, אינם מסוגלים להעלות בדעתם מצב בו הם ישלימו או יוותרו לאחרים.

 

 

 

קבלה של המציאות

 

קבלה של המציאות היא גישה שונה בתכלית. אנשים שמקבלים את המציאות סביבם הם אנשים מאושרים יותר. הם שלמים, רגועים ונינוחים יותר ולכן גם מפלס הסבל שלהם הוא יחסית מאוד נמוך.

 

קבלה של המציאות אינה מושג מקובל או מוכר במערב. המערב מעודד מלחמה במציאות, מאבק בטבע, שינוי תמידי וחוסר סיפוק כרוני מכל דבר קיים תוך כדי חתירה אינסופית אחרי משהו "אחר", טוב יותר, גדול יותר ועדכני יותר.

 

 

 

מלחמה במציאות

 

המערב ספוג באחת המחלות הנפוצות ביותר כיום בעולם - דיכאון. חלק ניכר מהסיבות לדיכאון העולמי קשורות באי קבלה עצמית וחוסר מוכנות לקבל את המציאות.

 

אנשים שנלחמים במציאות, מדחיקים אותה, מכחישים אותה ומנסים ללא לאות לשנות אותה - מפתחים בקרבם מחלה של חוסר סיפוק כרוני, דחייה עצמית ולעיתים קרובות אף דיכאון קל או חמור מכך.

 

 

 

השלמה היא עוצמה

 

השלמה עצמית, קבלה, פיוס וזרימה - כל אלה מבטאים עוצמה, בגרות וכוח. מי שמוכן לקבל את עצמו, לקבל אחרים, פחות להיאבק ויותר להינות ממה שיש - שם את עצמו על הדרך הנכונה להנאה ולאי-סבל.

 

אנשים רבים מאמינים שהמלחמה במציאות היא חלק בלתי נפרד מהאישיות שלהם, ושאם הם יוותרו עליה הם למעשה יוותרו על עצמם ויילכו לאיבוד. אולם, אין שקר גדול מזה. אף בנאדם לא נולד כדי להיאבק. קבלת המציאות וקבלה בכלל אינה ביטוי לתבוסה או חולשה אלא בדיוק להיפך - היא ביטוי לעוצמה, לשחרור, לחופש ממאבק אינסופי וחסר תכלית, מחיים קטנים וקטנוניים לחיים גדולים, כיפיים ואנושיים.

 

 

וטיפ לסיום: זה כייף גדול לקבל. זה סיפוק גדול לזרום ולהעריך. זה משחרר מהצורך האינסופי לתקן, להילחם, להתווכח, להתחשבן, לרחם על עצמך, לחשוב תמיד על הצדק ולסבול כל הזמן מעוולות.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה.   הוא מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.   יואב ברנזון פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני.   הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל.   הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם.   יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.   כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-2,112 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.   למידע מורחב על יואב ברנזון ועל עבודתו הענפה לחצו כאן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב