דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון במזרחנות 

מאת    [ 07/02/2011 ]

מילים במאמר: 344   [ נצפה 3715 פעמים ]

תואר ראשון במזרחנות

תואר ראשון במזרחנות עוסק בהיסטוריה של המזרח התיכון ממספר היבטים. במסגרת התואר לומדים הסטודנטים על התרבות האסלאמית, על השפה הערבית הספרותית ועל היבטים כלכליים, חברתיים ופוליטיים במזרח התיכון. סטודנטים רבים מוצאים בתחום זה עניין רב שכן המזרח התיכון הוא אנחנו, ובמהלך התואר נלמדות סוגיות רבות אשר מקרינות גם על חיי היום יום של כל אזרח בישראל.

אלמנט נוסף אשר סטודנטים רבים בודקים טרם ההרשמה לתואר ראשון כזה או אחר הוא שוק העבודה. כאשר מדובר בתואר ראשון במזרחנות בוגרי התואר יוכלו להשתלב במגוון עבודות אשר דורשות את הידע אשר רכש הסטודנט בשנות התואר. הסטודנטים יוכלו להיות יועצים לחברות, חוקרים של המזרח התיכון או להישאר באקדמיה. בנוסף ישנן חברות גדולות אשר פועלות בשוק המזרח התיכון ומחפשות בוגרי תואר ראשון במזרחנות. עבודתם המעשית של הבוגרים מתגמלת ביותר ונשענת על כישוריהם של הבוגרים בתחום ועל המשך מעקב מתמיד על ההתרחשויות במזרח התיכון ואינטגרציה של המתרחש יחד עם יכולת צפייה קדימה.

אז מה לומדים בתואר ראשון במזרחנות?

הלימודים בתואר ראשון במזרחנות כוללים שיעורים אשר מתמקדים בתרבות, בחברה ובכלכלה ועוסקים לא פעם בטקסטים ערביים, בשפה הספרותית, בפירוש הקוראן, באומנות האסלאם ובגדול בהבנה כוללת של דת האסלאם.

קורס חשוב נוסף הוא לימודי השפה הערבית שהינם בגדר חובה עבור כל סטודנט בתואר ראשון במזרחנות. ההיגיון שמאחורי הדרישה אומר כי על מנת להיות מעודכן ובעל יכולת להיחשף למקורות מידע ראשוניים ללא צורך בתרגום וללא חשש כי המידע המועבר הינו מדויק או כולל בתוכו פרשנות. היכולת לקרוא עיתונים ולשמוע לדשות בערבית היא הכרחית במיוחד אם מעוניינים להמשיך לאחר התואר ולעסוק בתחום המזרחנות.

אם החלטתם שמזרחנות הוא התואר הראשון אשר מעניין אתכם חשוב לדעת כי כל מוסד לימוד מציע תוכנית לימודים שונה במקצת. בסיס הידע במוסדות הלימוד נשאר זהה אולם בכל מוסד ישנה התמחות שונה. לדוגמא ניתן למצוא התמחות בהיסטוריה של המזרח התיכון, התמחות בלימודי ערבית ואסלאם או התמחות ביחסיה של ישראל עם יתר מדינות המזרח התיכון.

אפשרות נוספת אשר מומלץ לשקול היא שילוב תואר ראשון במזרחנות יחד עם תואר ראשון נוסף כמדעי המדינה או תואר ראשון רב תחומי ועבור סטודנטים אשר חושבים כי יש סיכוי שיהפכו למורים ביום מן הימים ניתן לשלב בתואר גם לימודי תעודת הוראה.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב