דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אז מהי אלרגיה, ומדוע אנשים מסוימים חיים שנים ארוכות ללא תגובה אלרגית לשום דבר 

מאת    [ 09/02/2011 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 4528 פעמים ]

 

אז מהי אלרגיה, ומדוע אנשים מסוימים חיים שנים ארוכות ללא תגובה אלרגית לשום דבר, ואילו אחרים משתעלים, דומעים ונחלשים ממה שנראה כמו "כל שטות"? הסיבה היא, שאלרגיה היא תגובה לא צפויה של מערכת החיסון כלפי חומרים מלאכותיים שמוספים לאוכל או לדברים אחרים כמו בגדים, צעצועים וכו', או אפילו כלפי חומרים טבעיים שלא היו אמורים לגרום לנזק, אך בשל רגישות-יתר של מערכת החיסון הגוף מפתח כנגדם תגובה לא רצויה. אי אפשר לנבא מראש מי יפתח תסמינים של אלרגיה, ומי לא. זה לא שאפשר להצביע על אדם שחולה לעיתים קרובות בשפעת למשל, ולהגיד שהאיש הזה, בגלל היותו חולני, בוודאי יפתח גם אלרגיות. אין קשר בין בריאות כללית ובין אלרגיה, ואנשים רבים שמעולם לא סבלו מאלרגיה, מפתחים פתאום באמצע החיים אלרגיה למספר דברים שמעולם לא הציקו להם קודם. במקרים מסוימים זה משבש את החיים עד כאב ואי נוחות, למשל במקרה של גבר שבגיל ארבעים מגלה שגופו פיתח אלרגיה לפרוות חתולים, בדיוק שבוע לאחר שהוא הביא במתנה גור חתולים חמוד לילדיו. בילדותו היו לו כמה וכמה חתולים והוא מעולם לא סבל מתגובה אלרגית בגללם, והנה עכשיו הוא רק יושב בחדר אחד עם החתול וכולו מתחיל להתגרד, על עורו צצות נקודות אדומות, נזלת מתחילה לזלוג ועיניו מתחילות לדמוע.

אז למה ואיך? הסטטיסיקה מדברת בעד עצמה, והמספרים הלא נתפסים רק מבהירים כמה העולם שלנו מזוהם ומחולל אלרגיות: כמעט רבע מאוכלוסיית העולם סובלת מאלרגיות או מתגובות אלרגיות. ככל שאנו מתפתחים טכנולוגית, כך אנו מזהמים את הסביבה יותר, וממלאים את החמצן בחלקיקים מזוהמים ומזהמים.

אדם הסובל מאלרגיות, סובל פעמיים: בתקופות של אלרגיה הוא סובל מקשיי נשימה, נזלת, תחושת חנק, עיניים דומעות, כאבי ראש, פריחה עורית ועוד. כשהוא לא סובל מאלרגיות, הוא נמצא בחשש קבוע להתפרצות אלרגיה. קשה לו לתכנן אירועים או טיולים לטווח מרוחק, מאחר ואינו יודע מתי תתפרץ אצלו אלרגיה. יש בו חשש מלטייל במקומות שאינו מכיר, כי אולי יהיה שם עץ זית  שפריחתו תגרום לו תחושת חנק, אולי יהיה שם אבק שיגרום לו שיעולים, התעטשויות ונזלת שיחריבו את הטיול לכולם?

אנשים רבים שסובלים מאלרגיות ומקשיי נשימה מודעים לקושי הרפואי באבחון האלרגן או הסיבה לאלרגיה. הם סובלים, ולא מצליחים להבין למה. רבים מהם עוברים אין ספור מבדקים והסיבה נותרת לא ידועה. הפתרון שנותנות קופות החולים הוא אחיד: טיפול באמצעות תרופות סל. לילדים עם אלרגיה ואסתמה נותנים משאף, שמכיל סטרואידים. זהו טיפול "כבד" מבחינה בריאותית, לסטרואידים יש השפעות לוואי מזיקות ולכן טיפול כזה צריך לקחת באופן מדוד, כעזרה ראשונה בלבד. לרוע המזל קופות החולים נותנים אותו כטיפול קבוע, ובמקום לעזור לגוף להתחסן כנגד האלרגיות והאסתמה הוא רק מזרים לתוכו חומרים מרעילים ומזיקים שמחלישים את הגוף.

ד"ר אסתר יוגב, רופאה הומיאופתית בכירה, מטפלת בבעיות של אלרגיות באמצעים טבעיים, שעוזרים לגוף להירפא ולהתחסן. במסגרת עבודתה, ד"ר אסתר יוגב עושה שימוש בשני כלים עוצמתיים שעוזרים לה להגיע למקור הבעיה ולטפל בה. בתהליך האבחנה היא עושה שימוש במכשיר זה, המוכר ברחבי העולם כולו. המכשיר בודק את הגוף ברמה התוך תאית ומאפשר לה לזהות גורמי מחלה רבים שאינם מתגלים בשום בדיקה קונבנציונאלית אחרת. לאחר מכן היא מטפלת בעזרת תרופות טבעיות הומאופתיות המותאמות אישית לכל אחד. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב