דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על מחול וחלום 

מאת    [ 07/02/2011 ]

מילים במאמר: 793   [ נצפה 2177 פעמים ]

באמצע היום, במקלט התנועה, המורה היתה מכבה את האור. היינו שוכבים כולנו על הלינולאום הקריר, המראה הענקית היתה גם היא עוצמת את עינה הגדולה ונחה. מוסיקה שקטה התנגנה ברקע והפיה הטובה היתה עוברת בינינו ואוספת את משאלות ליבנו. כל ילד שנתן משאלה לפיה, קיבל במקומה מטפחת צבעונית ונעימה. משהסתיימה המנגינה פקחנו את עינינו, כל ילד לעולם שונה ומופלא. רועי יצא לרכב על פיל בג'ונגלים של תאילנד, חן היתה שחקנית בתאטרון גדול, איתי היה לוליין בקרקס ואני הפלגתי אל ענן הפיות הורוד שהרגיש אמיתי יותר מכל דבר אחר.
בסוף השיעור נדלקו האורות ואנחנו חזרנו אל שגרת היומיום, מצפים לשיעורים המתוקים האלה בלב נרגש.

גדלנו ורחקנו מחויות הילדות. לא האמנו עוד בפיות ופחות ופחות בחלומות ומשאלות.
אבל במקום סודי בלב החלומות ממשיכים לחיות ולפעמים הם חזקים יותר מהכל.

 

אני רוצה לספר על שני מקומות שחיברו אותי חזרה אל חלומות הילדות שלי, שנתנו לי השראה לנוע שוב, בעולמות הנפש והגוף.

המשאלות הכמוסות שנשמרו בי הובילו אותי חזרה אל המפגש הקסום שבין מחול וחלום, ומודעה קטנה באינטרנט הביאה אותי למעלה צביה אל קורס "תדרים בתנועה" בהנחיית רוית יסעור.
פעמיים בשבוע הגעתי אל הגבעה הגלילית עליה שוכן הישוב.
באולם היפהפה והמואר של בית המוזיקה הצטרפתי לחבריי לקבוצה- נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, כולם באים ללמוד ולרקוד.

 

מתוך התנועה צמחה ההבנה שאין צורך בכשרון ריקוד יוצא דופן או בניסיון קודם, אלא רק באהבה לתנועה, לאדם ולחקירה הפנימית. לכל אחד מאיתנו קיימת האפשרות והזכות להביע את עצמו. לכל אחד מאיתנו ישנם כלים יוצאי דופן וייחודיים דרכם הוא יכול לתת את יהלום נשמתו כשי לצופים בו. יפי הנשמה הוא אינסופי וכך יכולת ההענקה אף היא בלתי נגמרת.
בכל רגע נתון ישנה אפשרות ליצור שפה חדשה, ליצור קיום חדש שלא היה ולא יהיה כמותו.

התנועה מתגלה ככלי לחיבור לצבעים השונים שבי וסביבי, המחול מתגלה ככלי להחלמה, שחרור מדפוסים כובלים, והריקוד מאפשר לגוף לבטא את עצמו בלי להסביר, בלי להבין.

הראש השכלתני משוחרר לדרכו, מסכות היומיום מונחות בצד והנפש יוצאת למסע - לכוון בבטחה את מיתרי הלב שהתרופפו, להקשיב, להביט, לגעת, לדאות. דרך עולמות הצבעים והיסודות אנו קרבים ומגלים שוב את החיים עצמם- פועמים, צלולים ומוארים.

 

שלוש שעות של קסם התחוללו להן בכל מפגש, שלוש שעות של תחושה וחקירה, פירוק ובניה, הכרות אינטימית עם בני אדם אחרים, עם העולם סביבי ועם זה שבתוכי.
בחן וביצירתיות הובלנו אל הממלכה הקסומה ולעיתים קרובות מדי גם האבודה, שנמצאת בקו המפגש של אדם עם עצמו.
ממקום המפגש הקרוב ביותר מתרחשת הנתינה הגדולה ביותר- הבאת העולם הפנימי היחודי והמקורי של כל יחיד החוצה אל החדר, אל המשתתפים האחרים ואל חייו שלו.

 

המקום השני שחיבר אותי חזרה לחלום ילדותי היה ביומולדת 24 כשנסעתי ליוון. צילמתי את התאריך מתנוסס על חזית המעבורת שהובילה אותי לפארוס.

לא ממש ידעתי לקראת מה אני הולכת, הקשבתי לגלים, וללב שלי, שסיפרו לי על אי יפהפה, על מרכז קטן השוכן בו ועל כמה הפתעות המצפות לי שם.

 

ההפתעה הראשונה היתה כבר בערב הראשון . ישבתי בבר-מסעדה של טאוס כשסביבי התנגנה מוסיקה נעימה. שיחות שקטות התנהלו והכל היה נינוח ורגוע. באיזשהו שלב קמה אחת הבנות שלצידי והתחילה לרקוד. ככה סתם. תוך מספר דקות הצטרפו אליה רבים מיושבי המסעדה לריקודים מלאי שמחה וצהלה. הם נראו כל כך... שמחים! בסיום חזרתי לי לחדרי על שפת הים.

 

ההפתעה השניה היתה כשהפכתי לאחת מהאנשים הללו. התמהיל הסודי של מדיטציות, חברה טובה ונופי ים מרהיבים בכל כיוון שאליו מפנים את הראש פיצח כנראה גם את הקודים הנוקשים איתם הגעתי מהבית ומצאתי עצמי נשארת בפארוס עוד ועוד ועוד... רוקדת את הגלים, את הירח המלא מעל הגג של טאוס, את חלחול המדיטציה אל הגוף,  את מתיקות הילדים, את עיני האנשים שהגיעו לחפש ולהרגיש, את עצמי, את החופש, את תשוקת החיים המבעבעת, הזורמת בדם.

 

התכוונתי להשאר בפארוס חודש ונשארתי שם שנה (ראו הוזהרתם!). משהו התרכך בי בזמן השהייה.

גבולות שהיו ברורים ונוקשים וגם מפחידים לפעמים נצבעו בצבעים אחרים. סדרי העדיפויות שלי זכו לסימני שאלה. מצאתי אלטרנטיבה. הרגשתי שהגעתי למקום בו מתקיימת אפשרות מפגש שונה מזו שהכרתי. מפגש עמוק יותר, עתיק יותר ומהותי הרבה יותר. הרגשתי אהובה על מי שאני. על הילדה שהייתי. זו החולמת...

 

עם החזרה מטאוס לישראל, היה המפגש הראשון שלי עם רוית יסעור ותדרים בתנועה ושם בניתי בתוכי בעזרת הריקוד את אותו אי קסום של השקט, רוך ואהבה. ההתאהבות הזו לקחה אותי  שנה אחר שנה להמשך של גילוי והעצמה ולתהליכים הולכים ומעמיקים .

 

בתחילת אפריל הקרוב- בין ה7 - 15 תתקיים בטאוס סדנה בת 5 ימים של "תדרים בתנועה", בגלל הקירבה לפסח  נרקוד עם גווני החירות - "מעבדות לחירות". עבורי המפגש הזה הוא מחול חדש שנולד וצפוי להיות יפהפה. אני מחכה בכליון עיניים למפגש בין הגבעות הגליליות למרחבי הים, ובין הנשמות שבשעת הריקוד מדברות שפה אחת.

 

 

לקבלת פרטים לגבי איך אפשר להצטרף ניתן ליצור קשר:

04-6619124

info@tedarim.org

 

לקבלת פרטים נוספים על הסדנא

http://www.tedarim.org/index2.php?id=68&lang=HEB

 

בשמחת התנועה

יעל

 

 

 

רוית יסעור - מפתחת את "תדרים בתנועה" במחקר ויישום במגזרי חיים שונים ב- 25 השנים האחרונות. 
מורה מוסמכת לאיזון ומרפא בתנועה, רפואת המזרח, תרפיה בתנועה ויוגה. מלמדת במכללות מובילות בישראל: באוניברסיטת תל אביב, במכללת תל חי, בצלאל, מכללת רידמן והמכללה הרב תחומית. מעבירה סמינרים באירופה וארה"ב ומלמדת ב-mosaic academy בלונדון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב