דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיור מוגן 

מאת    [ 09/02/2011 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 3338 פעמים ]

דיור מוגן היא אופציה נוספת למבוגרים המעוניינים לחיות יחד עם בני גילם בקהילה המעניקה שקט וביטחון. ברוב המקרים בתי דיור מוגן לא מציעים השגחה רפואית צמודה, ארוחות מלאות ופעילויות ביוזמת הצוות, אלא מסגרת חברתית אשר בתוכה יוכל בן גיל הזהב לנהל חיים עצמאיים כפי רצונו.

השירותים הניתנים על ידי דיור מוגן כוללים בדרך כלל שירותי שמירה וניקיון, מרפאה פעילה, מכבסה וכן חוגים ופעילויות חברתיות שונות. לעומת בתי אבות, בבתי דיור מוגן הקשיש מקבל יחידת דיור בגודל של חדר עד שלושה חדרים ובה מטבח ופינת אירוח, ולעתים קרובות גם מרפסת או גינה. מוסדות דיור מוגן כוללים בדרך כלל שטחים ציבוריים ומתקנים שונים לשימוש הדיירים כמו למשל מגרשי ספורט, ספריה, בריכת שחייה, מכבסה, מועדונית ועוד.

בבתי דיור מוגן ישנו לעתים ועד המורכב מהדיירים עצמם ובעל השפעה על אופי החיים והאווירה. הועד הוא גוף מייצג עבור הדיירים, ובעל חשיבות רבה במתן האפשרות לניהול חיים עצמאיים במסגרת זו.

ניתן לציין כי בדיור מוגן לא קיים פיקוח של משרד הבריאות שכן מדובר ב אפשרות המיועדת למבוגרים עצמאיים שאינם זקוקים לעזרה רפואית או סיעוד ולמעקב שוטף. כמו כן, מדובר באפשרות שאינה כוללת עזרה או תמיכה כספית מצד המדינה והביטוח הלאומי.

אפשרויות תשלום ומחירים

בעולם הדיור המוגן שלוש אפשרויות עיקריות לתשלום על יחידת הדיור והשירותים הנלווים בדיור מוגן: פיקדון שממנו מנכים את עלויות הדיור, דמי כניסה חד פעמיים, ותשלום חודשי קבוע.

טווח המחירים במוסדות נע בין 900$ ל-2000$ דמי שכירות חודשית בצפון ובדרום הארץ, ובין 1500$ ל-2500$ דמי שכירות חודשית במרכז הארץ. מחיר הפיקדון נע בין 100,000$ ל-250,000$ במרבית המקומות.

התשלום עבור יחידת דיור בבית דיור מוגן אינו מקיף, בדרך כלל, את העלויות של ארוחות וניקיון עם זאת במירב המקומות קיימת האופציה להוסיף סכום כסף מדי חודש כדי לקבל את השירותים הקיימים במוסד.

דיור תומך לדיירי דיור מוגן

דיור תומך היא אופציה נוספת המשלבת מגורים עצמאיים יחד עם ליווי וסיוע בפעילות ובתפקוד היום-יומיים. אפשרות זו נולדה מתוך הצורך לאפשר לדיירי דיור מוגן לקבל טיפול וסיוע בבית הדיור המוגן, לאחר הדרדרות במצבם הרפואי או התפקודי.

דיור מוגן לסיעודיים ותשושי נפש

מוסדות דיור מוגן מיועדים בראש ובראשונה לקשישים עצמאיים בעלי היכולת לנהל בעצמם את חייהם ומשק הבית. למרות זאת, בחלק מבתי הדיור המוגן ישנן מחלקות סיעודיות או מחלקות לתשושי נפש, הקולטות דיירים במצב סיעודי או דיירים תשושי נפש. בשל אופיין הסיעודי והרפואי, מחלקות אלה דומות יותר באופיין לבתי אבות.

מספר רשתות דומיננטיות

בישראל ישנן רשתות דיור מוגן גדולות וותיקות אשר מפעילות ובונות בתי דיור מוגן פופולריים ואיכותיים. בין הרשתות המובילות ניתן למנות את אחוזת רובינשטיין, בית בלב, משען, בית בכפר ועוד. לצד הרשתות הגדולות קיימים גם בתי דיור מוגן עצמאיים כמו למשל פאלאס בתל אביב, אחוזת נווה חוף בראשון לציון ועוד.

 


Human הוא אתר מידע לגיל הזהב, המספק מידע והכוונה למציאת בית אבות. המאמר נכתב בשיתוף עם אינדקס דיור מוגן. לקריאה נוספת: איך בוחרים דיור מוגן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב