דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משרה זמנית- מתי ולמה זה כדאי? 

מאת    [ 09/02/2011 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 1956 פעמים ]

אתם מחפשים עבודה מזה זמן מה, כרגע אין משהו רלוונטי באופק, ופתאום מקבלים מחברת ההשמה שאתם עובדים איתה הצעה מאד מעניינת. אבל- אליה וקוץ בה- המשרה המאד מעניינת היא זמנית. החלפה לחופשת לידה, לדוגמה. כאן מתחילה הדילמה- ללכת על זה או לחכות למשרה קבועה?

בהנחה שהתפקיד והתנאים נשמעים לכם מעניינים והוגנים, אל תפסלו על הסף. ההחלטה אם לעבוד במשרה זמנית תלויה במספר גורמים, וחשוב להבין שלא לכל אחד זה מתאים, אך הזמני בהחלט יכול להפוך לקבוע.   מתי זה כדאי? אם אתם מחפשים עבודה כבר זמן רב, נמצאים בלחץ מבחינה כספית או אפילו מבחינה אישית- רצף של ראיונות לא מוצלחים בהחלט יכול לפגוע בתחושת הביטחון העצמי, כדאי לכם לשקול להתחיל לעבוד במשרה זמנית. כך, תוך כדי עבודה במשרה הזמנית תוכלו להמשיך לחפש משרה קבועה מבלי שהנטל הכלכלי יכריע אתכם ויאלץ אתכם לקבל עבודות לא מתאימות. לפעמים אתם יודעים מראש שאתם צריכים משרה זמנית- כי אתם עומדים לבצע רילוקיישן בעקבות בן/בת הזוג בעוד מס' חודשים, או עומדים להתחיל לימודים לתואר, או מתכננים טיול ארוך.   מתי לא? אם אתם עדיין עובדים, לא בטוח שכדאי למהר להתחיל בעבודה זמנית, על מנת שלא תישארו עם 2 ציפורים על העץ ובלי עבודה לאחר מס' חודשים. כמו כן, אם אתם מאד מנוסים בתחומכם, זה עשוי להעלות תהייה אצל המעסיק הבא- מדוע אדם מומחה בתחומו התפשר על משרה זמנית? אם אתם כבר עובדים במשרה זמנית, עדיף שהמשרה הבאה תהיה קבועה, כי תקופות העסקה קצרות ורצופות של פחות משנה לא נראות טוב בקורות החיים.   ולמה זה כדאי? ראשית, "חורים" בקורות החיים לא נראים טוב. עדיפה משרה זמנית לחצי שנה על תקופה של חצי שנה ללא עבודה, מהבחינה הזו. שנית, הזמני תמיד יכול להפוך לקבוע. אל תבנו על זה, כי לא תמיד זה קורה, אבל תיקחו את זה בחשבון ואם אתם מתחילים לעבוד בעבודה כזו תנו את כל כולכם. העובדת שאתם אמורים להחליף בחופשת לידה לא בהכרח תחליט לחזור לתפקיד, הפרוייקט הזמני יכול להפוך לקבוע, וגם תקנים שנפתחים כזמניים לפעמים הופכים לקבועים. מחפשי עבודה שאנחנו מלווים, לא פעם נכנסים לתפקיד שמוגדר מראש כזמני למס' חודשים ומוצאים עצמם באותו תפקיד לאחר מספר שנים, כך שהכל אפשרי. חשוב להבין שגם אם המשרה הזמנית לא תהפוך לקבועה, הקשרים והניסיון בהחלט יכולים לעזור לכם בתפקיד הבא שלכם, וקשרים זה תמיד דבר מועיל- קשריו של המעסיק במשרה הזמנית יכולים להוביל אתכם למשרה הקבועה הבאה שלכם. בנוסף, עבודה זמנית מאפשרת לפעמים הצצה לעולם קצת אחר- עו"ד צעיר בעל ניסיון ממשרדים יכול "לטעום" את העבודה בחברה ולהחליט אם זה מתאים ומעניין אותו ואיך ירצה להתקדם בקריירה שלו- במשרד או בחברה.   לסיכום, כל מקרה לגופו, אך לא כדאי לפסול הצעה למשרה זמנית על הסף. בררו את כל הפרטים שניתן לגבי המשרה, שאלו בראיון לגבי האפשרות שהתפקיד יהפוך לקבוע, ואם קיבלתם את ההצעה והתחלתם לעבוד- עבדו כאילו זו עבודה קבועה ולא זמנית. אם תהיו מוצלחים ותרשימו את המעסיק, מאד ייתכן שהוא יעשה הכל כדי להשאיר אתכם לאורך זמן.

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב