דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בתי השקעות - הסוף לפיקדון השקלי 

מאת    [ 07/02/2011 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 1839 פעמים ]

עושה רושם כי עבר זמנם של הפיקדונות הבנקאיים כאלטרנטיבה אטרקטיבית עבור ביצוע השקעות. עם מגוון המכשירים הפיננסיים העומדים לרשות המשקיעים הישראליים, הפיקדון הסולידי בבנק הופך למיושן ולא רווחי. בתנאים השוררים במשק כיום, הבנקים מציעים למפקידים תשואה הסובבת סביב ה-3 אחוזים בשנה וכשלוקחים בחשבון כי רק האינפלציה עומדת על 2 אחוזים במקרה הטוב, נראה כי השקעה בפיקדונות בנקאיים פשוט אינה משתלמת. אם כך, מהם אפיקי ההשקעה הכדאיים? במידה ואין תחום עיסוקכם בפיננסים ואינכם בעלי ידע פיננסי כלשהו, כדאי לבצע השקעה באמצעות בתי השקעות.

כל אדם בעל סכום כסף בגובה כזה או אחר יכול להשקיע את כספו בבורסה, בנכסי נדל"ן, בעסקים ובמגוון אפיקי השקעה נוספים. יחד עם זאת, נשאלת השאלה - עד כמה מוכשר אותו אדם בניהול השקעות? בכדי לצבור ידע, מיומנות וניסיון בניהול תיקים יש לחיות ולנשום את הכלכלה. בהיעדר ניסיון, יכול המשקיע הממוצע המחליט לנסות את מזלו בתחום ההשקעות לאבד את כל חסכונותיו.

בתי השקעות מציעים שירותי ניהול תיקים לכל דורש. הם אלו שיידעו להתאים ללקוח את תיק ההשקעות המתאים ביותר עבורו תוך שקלול כלל המרכיבים בהם יש להתחשב בעת בניית התיק. מדיניות ההשקעה, סכום הכסף המושקע ואפיקי ההשקעה נקבעים על-ידי מנהל תיק לאחר שהאחרון שמע את רצונותיו של הלקוח ולקח בחשבון את מטרת הכסף המושקע.

כיום, תיק השקעות סולידי יכול להניב תשואה של כ-10 אחוזים בשנה. מדובר בתשואה מרשימה לכל הדעות, אך יש לקחת בחשבון כי מדובר בתשואה של תיק השקעות סולידי בתקופה של גאות בשווקים ועת של פריחה וצמיחה כלכלית. בהשוואה לפיקדון שקלי, ניהול תיקים סולידיים בדרך כלל מניבים תשואה גבוהה הרבה יותר. באותה מידה, ניהול תיקים בעלי מרכיב מנייתי גדול יותר יכול להניב תשואה שנתית בגובה עשרות ולעתים גם מאות אחוזים. יחד עם זאת, השוק לא תמיד בגאות ובכל כמה שנים חווה הכלכלה משבר הגורם לנפילות בשווקים ולהפסדים כבדים בתיקי השקעות. לכן, לפני שאתם רצים להשקיע את כספכם דרך בתי השקעות עליכם לקבוע את מטרת ההשקעה ואת אחוז התשואה השנתי אותו תרצו לקבל בתמורה לכספכם.

דבר נוסף אותו יש לקחת בחשבון בעת ניהול תיק השקעות דרך בתי השקעות הוא את מרכיב דמי הניהול אותו גובות בתי ההשקעות השונים בתמורה לניהול תיק ההשקעות שלכם. דמי הניהול מהווים למעשה את שכר הטרחה אותו גובים בתי ההשקעות השונים והוא סובב סביב 1-3 אחוזים מסך שווי תיק ההשקעות המנוהל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב