דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לרקוד כאילו איש אינו רואה 

מאת    [ 07/02/2011 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 3731 פעמים ]

 


לרקוד כאילו אין איש בחדר

ימים רבים לאחר הסדנה "תדרים בתנועה" אני עדיין מחוללת, מרחפת ונעה בדמיוני לצלילי מוזיקת מלאכים על רקע נופי מדבר יהודה מלאי ההוד וההדר. הסדנה המופלאה הזאת הוציאה אותי מכל אזורי הנוחות שלי. מה לי, שבקושי רוקדת במסיבות, למחול ולתנועה? מה פתאום לצאת למדבר באמצע החורף למשך שלושה ימים בחברת 38 זרים? מתברר שהענקתי לעצמי מתנה של ממש, שהשפעתה מתמשכת הרבה מעבר לימי הסדנה. ההזדמנות לרקוד באופן חופשי, משוחרר ונטול ביקורתיות (בעיקר שלי, כמובן) החזירה אותי לימי התום של הילדות. כמי שאמונה על מילים, גיליתי שבתקשורת בלתי מילולית יש כוח, עוצמה ובהירות מעבר למשוער. התרגילים וההתנסויות של רווית יסעור, מנחת הסדנה, הרטיטו נימי נפש ולעתים היו תיקון של ממש לעבר. לשם המחשה, תארו לכם את ההתנסות הבאה: שני שותפים אקראיים מתאחדים לצורך תרגיל. האחד משתבלל, מתכנס ומסתגר בתוך עצמו באופן פיזי. השני ניגש אליו בשיא הרוך והעדנה, מקים אותו על רגליו ויוצא עמו למחול שכולו מבטא את המסר: אתה לא לבד בעולם, אני לצדך, אתה יכול להישען עליי. תאמינו לי, כשהסתיימה המוזיקה לא נותרו הרבה עיניים יבשות. שלושת ימי הסדנה היו עמוסים בהתנסויות, וכל אחת הייתה מרגשת מקודמתה.

יסעור היא מורה מוסמכת לאיזון ולריפוי בתנועה, לרפואת המזרח וליוגה. היא מלמדת במכללת תל חי, בבצלאל, במכללת רידמן, במכללה הרב תחומית, בסמינרים באירופה וב=mosaic academy בלונדון, אך מעל הכל היא אוהבת אדם, מקבלת ומאפשרת. בעדינות וברגישות היא לקחה את המשתתפים בקולה הבטוח והרוגע למסע פנימי שהוא לא פחות ממדהים. נופי הפרא של "זמן מדבר" ליד ערד תרמו לעוצמת החוויה, אך דבר לא היה נגרע גם אם הסדנה הייתה מתקיימת במתנ"ס קהילתי. המשתתפים, חלקם מעריצים ותיקים של יסעור, שגילם נע בין 20 ל-70, היו בני אדם נחמדים במיוחד ושותפים מעולים למסע. לאור התנסותי האישית, אני רק יכולה לשער את עוצמת החוויה הצפויה למי שיצטרף לסדנה בת שבוע של תדרים בתנועה שתתקיים באי פארוס ביוון בחודש אפריל (פרטים ב http://tedarim.org/index2.php?id=68&lang=HEB או בטלפון 04-6619124)

).

מיכל בן דוד - עורכת ירחון חיים אחרים

 

באדיבות ירחון חיים אחרים מבית מוטו תקשורת 

www.ifeel.co.il

 

רוית יסעור - מפתחת את השיטה במחקר ויישום במגזרי חיים שונים ב- 25 השנים האחרונות.  מורה מוסמכת לאיזון ומרפא בתנועה, רפואת המזרח, תרפיה בתנועה ויוגה. מלמדת במכללות מובילות בישראל: באוניברסיטת תל אביב, במכללת תל חי, בצלאל, מכללת רידמן והמכללה הרב תחומית. מעבירה סמינרים באירופה וארה"ב ומלמדת ב-mosaic academy בלונדון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב