דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא כל תאונת עבודה מוכרת על ידי ביטוח לאומי 

מאת    [ 09/02/2011 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 3939 פעמים ]

 

באופן כללי, כדי לקבל מהמוסד לביטוח לאומי מימוש זכויות רפואיות באופן מלא בכל הקשור אל נכות בעבודה יש לעמוד באחד משלושה תנאים: תאונת עבודה, מחלת מקצוע או מיקרו טראומה. לא כל תאונת עבודה שתראה בעינינו ככזו הראויה לטיפול של ביטוח לאומי אכן תוכר כתאונת עבודה על פי החוק. ישנם סוגים שונים של תאונות עבודה, כאשר כל אחת מהן גוררת מימוש זכויות רפואיות אחרות, ולעיתים אף לא גוררת שום זכות. למעשה, תאונות עבודה מוגדרות בחוק באופן ברור, ולמרות שלפעמים ישנם מקרים אשר החוק אינו נותן עליהם את הדין, בית המשפט מוצא את הפסיקה הנכונה והמקובלת על כל הצדדים. אך מה הן תאונות עבודה על פי חוק ביטוח לאומי, וכיצד נדע האם הפגיעה שלנו נחשבת לאחת כזו?

 

תאונות עבודה סטנדרטיות

הסוג הראשון של פגיעות המחייבות את ביטוח לאומי להכיר בזכויות נכות של הנפגע הן תאונות עבודה – כאלה המתרחשות במהלך, תוך כדי או בדרך לעבודה וממנה. בתוך סוג כזה של תאונות עבודה ניתן למנות למשל שליח שנפגע בתאונת דרכים, נגר שחתך את האצבע או עצמאי שנפל בשביל הכניסה למשרד. ישנן המון דוגמאות נוספות לנפגעי תאונות עבודה אשר מוכרים ככאלו על פי חוק, והמשותף לכולן הוא קשר ישיר של זמן וסיבתיות בין התאונה לעבודה עצמה. בהתקיים קשר כזה יכול לקבל הנפגע מימוש זכויות רפואיות בצורה מלאה. תאונות עבודה מהסוג הזה יכולות לגרור גם קצבת נכות בעבודה, בהתאם להחלטות של ועדה רפואית ובהתאם לפגיעה הספציפית.

 

רשימה סגורה של מחלות מקצוע

הסוג השני של פגיעות, אליהן מתייחס ביטוח לאומי כאל תאונות עבודה, הוא כאלה הנקראות "מחלת מקצוע". ישנה רשימה סגורה וברורה של מחלות אשר בהן לוקים עובדים מסוג מסוים, ונחשבים תאונות עבודה לכל דבר: צרידות אצל מורים, פגיעות עור וסרטן אצל עובדים בשמש וכדומה. תאונות עבודה מהסוג הזה יכולות גם הן לגרור קצבת נכות מעבודה, אך בכל מקרה גם כאן תהליך מימוש זכויות רפואיות חייב להיות מלווה בגיבוי של מסמכים רפואיים.

 

אירועים קטנים שגורמים נזק בלתי הפיך

הסוג השלישי של תאונות עבודה הוא מיקרוטראומה: סדרת אירועים קטנים ודומי, אשר מתרחשים בנפרד, אך יכולים לגרום בסופו של דבר לנזק בלתי הפיך. תאונות עבודה מהסוג הזה ניתן למצוא אצל עובדים אשר עושים עבודה מונוטונית, וברוב המקרים קשה מאוד להוכיח אותם. יש לבדוק את העובדות לעומקן, ולבחון מהי הדרך הטובה ביותר להציג אותן. עבור נפגע מהסוג הזה, הליך מימוש זכויות רפואיות יכול להיות ארוך מהמקובל, ולכן כדאי להתחיל אותו מוקדם. במידת הצורך כדאי גם לערב עורך דין מקצועי, אשר מכיר את התחום ויודע מה ההשלכות של תאונות עבודה מיקרוטראומטיות עבור הנפגע.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב