דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלכלה אקולוגית - כל מה שצריך לדעת 

מאת    [ 08/02/2011 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 3059 פעמים ]

כולם יודעים שהכלכלה מניעה את העולם, אולם ישנן מחלוקות רבות על הפילוסופיה הכלכלית המתאימה ביותר לשם ניהול החברה המערבית בעידן המודרני. לימודי כלכלה כיום מושפעים ברובם מהזרם הניאו קלאסי, אשר התפתח בסוף המאה התשע עשרה, וזכה לפופולאריות רבה במאה שעברה. בשנים האחרונות ישנה ביקורת רבה ומגוונת על זרם זה, ונעשו ניסיונות שונים להציע חשיבה כלכלית אחרת, אשר תתחשב בצרכים העדכניים של החברה. כלכלה אקולוגית הינה פתרון אחד, אשר מתמקד בהדדיות בין החברה האנושית לכדור הארץ בו אנחנו חיים.

כלכלה עוסקת בדרך היעילה ביותר לשם השגת האמצעים הדרושים לאדם, לצורך קיומו הבסיסי כמו גם לשם השגת איכות חיים ורווחה. חלק מרכזי נוסף של לימודי כלכלה עוסק ביחסים האנושיים והחברתיים הקשורים באמצעים אלו, ובחוקים החברתיים הקשורים לצורת החלוקה של המשאבים. למעשה, ההבדל העיקרי בין התיאוריות השונות בתחום הכלכלה הינו הדרך הרצויה לחלוקת המשאבים, כאשר כל זרם מציע את הפתרון האופטימאלי לדעתו אשר יסייע למרב האנשים, בעלות מינימאלית.

אתר לימודי מספק את כל המידע על כלכלה אקולוגית, אשר בוחנת את הדרך בה ניתן להגיע לכלכלה מקיימת, כלומר תוך התחשבות במגבלות הפיזיות, האקולוגיות והחברתיות. כלכלה אקולוגית עושה שימוש במחקרים המדעיים החדשים ביותר, ומשלבת בין תכנים מעולם המדעי הטבע, מדעי החברה, מדעי הסביבה, ואף מדעי הרוח. כל אלה מסייעים לבניית פילוסופיה כלכלית חדשה, אשר מנתחת את המציאות הכלכלית בכלים מעשיים, בניסיון לייצר מציאות כלכלית חדשה.

הגות הכלכלה האקולוגית החלה כבר בתקופות קדומות, וישנם הוגים אשר מזהים כבר את היוונים הקדמונים עם תפישה זו. בעידן המודרני. חקר הכלכלה האקולוגית החל בשלהי המאה שעברה, בעקבות אסונות סביבתיים ומשברים כלכליים אשר הציגו את הצורך בתפישה חדשה של המציאות הכלכלית. בעוד שכלכלת הרווחה הניאו קלאסית עוסקת רק בפירוש וניתוח של המציאות, הרי שכלכלה אקולוגית מציבה אידיאל רצוי להתנהגות כלכלית עתידית, תוך התבססות על הממצאים המדעיים אשר התאספו לאורך עשרות השנים של המחקר בתחום.

כלכלה אקולוגית למעשה רואה את כדור הארץ כולו כמערכת סגורה, בעוד שהכלכלה הניאו קלאסית רואה את הכלכלה כמערכת מבודדת הכוללת רק יצרנים וצרכנים, ללא התחשבות בגורמים נוספים. הבדל עיקרי נוסף הינו התייחסות לסביבה, כאשר הכלכלה הניאו קלאסית מייחסת ערך לטבע רק כאשר הינו בעל תרומה מדידה לחיים. לעומת זאת, כלכלה אקולוגית רואה בחברה האנושית, ובכלכלה בעקבותיה, חלק בלתי נפרד מכדור הארץ ומהסביבה בו.

אתר לימודי מספק ייעוץ לימודים איכותי ואובייקטיבי, ללא התחייבות. לא בטוחים מה ללמוד? אנחנו נעזור לכם להחליט!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב