דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק רשתי למתחילים - יסודות השכפול: החברות 

מאת    [ 08/02/2011 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 2722 פעמים ]

שיווק רשתי למתחילים – יסודות השכפול: החברות

במאמר זה נסקור בקצרה את יסודות השכפול בתעשיית השיווק הרשתי. נלמד את כוחו של המינוף בתעשיית השיווק הרשתי ואת הכללים הבסיסיים המאפשרים לאנשים רבים בעולם ליצור לעצמם בטחון כלכלי תוך כדי עבודה מהבית.

לפני שנים, כאשר נתקלתי לראשונה במושג "שיווק רשתי" לא הבנתי כלל מה הכוונה. האמת היא שאינטואיטיבית חשבתי שמדובר באיזשהו שיווק באינטרנט ("רשת"). כמובן שטעיתי, אולם אנשים רבים עדיין לא מבינים חלק מהעקרונות הבסיסיים בתעשיית השיווק הרשתי, לפעמים גם כשהם כבר הצטרפו ופועלים להקמת עסק של שיווק רשתי משלהם. הצטרפו אלי לסדרה של שלושה מאמרים ובהם אערוך סקירה קצרה על העיקרון המוביל בתעשיית השיווק הרשתי – עקרון השכפול, משלוש זויות שונות – חברות השיווק הרשתי, המשווקים עצמם והכלי המרכזי העומד לרשותם - מינוף.

למה חברות בוחרות בשיווק רשתי ולא בשיטת הפצה אחרת?

כאשר חברה בוחרת לשווק את מוצריה בשיטת השיווק הרשתי היא עושה זאת בעיקר בגלל שיקולים כלכליים. הבה נסקור את הבולטים שביניהם:

  1. בטחון כלכליבתעשיית השיווק הרשתי נהוג שהמשווקים רוכשים את המוצרים מהחברה, ואז מוכרים אותם ללקוחות הקצה. מבחינת החברה שבחרה לשווק את מוצריה בצורה כזו אין סיכון כספי, והיא מקבלת תשלום מיידי על כל הקניות שמתבצעות על ידי המשווקים, כאשר את התשלום למשווקים (בצורה בונוסים) היא משלמת פעם בחודש. זה משאיר לה כסף רב בקופה ומאפשר תזרים מזומנים גבוה.

המשווקים מצידם זוכים באחוזי רווח גבוהים מכיוון שהם בעצם "חוסכים" מחברת השיווק הרשתי איתה הם שותפים את רוב עלויות ההפצה והפרסום וזוכים בעצמם בבונוסים שבשיווק הקונבנציונלי מגיעים לגורמים רבים בדרך. בשיווק רשתי האדם היחיד שמקשר בין החברה ללקוח הוא המשווק שממליץ על המוצרים ולכן הוא זוכה לתמלוגים גבוהים.

  1. לקוחות נאמנים – בעולם הדינמי והאינטנסיבי בו אנו חיים, אחד האתגרים החשובים ביותר העומדים בפני כל מנהל שיווק הוא לשמור את הלקוח המרוצה. ההשקעה הנדרשת כדי להביא לקוח חדש היא עצומה, ואם הלקוח מרוצה מהמוצר והופך ללקוח קבוע – החברה מרוויחה ממנו לאורך זמן. חברות המשווקות את מוצריהן בשיטת השיווק הרשתי משקיעות בדרך-כלל משאבים רבים בפיתוח מוצרים ייחודיים באיכות טובה, אחרת אין להן סיכוי לשרוד לאורך זמן.

המשווקים המרוצים מהווים את המעגל הראשון ואת בסיס הלקוחות האיתן והיציב ביותר של החברה. למעגל השני, מעגל הלקוחות הקמעונאיים דואגים המשווקים עצמם, הממליצים על המוצרים בהם הם עצמם משתמשים.

  1. שירות ותמיכה בלקוח – שיטת השיווק הרשתי מאפשרת למשווקים להיות בקשר ישיר עם הלקוחות שלהם, לתת להם מענה מיידי לצרכיהם, להתאים להם את המוצרים הטובים ביותר, להקשיב אם יש בעיות ולנסות לפתור אותן בצורה הטובה ביותר. הקשר הישיר עם הלקוח הוא מוטיב נוסף בשיטת השיווק הרשתי, ומהווה את אחת מאבני היסוד הנחוצות לכל חברה כדי להגיע ליציבות פיננסית.
  2. פילוסופיה – מעבר לשיקולים הכספיים, חייבות חברות הבוחרות לפעול בשיטת השיווק הרשתי להיות בעלות מודעות סביבתית רבה, להפגין מחויבות למשווקים שלהן, לאפשר להם להגיע להישגים נכבדים ולתגמולים עבור עבודתם, ולתרום רבות לסביבה. העובדה שכל אחד יכול להצטרף לשיווק רשתי, ללא הבדל דת, גזע, מין, השכלה, מצב סוציו-אקונומי וכו' משקפת פילוסופיה של שיוויוניות, שלא ניתן למצוא אותה בשום עיסוק או תעשייה אחרת מלבד השיווק הרשתי. כל אדם הבוחר להקים לעצמו עסק של שיווק רשתי יכול להצליח, אם יתייחס לעסק שלו ברצינות.

במאמרים הבאים בסדרה אדון בצד של המשווקים בתעשייה, ובכלי המשמעותי ביותר שחברות השיווק הרשתי מציידות אותם – כלי המינוף.

לחץ כאן למאמר ההמשך


איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקיםבתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת.חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.


 www.aloe-forever.co.il



 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב