דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סושי: איך אוכלים? 

מאת    [ 08/02/2011 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2268 פעמים ]

כמו שיש הרבה מאד סוגים של סושי, יש גם הרבה מאד שיטות שונות לאכול סושי. ייתכן והמילה שיטה היא לא המילה המתאימה בהקשר הזה. למעשה מדובר בדרכים שונות שבהם אנשים שונים ניגשים לאכילת סושי. אנשים שונים אוכלים סושי בצורה שונה והדבר יכול ללמד אותנו גם על המאכל עצמו שיש לו פנים רבות עבור אנשים שונים וגם על הצורה שבה המאכל הזה נתפש בעיניהם, או בפיהם, של אנשים שונים. אני אנסה להציג בקצרה כמה דרכים שבהן אפשר לאכול סושי ודרכן להבין מה המקום שתופש מאכל זה בעולמם של אנשים שונים.

הרעב

אתחיל דווקא באדם מן הישוב שעבורו אין משמעות מיוחדת למאכל הזה. האדם מן הישוב רעב וכשהוא רעב הוא אוכל וכשהוא אוכל לא ממש משנה לו מה הוא אוכל העיקר שזה יהיה משביע וטעים (לפחות קצת) ולא יקר מדי. חשוב לו גם שהוא לא יאלץ לחכות הרבה זמן לאוכל כי הוא ממהר לעשות דברים אחרים. אוכל בשבילו זה דלק ולאכול סושי זה כמו לקחת את המכונית לתחנת דלק ולמלא אותה ב95 נטול עופרת. אוכל זה אוכל זה אוכל ולאכול סושי זה כמו לאכול פלאפל או המבורגר או מה שזה לא יהיה.

היפני

יש לא מעט אנשים בקרבנו שהתרבות היפנית מרתקת אותם. כשאדם שכזה אוכל סושי הוא עושה זאת כחלק מהניסיון התמידי שלו להתחבר לתרבות היפנית, לגעת בה, לחוות אותה ולהיות חלק ממנה ככל שהמציאות שבה הוא חי מאפשרת לו. הוא לא סתם אוכל סושי: אצה ממולאת באורז, דגים וירקות; הוא אוכל חתיכה מיפן. אולי הוא היה מעדיף לחיות בארץ הרחוקה אבל הוא חי פה בינינו ואין לו ברירה אלא להסתפק במנת סושי. ואולי הוא מעדיף לחוות את יפן מרחוק כי זו הדרך להרגיש באמת קרוב לתרבות, כל תרבות שהיא: להתגעגע אליה מרחוק.

הפילוסוף

אוכל בכלל ואוכל יפני בפרט הוא מעין ספר פילוסופיה עבור הפילוסוף. למעשה כל דבר שבו הוא נתקל בחייו הוא נושא לבחינה פילוסופית מעמיקה שמנסה להבין את מאחורי הקלעים של הדברים, לגלות את החוטים שבהם מושך אדון הבובות, לחקור את המנגנון המסובך שמסתתר בתוך השעון, לקרוא את המשמעויות הטמונות בכל מנת סושי. הוא אוכל סושי כי הוא רוצה להבין מה האוכל הזה אמור להביע, מה הוא מנסה לומר ומה אנשים שונים קוראים בו. בקיצור, הוא מנסה לעשות את מה שאני מנסה לכתוב פה.

הטבח החובב

הוא אוכל בחוץ רק כדי שהוא יוכל לחזור אחר-כך הביתה ולנסות להכין את זה בבית. העולם כולו הוא שיעור בישול אחד גדול וכשהוא הולך לאכול סושי הוא מנסה להבין איך להכין את המנה הזו, מה אפשר לשפר בה, איך הוא יצליח לעשות אותה בצורה יותר טובה ויותר מעניינת. הוא מנסה לגלות טעמים חדשים שאותם הוא עוד לא ניסה ושילובים שעליהם הוא עוד לא חשב. אולי, בדרך אגב, הוא גם בוחן את עבודתו של הטבח שהכין את האוכל שהוא אוכל ומנסה לדרג את עצמו מולו כדי לדעת אם הוא טבח טוב ממנו או שיש לו עוד מה ללמוד.

הכול על סושי: http://www.pkfight.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב